دکتر اسماعيل جبارزاده استاندار آذربايجان شرقي :
امروز به دنيا ثابت شد که مردم ايران مردمي مقاوم، پرتلاش و حق‌طلب هستند و بعد از پايداري در بحث حقوق هسته‌اي بود که تيم ديپلماسي کشورمان به رياست دکتر ظريف اين موفقيت را نصيب ملت ايران کرد.
کد خبر: ۱۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 06 April 2015

 استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که مطمئنا توافق هسته‌اي در بخش‌هاي مختلف توسعه‌اي کشور و استان تاثيرگذار خواهد بود، اظهار داشت: امروز همه دنيا به عزت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران اذعان دارند و در مقابل اين ملت سر تعظيم فرود مي‌آورند.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ؛ دکتر اسماعيل جبارزاده در ديدار با مديران و کارکنان استانداري آذربايجان شرقي به مناسبت آغاز سال جديد، با اشاره به اين که ملت ايران در مقابل تمام ابرقدرت‌هاي دنيا پيروز شد، افزود: اميدواريم نتايج عملي اين موفقيت در سال‌هاي آينده شامل حال مردم شود.

وي خاطرنشان کرد: امروز به دنيا ثابت شد که مردم ايران مردمي مقاوم، پرتلاش و حق‌طلب هستند و بعد از پايداري در بحث حقوق هسته‌اي بود که تيم ديپلماسي کشورمان به رياست دکتر ظريف اين موفقيت را نصيب ملت ايران کرد.

جبارزاده اضافه کرد: تلاش سربازان فداکار تيم ديپلماسي جمهوري اسلامي در سايه رهنمودهاي رهبري، پشتيباني مردم و ثبات قدم دولت در جهت احقاق حق مردم ايران به نتيجه رسيد که بايد اين پيروزي را به مردم تبريک گفت.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که زمينه براي استفاده از نتايج اين توافق آماده است، افزود: خوشبختانه در بحث هسته‌اي شاهد موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي هستيم؛ اما ما هم براي توافق و هم براي عدم توافق آمادگي داريم.

وي با اشاره به اظهار نگراني برخي افراد از مخالفت هاي داخلي با توافق هسته‌اي، اظهار داشت: بزرگترين ويژگي جمهوري اسلامي اين است که هر کس آزاد است نظرات و انتقادهاي خود را بيان کند و ما نيز از انتقادها استقبال مي‌کنيم؛ آن‌چه مهم است همه دلسوزانه به خاطر نظام جمهوري اسلامي اظهار نظر مي‌کنند و لطف خدا هميشه شامل حال ملت ايران است.

استاندار آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاري سال 94 به نام همزباني و همدلي دولت و ملت از سوي رهبر معظم انقلاب، اين شعار را تعبيري جامع، به‌جا و به‌موقع دانست و گفت: ان‌شاءالله در سايه رهبري داهيانه رهبر فرزانه انقلاب، تلاش شبانه‌روزي دولتمردان و همدلي و همراهي مردم و دولت، سال 94 سالي توام با موفقيت براي نظام جمهوري اسلامي و مردم بزرگوار ايران در عرصه‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي باشد.

وي با بيان اين که در سال 93 با تلاش دست‌اندرکاران اجرايي استان و همراهي مردم، موفقيت‌هاي بزرگي را شاهد بوديم، افزود: برنامه ما در سال 93 شناخت پتانسيل‌ها و معضلات استان و برنامه‌ريزي براي توسعه استان بود، چرا که در بدو ورود به استان عهد کرده بوديم که هيچ کاري را بدون مطالعه و برنامه انجام ندهيم و هر کاري که در سال 93 کرديم زيربنا و مقدمه‌اي براي فعاليت‌هاي گسترده در تمام عرصه‌ها بود.

جبارزاده، تدوين سند تدبير توسعه استان را در اين راستا ارزيابي کرد و گفت: امروز سال 94 را در حالي آغاز مي‌کنيم که شناخت کافي از مشکلات استان و راه حل اين مشکلات داريم و امروز فکر و ايده استان آذربايجان شرقي در اين زمينه، الگوي تنظيم برنامه توسعه ساير استان‌ها قرار گرفته است.

وي افزود: در سال 94 برنامه‌اي واقع‌بينانه براي توسعه استان در تمام زمينه‌ها موجود است و تمام مديران اجرايي و فرماداران موظفند بر اساس اين برنامه نسبت به توسعه استان قدم بردارند.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه تصويب ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي را ديگر اقدم مهم و موثر استان در سال 93 اعلام کرد و گفت: تاسيس اين منطقه يکي از آرزوهاي ما بود که خوشبختانه در سال گذشته مورد تصويب دولت قرار گرفت و امتياز فوق‌العاده ارزشمندي براي توسعه استان در راستاي اقتصاد مقاومتي است.

وي با بيان اين که اميدواريم سال 94 سال توسعه متوازن و همه‌جانبه شهرهاي مختلف استان باشد، افزود: معتقديم که توسعه استان، فقط توسعه تبريز نيست و مطمئنا با توسعه يک شهر، استان توسعه نمي‌يابد؛ اگر در تمام بخش‌ها همه‌جانبه به موضوع توسعه نگريسته نشود نمي‌توان از مشکلات موجود عبور کرد.

جبارزاده با استناد به بررسي‌هاي آماري مراجع ذي‌صلاح، شاخص‌هاي توسعه استان را رو به بهبود عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در بخش‌هايي که دچار مشکل بودند حرکت‌هاي خوبي شروع شده و اطمينان داريم که با استفاده از برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و توانمندي دستگاه‌هاي استان سال 94 سال شکوفايي استان خواهد بود.

استاندار آذربايجان شرقي در پايان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات مديران و کارکنان استانداري، تاکيد کرد: استانداري بايد الگوي ساير دستگاه‌ها باشد، بنابراين در سال 94 بايد بيشتر از سال گذشته تلاش کنيم چرا که ماموريت‌هاي مهمي داريم.

وي با بيان اين که وظيفه ما بهبود شاخص‌هاي توسعه استان و رساندن آذربايجان شرقي به جايگاه واقعي آن است، افزود: اميدوارم با تلاش همه دولتمردان و کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي، در سال 94 شاهد کارهاي بزرگ باشيم و قطعا کارهاي بزرگ همت‌هاي بزرگ مي‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار