معاون گردشگری استان خبر داد؛
مجید خدابخش فعالیت و تذکر ارشادی پلیس راه در ارتباط با گردشگران این استان را به جای جریمه نقدی اقدام شایسته و نوعی جریمه آموزشی توصیف کرد و از آماده باش تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای استقبال از میهمانان نوروزی اظهار خرسندی کرد.
کد خبر: ۱۹۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 07 March 2016
معاون گردشگری استان اردبیل از آماده باش تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در نوروز 95 خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در حضور مجید خدابخش استاندار اردبیل به عنوان رئیس ستاد، کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان دبیر ستاد و دستگاه های عضو ستاد در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

آماده باش تمام دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر اردبیل در نوروز 95

معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات کمیته های 10 گانه ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر در اردبیل و برخی از شهرستان ها علاوه بر برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر در تمامی شهرستان های استان، گفت: شرح وظایف کمیته ها طبق دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر استان به رؤسای کمیته ها ابلاغ شده است.

قادر تقی زاده در ادامه به تشریح امکانات فراهم شده توسط دستگاه های عضو ستاد در ایام تعطیلات نوروز 95 پرداخت و گفت: 31پایگاه اورژانس و فوریت های پزشکی، 24 درمانگاه دولتی، 18 درمانگاه خصوصی، 10بیمارستان دولتی و 5 بیمارستان خصوصی، 18 داروخانه شبانه روزی، 50 آمبولانس، دو اتوبوس آمبولانس، چهار ایستگاه سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات رسانی به مسافران در طول ایام تعطیلات نوروز اعلام آمادگی کرده اند.

وی به آماده سازی 15 مسجد و 14 امامزاده در مسیرهای ارتباطی گردشگری توسط اداره کل امور اوقاف و امور خیریه و 81 مدرسه با ظرفیت 668 کلاس و دو خانه معلم در شهر اردبیل و شهرستان سرعین در ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود: 30 دفتر خدمات مسافرتی، 21 مرکز پذیرایی بین راهی، 217 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیر با ظرفیت 12 هزار و 300 تخت آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است و مجوز خانه مسافرها نیز برحسب نیاز هریک از شهرستان ها صادر خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 19 پایگاه امداد، 16 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر، 10 ایستگاه صلواتی و پذیرایی رایگان از مسافران، 10 مکان برپایی چادرهای موقت نماز توسط جمعیت هلال احمر استان در طول تعطیلات ایام نوروز فعال خواهد بود، اظهار داشت: علاوه بر نقشه ها، بروشورها و اقلام تبلیغاتی چاپ شده توسط دبیرخانه ستاد، 30 هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی توسط جمعیت هلال احمر استان برای توزیع در بین مسافران نوروزی تهیه شده است.

وی تعداد جايگاه هاي توزيع سوخت فعال در ایام نوروز را 58 جایگاه بنزین و 61 جایگاه گاز و تعداد پایگاه های امدادخودرو فنی اداره کل حمل و نقل و پایانه ها را پنج مورد و تعداد پایگاه های امداد خودرو کانون اتومبیل رانی و جهانگردی را 20 مورد عنوان و بیان کرد: همچنین در ایام نوروز، 130 محل برای عرضه ارزاق عمومی توسط جهاد کشاورزی، 30 قاضی کشیک دادگستری، 13 ناظر تعزیرات حکومتی و 13 پایگاه انتظامی و کانکس فرماندهی انتظامی فعال خواهد بود.

تقی زاده با اشاره به برپایی 11 سفره هفت سین در استان و 49 سرویس بهداشتی ثابت و موقت توسط شهرداری و فعالیت 50 شرکت بیمه البرز، آسیا، ایران، دی، پارسیان و دانا به عنوان نمایندگی های فعال شرکت بیمه استان در نوروز، یادآور شد: سه تابلو اطلاع رسانی جاذبه های تاریخی فرهنگی و گردشگری و پاسخگویی به شکایات مسافران به شماره 09629 به عنوان سامانه کشوری در ورودی شهرها نصب شده و تعدادی نیز تا نوروز امسال نصب خواهند شد.

وی در پایان از برگزاری تور رایگان اردبیل گردی براساس هماهنگی های انجام شده با شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و محیط زیست و موزه ها خبر داد و گفت: براساس نظرسنجی های سال گذشته تلاش شد نواقصات سال گذشته بررسی و در نوروز امسال تاحدی مرتفع شوند.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه اولویت اسکان مسافران را هتل ها و مراکز اقامتی رسمی استان در طول سال و ایام نوروز در جهت حمایت از سرمایه گذاران این صنف عنوان کرد و گفت: در صورتی که مراکز اقامتی رسمی جوابگوی تراکم مسافران ورودی نباشند می توان از خانه مسافرهای دارای مجوز برای اسکان موقت مسافران استفاده کرد.

مجید خدابخش فعالیت و تذکر ارشادی پلیس راه در ارتباط با گردشگران این استان را به جای جریمه نقدی اقدام شایسته و نوعی جریمه آموزشی توصیف کرد و از آماده باش تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای استقبال از میهمانان نوروزی اظهار خرسندی کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار