آخرین بسته نوروزی«تابناک گیلان»
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 06 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 


وزش باد گرم در استان در راه است
به گزارش تابناک، علی علی‌دوست امروز در رشت آسمان گیلان را امروز ابری، نیمه ابری و همراه با افزایش ابر پیش‌بینی کرد.
وی با بیان اینکه هوای گیلان فردا ابری، کمی ابری و همراه با وزش باد گرم است، افزود: چهارشنبه نیز بارش رگبار باران، رعد و برق و در ارتفاعات وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی گیلان وضعیت دریای امروز و فردا را برای انجام فعالیت‌های دریانوردی مناسب عنوان کرد.

پیشرفت 90 درصدی راه آهن قزوین-رشت
به گزارش تابناک گیلان، شعبان‌علی خاوری امروز در رشت با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت اظهار کرد: بخش زیرسازی پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی به 40 کیلومتر ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین ـ رشت از مسیر قزوین اشاره کرد و افزود: به‌زودی ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین ـ رشت از طرف امامزاده هاشم(ع) در گیلان آغاز می‌شود.
خاوری با بیان اینکه صد درصد اعتبارات پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت سال گذشته اختصاص داده شده است، تصریح کرد: امسال 255 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای پروژه مذکور پیش‌بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر به پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت در سفر رئیس جمهور به استان شد و بیان کرد: اگر اعتبارات پروژه مذکور افزایش پیدا کند این قابلیت وجود دارد پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت تا پایان سال مالی 94 به اتمام برسد.
وی از اجرای پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی در سه فاز خبر داد و گفت: سال گذشته مناقصه فاز نخست پروژه مذکور از مسیر رشت و فاز سوم از مسیر انزلی انجام شده و پیمانکار پروژه مشخص شده و به‌زودی تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه آغاز می‌شود.
خاوری با اشاره به پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا، خاطرنشان کرد: وضعیت پروژه مذکور مقداری متفاوت است زیرا اجرای پروژه مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و از جمله پروژه‌هایی است که در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پروژه راه آهن رشت ـ آستارا را از پروژه‌های مهم استان خواند و یادآور شد: تامین اعتبار پروژه مذکور به صورت فاینانس یا سرمایه‌گذاری مشترک تصمیم‌گیری می‌شود.
وی در ادامه گیلان را از استان‌های مهمانپذیر دانست و اظهار کرد: نوروز امسال با همکاری تمام دستگاه‌ها تلفات جاده‌ای در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
خاوری کاهش تلفات جاده‌ای گیلان را شش درصد بیشتر از متوسط کشوری در نوروز امسال اعلام کرد و گفت: کاهش تلفات جاده‌ای مذکور رضایت‌بخش است و امیدواریم روزی برسد تلفات جاده‌ای در استان نداشته باشیم.

به گزارش تابناک گیلان،غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در سال‌های گذشته همواره بازار در پایان سال با افزایش تقاضا مواجه می‌شد ولی در سال 93 این اتفاق در حد بسیار پایین روی داد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران افزود: در واقع حجم تقاضایی که در پایان سال 93 در بازار بوجود آمد نسبت به سال 92 چشمگیر نبود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های خودرو از روز گذشته شروع به کار کرده‌اند، گفت: هم اکنون قیمت‌ها در بازار همچون قبل است و برای تغییر قیمت‌ها باید منتظر ماند و دید بهای ارز به چه سمتی خواهد رفت.

قیمت‌های روز خودروهای داخلی و وارداتی به شرح زیر است:

خودرو

قیمت

رانا LX

32.600.000

سمند LXEF7

30.600.000

پژو 206 تیپ 5

36.600.000

پژو 206 تیپ 2

33.400.000

پژو 207 اتوماتیک

54.500.000

پژو 405 SLX

31.800.000

پژو 405 دوگانه

29.600.000

پژو پارس دوگانه

36.600.000

پژو پارس LXسال

38.900.000

تیبا EX

25.600.000

تیبا دوگانه سوز

26.300.000

سایپا 111 EX

21.000.000

سایپا 132 دوگانه

20.600.000

سایپا 132 LE

18.400.000

تیبا دوگانه سوز

26.300.000

پارس تندر 90

43.600.000

ام وی ام 110

21.200.000

ام وی ام 315

38.800.000

 

قیمت (تومان)

نام خودرو

173 میلیون

سوناتا

158 میلیون

توسان

123 میلیون

النترا

159 میلیون

اسپورتیچ

123 میلیون

سراتو

158 میلیون

اپتیما

218 میلیون

RA4

108 میلیون

یاریس هاچ بک

182 میلیون

کمری

590 میلیون

لکسوس RX

297 میلیون

بنز C200

423 میلیون

بنزE200




رایگان شدن الحاقیه بیمه شخص ثالث
به گزارش تابناک گیلان،با وجود افزایش ۱۰درصدی نرخ دیه در سال‌جاری، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه سرانجام به این توافق رسیدند که به جای افزایش حق بیمه شخص ثالث، نسبت به رند کردن حق بیمه سال گذشته به بالا اقدام کنند و مردم برای نخستین بار در چندسال اخیر بتوانند الحاقیه بیمه شخص ثالث را رایگان از شرکت‌ها و نمایندگان بیمه دریافت کنند.
جدول رئيس‌كل بيمه مركزي، همچنين از رندشدن حق بيمه‌ها در سال‌جاري خبر داد و گفت: اين اقدام از اين جهت انجام شده تا مردم راحت‌تر حق بيمه خودروهاي مختلف را پرداخت كنند.ديروز محمد ابراهيم امين از ثابت ماندن تعرفه حق بيمه شخص ثالث در سال‌جاري خبر داد و گفت: دارندگان وسايل نقليه مي‌توانند براي دريافت الحاقيه مجاني شخص ثالث به شركت‌هاي بيمه مراجعه كنند.
به گزارش ايرنا، وي افزود: با وجود افزايش مبلغ ديه به ميزان 10درصد در سال 94توسط رئيس قوه قضاييه، هماهنگي‌هايي با دولت و وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين سنديكاي بيمه گران براي تثبيت نرخ بيمه نامه‌ها توسط بيمه مركزي انجام شد.
به گفته امين، صنعت بيمه در همراهي مردم و دولت تصميم گرفت با وجود افزايش مبلغ ديه حق بيمه‌ها را به ميزان سال قبل ابلاغ كند تا در اجراي سياست‌هاي كنترل تورم دولت نقش داشته باشد.
رئيس‌كل بيمه مركزي ايران با تأكيد بر اينكه مبناي رسيدگي پرونده‌هاي قضايي سقف سرمايه بيمه نامه‌هاي شخص ثالث خواهد بود خاطرنشان كرد: از تمام كساني كه بيمه نامه آنها تمام نشده مي‌خواهيم الحاقيه بيمه شخص ثالث را دريافت كنند زيرا حق بيمه شخص ثالث در‌ماه حرام 220ميليون تومان جاني و 5.5ميليون تومان مالي تعيين شده است.
وي با تأكيد بر اينكه الحاقيه صرفا به‌دليل پرداخت پول نيست بلكه مردم بايد بيمه نامه كامل در دست داشته باشند، افزود: بيمه‌نامه كامل شخص ثالث در سال‌جاري 220ميليون تومان جاني و 5.5ميليون تومان مالي است لذا با دريافت الحاقيه ديه 200ميليون توماني جاني به 220ميليون تومان در سال‌جاري افزايش مي‌يابد.
به گزارش همشهري، جدول مقابل حداقل حق بيمه ساليانه بيمه شخص ثالث در سال 94را با احتساب ديه ماه‌هاي حرام به ميزان 220ميليون تومان نشان مي‌دهد با اين توضيح كه اين حق بيمه بدون احتساب ماليات 9درصدي ارزش افزوده است و حق بيمه برخي وسايل نقليه با مصارفي ازجمله آژانس و تاكسي و كرايه و مسافركش درون‌‌شهري 20درصد و برون شهري 35درصد افزايش خواهد يافت.
براساس اعلام بيمه مركزي حداكثر تخفيف عدم‌خسارت قابل اعمال بر حق بيمه‌ها براي سال دوم 10درصد، سال سوم 15درصد، سال چهارم 20درصد، سال پنجم 30درصد، سال ششم 40درصد، سال هفتم 50درصد، سال هشتم 60درصد و سال نهم به بعد 70درصد خواهد بود.

به گزارش تابناک گیلان،علی جمالی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به استخدام سال‌های 91 و 92 که بلاتکلیف مانده بود، اظهار داشت: در بودجه سال 94 مقدمات تعیین تکلیف آنها فراهم و به تمامی استانداری‌های کشور اعلام شده است، تا افرادی که فرایند مجوز استخدام آنها از طریق نشر عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار بوده و مسیر گزینش را طی کردند، اسامی آنها در سامانه «کارمند ایران» قرار گیرد تا مرحله نهایی استخدام از سازمان مدیریت پیگیری شود.
رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: در مورد تمامی استخدامی‌های سال‌های 91 و 92 به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شده که اسامی پذیرفته‌ شدگان را وارد کرده تا نسبت به بررسی و صدور شماره مستخدم برای آنان اقدام گردد.
وی در مورد استخدامی‌های وزارت نفت گفت: کارهای مربوط به استخدامی‌های این وزارتخانه سال قبل تعیین تکلیف شد.
جمالی قمی در مورد استخدام دستگاه‌ها در سال جاری بیان کرد: در دو مقطع زمانی بر اساس دستورالعمل شورای توسعه مدیریت آزمون‌های استخدامی برگزار می‌شود.
به گفته رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در مرحله اول استخدامی سال جاری 14 دستگاه آزمون استخدام فراگیر مشترک برگزار می‌کنند و حدود 8 هزار نفر جذب خواهند شد.
این مقام مسئول عنوان کرد: پیش‌بینی شده سالی 2 بار آزمون استخدامی برگزار شود که اولین آن اوایل خرداد ماه و آزمون بعدی در آبان ماه سال جاری خواهد بود و برای دستگاه‌هایی که مجوز استخدام دریافت می نمایند و اعتبار نیز تامین شود، مقدمات استخدامی آنها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تقاضای دستگاه و میزان مجوز به نسبت خروجی نیروها و نیازسنجی و قانون برآورد می‌‌شود و باید دو عامل اخذ مجوز و تامین اعتبار انجام شده باشد.
جمالی قمی در مورد شائبه نفوذ و رابطه به جای ضابطه در استخدام‌ها تصریح کرد: آزمون‌های استخدامی با رویکرد علمی و قانونی بوده و سازمانی که آزمون را برگزار می‌کند صلاحیت لازم را دارد و افراد براساس شایستگی، مهارت‌ها و توانمندی‌ تخصصی مورد سنجش قرار می‌گیرند. ضمن این که مصاحبه 30 درصد در استخدام تاثیر دارد و 70 درصد آزمون کتبی ملاک است و تمامی روند با نظارت سازمان مدیریت انجام می‌‌شود و اجازه اعمال نظر وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی استخدام‌ها کلا پیمانی خواهد بود در مورد تناسب میان جذب نیرو در بدنه دولت و کوچک‌سازی اظهار داشت: در امور تصدی به ازای خروجی هر 3 نفر (بازنشسته، فوت یا بازخرید) 1 نفر مجوز استخدام داده می‌شود و بیش از آمار جذب، خروجی در دولت وجود داشته است. همچنین کوچک‌ سازی و تمامی مصوبات و دستورالعمل‌های نظام اداری و الزامات و سیاست‌ها در بحث مجوزهای استخدام مد نظر بوده است.
این مقام مسئول با بیان این که تکلیف مجوزهای دومین آزمون استخدامی نیز احتمالاً تا شهریور ماه مشخص می‌شود گفت: در آبان ماه آزمون استخدامی برگزار خواهد شد و 45 روز قبل از آن باید تکلیف مجوزها مشخص شده باشد.
رئیس امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: غیر از مشاغل حاکمیتی در طول برنامه پنجم سالی 4 درصد تصدی و 2 درصد نیروی انسانی باید کاهش یابد و مجموعه الزامات قانونی در مباحث سرمایه انسانی و استخدام‌ها موثر است.
وی با اشاره به این که کل کارمندان دولت اکنون بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر است، بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش،‌وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و‌ علوم و تحقیقات همراه با دانشگاه‌ها بیشترین و وزارت دادگستری کمترین نیروی انسانی را دارند. همچنین وزارت آموزش و پرورش در سال جاری مجوز استخدام ندارد و سازمان مدیریت مجوزی صادر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری آنا،حجت‌الاسلام مسعود دیانی از فعالان فضای مجازی در صفحه فیس‌بوک خود  نوشت: بچه‌های قم نشین لابد می‌دانند. دو سه سال پیش، توی میدان سالاریه (دفاع مقدس)، کنار گل فروشی، مغازه‌ای بود به نام «آقای سیب زمینی». آن روز‌ها مغازه برای خودش برو بیایی داشت. محصولش خوشمزه بود. اسمش هم بامزه بود. در اوج این برو بیا‌ها ناگهان نام مغازه تغییر کرد.
«آقای سیب زمینی» شد «سیب زمینی خوشمزه». ما – که به اقتضای سیب زمینی دوستیمان مشتری دائمی مغازه بودیم- به صاحب مغازه – که به اقتضای خویشی با یکی از دوستان به هم نزدیک شده بودیم- اعتراض کردیم که چرا اسم آن با مزگی را به این اسم به این بی‌مزگی تغییر داده است. در آمد که از اماکن گیر سفت و سخت داده‌اند که «آقای سیب زمینی» کنایه به احمدی‌نژاد است و باید تغییر کند. که کرد.
حالا‌‌ همان آقا، .. مجوز «حسن سیب زمینی» را گرفته است. نه برای یک شعبه که برای چند شعبه و نه برای داخل شهر که برای خارج شهر هم. انگار در سر حضرات رؤیای تمسخر رییس جمهور با متلک «حسن سیب زمینی» خوش نشسته است. به هر قیمتی که می‌خواهد باشد. 
حتی توهین به نام امام معصوم در شهری که داعیه دار میراث داری اهل بیت است.آقایان! «حسن» پیش از آنکه نام رییس جمهوری مغضوب شما باشد، نام امام محبوب ماست. تمسخر این نام با انگیزه‌های پست سیاسی دنائت می‌خواهد و حماقت. همین.

به گزارش تابناک گیلان،لیندسی گراهام، یکی از کاندیداهای احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، می‌گوید این کشور باید توافق هسته‌ای با ایران را موکول به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال بشود.
وی گفت: "توافق موقت را نگه دارید. اجازه دهید که یک رئیس‌جمهور دیگر، چه دموکرات چه جمهوری‌خواه، در سال 2017 سر کار آید."
این سناتور ارشد جمهوری‌خواهد که با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا سخن می‌گفت افزود: "بهترین توافق را یک رئیس‌جمهور جدید می‌تواند منعقد کند. هیلاری کلینتون می‌توانست کار بهتری انجام دهد. فکر می‌کنم در طرف ما [جمهوری‌خواهان] همه به غیر از ران‌ پل می‌توانستند کار بهتری انجام دهند."

اما اینطور که عنوان می‌شود سریال «در حاشیه» قرار است تا قسمت سی‌ام، بخش‌های بیمارستانی خود را به اتمام برساند و به نوعی به فشارها و حاشیه‌هایی که با آن مواجهه شده، پایان دهد.
«درحاشیه»ی مهران مدیری که پیش از این با عنوان «اتاق عمل» شناخته می‌شد‌، پس از پشت سر گذاشتن توقفی سه ماهه، مجددا با شرط‌ و شروطی کار تولید خود را از سر گرفت. از جمله‌ی این شروط می‌توان به بیشتر شدن سکانس‌های مربوط به دکترهایی با شخصیت‌های مثبت به هنگام بازنویسی فیلمنامه سریال اشاره کرد.
حال به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران این مجموعه به جهت فشارهایی که همچنان بر روی این مجموعه وجود دارد، تصمیم گرفته‌اند بخش‌های تخلفات بیمارستانی و همچنین بخش‌های مربوط به بیمارستان را تا قسمت سی‌ام جمع کنند و به حاشیه‌های اصلی این مجموعه مبنی بر هشدارهای سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت پایان دهند. فاز اول مجموعه «در حاشیه» در 35 قسمت است و قبل از ماه رمضان پخش تلویزیونی آن به پایان می‌رسد. پیش از این علی اصغر پورمحمدی در بازدید از مجموعه «درحاشیه» نیز عنوان کرده بود فاز اول سریال طنز «در حاشیه» قرار است تا قبل از ایام رمضان در 35 قسمت به پخش تلویزیونی برسد. پس از قسمت سی‌ام هم این سریال با وجود شخصیت‌هایی که خلق کرده است داستان خود را ادامه می‌دهد.
اما پیش از هشدارهای رییس کل سازمان نظام پزشکی که پس از تعطیلات نوروزی مطرح شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در نامه‌ای به رییس صدا و سیما دغدغه‌های خود را درباره پخش سریال جدید مهران مدیری با عنوان «در حاشیه» بیان کرده بود. هر چند مجددا در نامه‌ای توضیح داده شد شد وزیر بهداشت تنها دغدغه‌های خود را از پخش این سریال مطرح کرده و هیچ درخواستی مبنی بر جلوگیری از پخش این سریال در نامه مذکور مطرح نشده است.
معاون سیما نیز در نامه‌ای در پاسخ به نامه وزیر بهداشت با بیان این مطلب که ‌هرگز نباید در روند اعتلای سلامت اختلالی پیش بیاید، عنوان کرده بود: یکی از نیازهای جامعه، نشاط و بهجت درونی است. رسانه ملی بر اساس وظیفه خود ملزم است که زمینه‌های نشاط و آرامش را با استفاده از زبان طنز، با رعایت و حفظ ارزش‌ها فراهم کند. در استفاده از قالب طنز، مسایل مختلف اجتماعی به صورتی بازگویی می‌شود که «موضوع» مورد توجه قرار گیرد. بر اساس این گزارش، سریال «در حاشیه» در 90 قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی در حال تولید است.
داستان «در حاشیه» درباره‌ی اتفاقاتی است که در یک بیمارستان رخ می‌دهد. بینندگان در این سریال با حضور شخصیت‌های پزشک، بیمار، پرستار و ... شاهد موقعیت‌های طنزی هستند که در بیمارستان رخ می‌دهد. مهران مدیری، کارگردان مجموعه طنز «در حاشیه» نیز پیش از این درخصوص این مجموعه بیان کرده بود: طنز و کمدی در ذات خود ماهیت ویژه‌ای دارد و تعبیرهای متفاوتی از آن برداشت می‌شود. در نگارش این مجموعه طنز ما در خلق شخصیت‌های داستان سعی کردیم تا با ظرافت و مهارت خاصی موضوعات را مطرح کنیم تا حساسیت ایجاد نشود. چهار شخصیت اصلی داستان ما پزشکان این بیمارستان هستند که هر کدام شخصیت ویژه‌ای دارند؛ برای مثال دکتر با وجدان و آرمانگر، دکتر متخلف و... از شخصیت‌های این سریال هستند. 30 درصد از شخصیت‌های ما در این مجموعه پزشکان و پرستاران متعهد و با وجدان هستند و ما سعی داریم پیام‌های مختلف این مجموعه را در کنار انتقادات مطرح کنیم که با نگاه طنز آمیخته شده است.
سیامک انصاری‌، سپند امیرسلیمانی‌، علی اوجی،‌ لیلا ایرانی‌، پوریا ایرائی‌، شراره ارمغانی‌، تینا اسدی‌، بهناز توسلی‌، فرزانه تفرشی‌، فلامک جنیدی‌، جوانه دلشاد‌، سید جواد رضویان، آذین رئوف،‌ سحر ذکریا‌، نادر سلیمانی‌، ماندانا سوری‌، شادان شهیدی‌، یوسف صیادی‌، الیکا عبدالرزاقی‌، گل‌ناز عباسی‌، مهران غفوریان‌، رضا فیض نوروزی‌، نیما فلاح‌، شبنم فرشادجو،‌ عارف لرستانی‌، علی لک پوریان‌، مهران مدیری‌، دریا مرادی دشت‌، رضا نیک خواه‌، رامین ناصر نصیر‌، سام نوروزی‌، سحر ولدبیگی‌، محمدرضا هدایتی‌، فاطمه هاشمی‌، ساعد هدایتی و نصرالله رادش از بازیگران سریال طنز «در حاشیه» هستند. مهدی ژوله و الهه زارع‌نژاد و ... تیم نویسندگی این سریال را شامل می‌شوند که این گروه زیر نظر مهران مدیری فعالیت می‌کنند.

به گزارش تابناک گیلان، عبدالصمد صفرنژاد عصر یکشنبه اظهار کرد : اگر اوضاع بحرانی تالاب ادامه یابد ، نسلهای بعدی ما را نخواهند بخشید.
وی خاطرنشان کرد : آزاد سازی سواحل تا 60 متر در انزلی اجرا نشده و منابع ملی در حال غارت است .
وی افزود : تمام ساحل را تصرف کرده اند و اگر وضع به این منوال پیش رود تا 10 سال دیگر در انزلی ساحلی باقی نمی ماند .
صفرنژاد با بیان این که یک شبه که هتل در ساحل ساخته نمی شود به بی توجهی نهادهای نظارتی انتقاد و تاکید کرد : هرچه زودتر باید جلوی تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و منابع ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی گرفته شود .
وی در ادامه با بیان این که صیادان غیرمجاز روز روشن در حال صید ماهی هستند گفت : این بهانه که سوخت نداریم و افراد بیکارند دلیل نمی شود که حقوق بگیریم ولی وظایفمان را انجام ندهیم .
فرماندار انزلی گفت : کلیه سازمانها ادارات و نهادهای دولتی ملزم به انجام دقیق وظایفشان و حراست از منابع طبیعی ، ساحل و ثروتهای ملی هستند.
وی تاکید کرد : اگر کسی غیرقانونی بنایی را ساخته و کاربری زمین های کشاورزی و دولتی و منابع طبیعی را به صورت غیرمجاز تغییر داده تخلف است و باید به سرعت تخریب شود و هیچکس حق دخالت ندارد.
صفرنژاد با اشاره به ظرفیت بی نظیر گردشگری شهرستان تصریح کرد : بناهای تاریخی ارزشمند شهر در حال تخریبند و از در و دیوارشان علفهای هرز بیرون زده و گردشگر که وارد شهر می شود همه جا بناهای مخروبه می بیند .
فرماندار انزلی با انتقاد از بی توجهی به بناهای تاریخی شهرستان تاکید کرد : مسوولان و متولیان این بخش باید به تعمیر و مرمت بناهای تاریخی به عنوان میراث فرهنگی ارزشمند کشور همت بگمارند .
وی با اشاره به این که انزلی یک شهرستان گردشگر پذیر است افزود : لازمه مدیرانی که در بخشهای مختلف فعالیت می کنند شناخت و نگرش مناسب به بخش گردشگری است .
صفرنژاد انزلی را از شهرستانهای برتر کشور در زمینه گردشگری عنوان و تصریح کرد : گردشگری بهترین راه برای ایجاد اشتغال کوتاه مدت است .
وی وضعیت انزلی را به لحاظ منظر شهری ، فضاها ، نمادها ، فضای سبز ،مبلمان شهری و تابلوها ناهمگون و نامناسب خواند و گفت : با تشکیل ستاد زیباسازی برای شهر برنامه ریزی خواهیم کرد .
صفرنژاد اظهار کرد : دیوارها از نوشته های زشت پرشده و باید تصاویر زیبا جایگزین این نوشته ها شود.
وی همچنین وضعیت لنجهای رها شده در اسکله صیادی را نامناسب خواند و گفت : متولی ساماندهی این امر باید هرچه زودتر به این بخش رسیدگی کند .
فرماندار انزلی مدیران دولتی را ملزم کرد که در اسرع وقت نسبت به زیباسازی بناها و تابلوهای ادارات خود اقدام کنند .
وی تاکید کرد : شهرداری باید جلوی تخلفات ساختمانی را بگیرد نه این که با طرح ماده 100 ، راه تخلف را برای افراد باز بگذارد .
صفرنژاد خطاب به مدیران و مسوولان ادارات گفت : با شعار اشتغال ایجاد نمی شود بلکه باید با اقداماتی نظیر کاهش بروکراسی و تسهیل امور برای سرمایه گذار جذابیت ایجاد کنیم .
وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی صحیح و طرح جاذبه ها و نکات مثبت شهرستان اقدام نموده و ضمن انتقاد سازنده از بزرگنمایی مشکلات خودداری کنند.
وی با بیان این که فلسفه وجودی روسای ادارات و دستگاه های اداری خدمت به مردم بعنوان سرمایه های نظام است متذکر شد : مسوولیت ما بعنوان مجری مصوبه های دولت خیلی سنگین است و باید در این امر جدیت داشته باشیم .
صفرنژاد ، نحوه برخورد مسوولان و کارکنان ادارات را در رضایتمندی مردم بسیار موثر خواند و گفت : عکس العمل مردم به شما باز می گردد باید ببینید چگونه عمل کنید که مردم دلسرد نشوند .
وی با اشاره به این که در سه قوه موجود در کشور سه هزار پست مدیریتی داریم متذکر شد برای استقرار و ماندن نظام 219 هزار شهید داده ایم یعنی برای هر پست مدیریت 73 شهید و خوشا به حال مدیرانی که شرمنده شهدا و ایثارگران نیستند.
فرماندار انزلی همه مدیران را به رعایت نظم و انضباط اداری و نظارت بر نحوه عملکرد کارکنانشان توصیه کرد .

وی اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : مدیران کل باید به روسای ادارات شهرستان اختیارات لازم را بدهند نه این که حتی برای یک مصاحبه در حوزه خودشان مجاز نباشند .
وی با بیان اینکه از ظرفیت های شهرستان استفاده مطلوب نشده متذکر شد : توسعه شهرستان به مدیریت شهرستان است و هرجا مدیر به درستی منصوب شد بازده بالا می رود .
صفرنژاد در بخش دیگری از سخنانش به دست اندرکاران تیم هسته ای به خاطر کار سخت و طاقت فرسایی که انجام دادند و طرحی را تدوین کردند که منجر به افتخاراتی شده تبریک گفت .
وی خاطرنشان کرد طبیعی است که دو طرف مذاکره یعنی 1+5 و جمهوری اسلامی منافع ملی خود را لحاظ کردند و گرچه ممکن است نواقصی داشته باشد ولی بهتر از این نمی شد.
فرماندار انزلی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور در هفته سوم فروردین ماه به گیلان گفت : اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است و ما این طرحها را به استانداری اعلام کرده ایم .
* لزوم استفاده از همه ظرفیتهای جامعه
امام جمعه شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به سخنان امیر مومنان علی(ع) در نهج البلاغه گفت : برای پیشبرد نظام اسلامی و اقامه حق باید از ظرفیتهای همه افراد جامعه استفاده شود.
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : شرایط کشور ایجاب می کند که با توجه به اوضاع منطقه ای و بین المللی و توطئه های دشمنان بیش از پیش وحدت و انسجام داشته باشیم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال دولت ،ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد : دولت به درد ملت برسد ، ملت هم به دولت کمک کند .
وی خاطرنشان کرد : یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی این است که همه از کوچکترین جزء جامعه یعنی خانواده تا بزرگترین در پیشرفت کشور سهیم هستند.
امام جمعه انزلی متذکر شد : همانگونه که رهبری تاکید کرده اند امروز تلاش اقتصادی ،جهاد است و همه دستگاهها در این امر سهیم و مسوولند.
حجت الاسلام شمس الدین افزود : باید درست مصرف کنیم ، جنس ایرانی بخریم ، سرمایه تولید کنیم ، مسوولان انسجام داشته باشند و قوای سه گانه نیز برای پیشرفت کشور در زمینه های مختلف بکوشند . 
وی با اشاره به این که برخی مشکلات شهرستان مانند مرمت بناهای تاریخی و نوسازی بافت فرسوده بین بخشی است و متولیان متعددی دارد بر لزوم بهسازی و زیباسازی شهر تاکید کرد .
وی با نامناسب خواندن وضعیت میدان مرکزی شهر گفت : اداره میراث فرهنگی ، شهرداری ، مالکان بناها و دیگر دستگاههای مرتبط باید تلاش کنند .
حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد : در بحث جلوگیری از تصرف اراضی که دستور مقام رهبری است و در شهرستان هم نمونه هایش کم نیست باید با جدیت وارد عمل شویم .
امام جمعه انزلی با اشاره به این که وضعیت مزار شهدا موجب نارضایتی مردم است متذکر شد ساماندهی مزار شهدا باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مزار شهدای گمنام نیز بلاتکلیف مانده است .
شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور است.

به گزارش تابناک گیلان، سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان روز دوشنبه گفت : با نظر فدراسیون جهانی مشتزنی ، امین قاسمی پور ملی پوش گیلانی به لیگ ستارگان حرفه ای بوکس جهان دعوت شد .
سعید علیپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این مشتزن شایسته استان گیلان در وزن 69 کیلوگرم از ایران در لیگ ستارگان حرفه ای جهان حضور خواهد یافت .
وی اظهار کرد : لیگ ستارگان حرفه ای مشتزنی جهان ، خرداد ماه سال جاری با حضور 80 مشتزن برتر دنیا در 10 وزن به صورت متمرکز برگزار می شود که نفرات برتر هر وزن مستقیم راهی المپیک می شوند .
وی ادامه داد : امین قاسمی پور ورزشکار شایسته گیلانی دومین مشتزن تاریخ ایران است که به این مسابقات راه یافته و پیش از این فقط احسان روزبهانی از ایران به این مسابقات راه یافته بود که سال گذشته با کسب عنوان قهرمانی وزن 81 کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کرد . 
سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد : امیدواریم که امین قاسمی پور در رقابت های لیگ حرفه ای مشتزنی جهان بدرخشد و با کسب عنوان قهرمانی ، بتواند جواز حضور در رقابت های المپیک 2016 را کسب کند تا دومین حضورش را در رقابت های معتبر المپیک تجربه کند .

به گزارش تابناک گیلان، ایرج ندیمی امروز در لاهیجان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به تهدیدات داخلی و خارجی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، برای تحقق عمده سیاست‌های قانونی و اجرایی باید همدل و همزبان باشیم.
وی انتخاب همدلی و همزبانی برای نامگذاری امسال را از نظر کاهش شکاف‌های احتمالی و جلوگیری از گسستگی‌های محتمل بهترین گزینه دانست و تصریح کرد: ممکن بود شکاف‌ها و اختلافات کوچک به تدریج به انحرافات بزرگ منجر شود و انحراف‌ها موجبات ایجاد چندگانگی را فراهم کند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشستی که در مشهد با آیت‌الله امامی کاشانی داشتیم، ایشان نامگذاری امسال را از الهامات می‌دانستند.
وی حفظ دستاوردها را از اهداف نامگذاری امسال عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت دولت‌ها منطبق با قانون اساسی مهم است و به چپ و راست کار نداریم و از تمام دولت‌ها حمایت می‌کنیم.
ندیمی دولت را منتخب مردم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از دولت باید در راستای خدمت به مردم مورد تایید قرار گیرد و این امر می‌تواند برای کسانی که می‌خواستند دولت را زیر سئوال ببرند یا کارکردها را تحت تاثیر قرار دهند توجه به اصل حمایت باشد.

روزنامه شهروند: درگيري خونين ‌هادي ساعي و عمويش با پيمانكاران شهرداري در نهايت با مرگ پايان يافت. عموي ٦٠ ساله تكواندوكار معروف كشورمان، پس از درگيري با پيمانكاران شهرداري به طرز مشكوكي جان باخت و پرونده‌اي را پيش روي بازپرس دادسراي جنايي قرار داد.
ساعت ٢ بعد از ظهر روز ١٢ فروردين به ماموران پليس خبر رسيد كه مردي ٦٠ ساله در يك باشگاه سواركاري به طرز مشكوكي جان باخته است. خيلي زود كارآگاهان به همراه حسين پور، بازپرس شعبه ٥ دادسراي جنايي تهران راهي محل حادثه شدند تا در اين‌خصوص تحقيقات لازم را انجام دهند. با حضور ماموران مشخص شد كه مرد ميانسالي به طرز مشكوكي به کام مرگ فرو رفته است.
تجسس‌ها نشان داد كه اين باشگاه سواركاري متعلق به ‌هادي ساعي، تكواندوكار معروف كشورمان است كه عمويش پس از درگيري با پيمانكاران شهرداري به طرز مشكوكي جان باخته است. ماجرا از اين قرار بود كه وقتي شهردار منطقه ١٢ از اين باشگاه ديدار كرده بود، متوجه شد كه زباله‌هاي درون سطل از سوي ماموران شهرداري به بيرون منتقل نمي‌شود و مسئولان باشگاه خودشان بايد اين زباله‌ها را تا بيرون باشگاه حمل كنند. شهردار پس از اطلاع از اين موضوع بلافاصله با ماموران شهرداري همان منطقه تماس گرفته و از آنها خواسته بود تا براي حمل زباله به باشگاه بيايند. وقتي پيمانكاران شهرداري براي انتقال زباله‌ها به اين باشگاه رفته بودند به دليل نارضايتي با ‌هادي ساعي و عمويش درگير شده بودند.
شاهدان ماجرا در تحقيقات به ماموران گفتند: «اين دو پيمانكار شهرداري كه يكي راننده و ديگري هم كارگر بود، پس از اينكه با عموي‌ هادي ساعي درگير شدند، از داخل ماشين خود چوب برداشته و اين درگيري را بيشتر كردند. آنها به جان هم افتاده بودند كه در نهايت عموي‌ هادي ساعي نقش زمين شد و جان خود را از دست داد. در این درگیری همچنين هادي ساعي با ضربه چوب از ناحيه پا به شدت مصدوم شد.» بنابراين جسد به پزشكي قانوني منتقل شد تا علت اصلي مرگ مشخص شود.‌ هادي ساعي نيز براي مشخص شدن ميزان مصدوميتش به پزشكي قانوني منتقل شد.
همچنين كارآگاهان پس از اطلاع از اين حادثه به دستور بازپرس، دو پيمانكار شهرداری را به اتهام قتل شبه عمد بازداشت كردند، اما اين اين دو پيمانكار هرگونه دخالت در مرگ مرد ميانسال را انكار كردند.»
این درحالی است که تحقيقات نشان می‌دهد عموي‌ هادي ساعي دارای عارضه قلبي بود. تحقيقات درخصوص اين پرونده تا اعلام نظريه پزشكي قانوني و مشخص شدن علت مرگ همچنان ادامه دارد و تا آن زمان نمي‌توان مقصر اصلي اين حادثه را مشخص كرد.

دنیای اقتصاد نوشت:
زندگی برای «ایوان اشپیگل» خوب است. شرکتی که او مدیریت آن را به عهده دارد یعنی Snapchat اخیرا شاهد سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری از طرف غول تجارت الکترونیک دنیا یعنی علی‌بابا بوده است و با این اوصاف انتظار می‌رود ارزش شرکتش به حدود 19 میلیارد دلار برسد. 
حالا طبق اعلام مجله فوربس، اشپیگل 24 ساله با دارایی خالص 5/ 1 میلیارد دلار جوان‌ترین میلیاردر جهان است. اشپیگل زندگی شاد و راحتی دارد؛ خودش هم این موضوع را می‌داند و گفته است: «من یک مرد جوان و تحصیلکرده هستم. من واقعا بسیار خوش‌شانسم و زندگی معمولا منصفانه نیست.»
 در همین راستا مجله بیزینس اینسایدر به بررسی اتفاقات و مسائل جالب زندگی ایوان اشپیگل مدیرعامل Snapchat و جوان‌ترین میلیاردر جهان پرداخته است.
اشپیگل در منطقه «پاسیفیک پالیسایدز» که بخشی زیبا و شیک از لس آنجلس است، بزرگ شده. او بزرگ‌ترین پسر خانواده است. پدر و مادرش هر دو وکیل هستند و زمانی که او نوجوان بود، از یکدیگر جدا شدند. وقتی ایوان 16 ساله شد و گواهینامه رانندگی‌اش را گرفت، یک خودرو کادیلاک Escalade مدل 2006 هدیه گرفت. او کادیلاکش را در پارکینگ ادیسون در کالیفرنیای جنوبی و در نزدیکی دبیرستانش پارک می‌کرد؛ جایی که پدرش مدیریت آن را به‌عهده داشت.
با این حال اشپیگل نوجوان به دنبال یک خودرو کم‌مصرف‌تر بود، چون معمولا زمان زیادی را به رانندگی در سطح شهر می‌گذراند. به این ترتیب در سال 2008 نامه‌ای به پدر و مادرش نوشت و از آنها خواست تا یک BMW 550i برای او اجاره کنند. این خودرو در آن زمان قیمتی برابر 75 هزار دلار داشت. اشپیگل در این نامه نوشته بود: «خودروها لذت و هیجان خاصی به من می‌دهند. من واقعا از شما قدردانی می‌کنم اگر به خاطر تمام کارهای خوبم یک BMW کرایه کنید.»
خانواده اشپیگل عضو کلوپ‌های مختلف ورزش‌های آبی و تنیس بودند. آنها اغلب به اروپا سفر می‌کردند و حتی برای اسکی با اسنوبورد، با هلی‌کوپتر به ارتفاعات کانادا می‌رفتند. ایوان معتقد است که آنها در یک حباب شاد و زیبا زندگی می‌کردند. 
اشپیگل در نهایت به دانشگاه استنفورد رفت و در آنجا با «ریجی براون» و «بابی مورفی» آشنا شد؛ دوستانی که بعدها با کمک یکدیگر Snapchat را تاسیس کردند. مورفی در این زمینه به مجله فوربس گفته است: «ما چندان بازیگوش نبودیم، بنابراین سعی کردیم تا چیزهایی را بسازیم که جالب باشند.» آنها انجمن دوستی Kappa Sigma را راه‌انداختند.
اشپیگل با فاصله بسیار کمی از فارغ‌التحصیلی، از استنفورد بیرون آمد تا به صورت تمام‌وقت روی Snapchat کار کند. این سه نفر اپلیکیشن اولیه Snapchat را در سال 2012 توسعه دادند؛ زمانی که دفتر کارشان در خانه پدری اشپیگل در پالیسایدز بود. اگرچه دفتر کار Snapchat بعدها به منطقه Venice منتقل شد، اما اشپیگل همچنان در خانه پدری زندگی و کار می‌کرد، چون بابت آن اجاره‌ای نمی‌پرداخت. 
بالاخره در ماه نوامبر سال 2014 اشپیگل خانه خودش را با قیمت 3/ 3 میلیون دلار در منطقه برنت‌وود خرید. این خانه سه اتاق خواب و یک تراس بزرگ دارد و مساحت آن به بیش از 2800 فوت مربع می‌رسد. بعد از آنکه استارت‌آپ Snapchat توانست سرمایه‌گذاری‌های خوبی کسب کند، اشپیگل در ماه ژوئن سال گذشته برای خودش یک خودرو فراری خرید. 
اودر ماه دسامبر سال 2013 برای اولین بار ستاره پاپ «تیلور سوئیفت» را ملاقات کرد. بعد از این ملاقات، آنها چند بار دیگر هم یکدیگر را ملاقات کردند، در نهایت اشپیگل اعلام کرد می‌خواهد کمپانی ناشر محصولات صوتی و تصویری Big Machine را بخرد که آثار سوئیفت را هم منتشر می‌کرد. با این حال هرگز این معامله انجام نشد.
اشپیگل بارها گفته است که دوست دارد استارت‌آپ Snapchat بیشتر در حوزه موسیقی درگیر شده و حضور پررنگ‌تری در این حوزه داشته باشد، تا جایی که بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند Snapchat به زودی بخش انتشار محصولات صوتی و تصویری خودش را راه‌اندازی می‌کند. اشپیگل اصولا علاقه زیادی به موسیقی دارد و حتی اغلب آهنگ‌هایی را که گوش می‌دهد توئیت می‌کند. او آثار هنرمندان مختلف در سبک‌های متفاوت را گوش می‌دهد.

حادثه دلخراش نوروز94 +عکس
این حادثه در ایام نوروز و در حالی اتفاق افتاد که یک کامیون از جاده‌ای در منطقه سردشت – دشمن زیاری نورآباد فارس در حال گذر بود.
 راننده بی خبر از حادثه‌ای که در قسمت بار و پشت خودرو رخ داده، تا ۳ کیلومتر به راه خود ادامه داده و سرانجام توسط مردم در حال گذر از کنار جاده و ماشین های در حال تردد متوجه آتش سوزی در پشت کامیون خود شده بود.
تصویری که در ادامه آمده ممکن است برای همگان مناسب نباشد 


کفاشیان توپ را از زمین فدراسیون شوت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در خصوص آخرین وضعیت شرایط سرمربی تیم ملی گفت: "زمانی که قرارداد کی‌روش را تمدید کردیم قصد داشتیم تا با او تا جام جهانی 2018 کار را ادامه دهیم. از همان ابتدا با همه مشکلات قرارداد کی‌روش را تمدید کردیم و کارش آغاز شد که البته خود کی‌روش از قبل از جام ملت‌ها می‌گفت مشکل داشتیم و اعلام کرده بود مصاحبه‌هایی که علیه‌اش می‌شود باعث شده تا نتواند کارهایش را به نحو احسن انجام دهد."
وی ادامه داد: "با این حال با صحبت‌هایی که انجام دادیم کار ادامه پیدا کرد. حتی در خلال جام ملت‌ها نیز این صحبت‌ها و مشکلات باز هم مطرح شد و ما باز هم آن را مدیریت کردیم تا این که تیم ملی از استرالیا برگشت و اتفاقات اخیر پیش آمد."
کفاشیان در مورد این صحبت کی‌روش که قطع همکاری از سوی رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شده است تاکید کرد: "به هیچ عنوان پیشنهاد قطع همکاری از سوی ما نبود چون باید یک سال غرامت به او بدهیم و اگر این بحث به وجود آمد از سوی خود کی‌روش بوده و از طرف ما نبوده است."
وی افزود: "کی‌روش در این مدت تجربه خوبی پیدا کرده و شناخت مناسبی نیز از شرایط دارد و در شرایط فعلی هر مربی را بیاوریم خیلی نمی‌تواند جای او را پر کند. شاید کی‌روش قهر کرده یا غر زده اما همین هم برای تیم ملی بوده و تیم ملی به کی‌روش شخصیت داده است. فدراسیون با تمام محدودیت‌هایی که داشت نیز همکاری را به هر شکلی با کی‌روش ادامه داد و حتی اینکه امروز کی‌روش محبوب است این محبوبیت به خاطر تیم ملی و مردم است و یک امر دو طرفه محسوب می‌شود."
کفاشیان یادآور شد: "با تمام مشکلات سعی می‌کنیم کار را ادامه دهیم و خواسته‌هایش را فراهم کنیم البته کی‌روش به ما گفت برخی مسئولان راضی نیستند تا من بمانم و برایم مشکل درست می‌کنند و من هم در پاسخ گفتم که تحمل انتقاد را در خودت بالا ببر چون اینجا همیشه از افراد تعریف نمی‌شود و انتقاد هم وجود دارد."
وی گفت: "کی‌روش باید بماند اما نمی‌شود برخلاف میل او هم رفتار کرد و نمی‌توان وقتی خودش نمی‌خواهد به زور او را نگه داشت. او شرایط ما را می‌دانسته و می‌داند که ما تمام توان خود را گذاشتیم."
کفاشیان افزود: "آخرین بار که کی‌روش گفت نمی‌خواهم بمانم تصمیم‌گیری را به هیات رئیسه واگذار کردم که جلسه هیات رئیسه فردا برگزار می‌شود. باز هم تاکید می‌کنم که مایلیم تا کی‌روش بماند چون نه می‌توانیم خسارت یک ساله او را بدهیم ضمن اینکه او مربی محبوبی بوده و بازیکنان نیز قبولش دارند."
وی در پاسخ به این سوال که در صورت قطع همکاری مربی ایرانی خواهد بود گفت: "اگر کار به قطع همکاری بکشد باید هفته دیگر مذاکرات را آغاز کنیم و هرچه زودتر تصمیم‌گیری کنیم. اعتقاد دارم مربیان ایرانی هم می‌توانند اما خواسته مردم هم برای ما مهم است. آنها دیگر مربی در حد کی‌روش می‌خواهند پس اگر قرار است مربی جدید برای تیم ملی انتخاب کنیم باید یکی در حد او دانش کی‌روش باشد."

به گزارش تابناک گیلان،عبدالناصر همتی در ارتباط با پاسخ بانک مرکزی به نامه بانک‌ها که در روزهای پایانی سال 93 در ارتباط با تغییر نرخ سود به این بانک ارسال شده بود، اظهار داشت: هنوز بانک مرکزی به این نامه پاسخ نداده است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید نظر خود را در ارتباط با پیشنهادات بانک‌ها اعلام کند، تصریح کرد: بنده شخصاً معتقدم نرخ سود سپرده‌های بانکی باید 10 درصد (2 واحد) کاهش یابد و بر همین اساس نرخ سود سپرده یک‌ساله باید حداکثر 20 درصد شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: از آنجایی که تورم هم اکنون در دامنه 16 درصد قرار دارد منطقی است که نرخ سود سپرده‌ها 4 درصد بالاتر از تورم تعیین شود.
همتی با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی می‌تواند منجر به کاهش نرخ سود عقود مبادله‌ای و مشارکتی هم شود، گفت: هم اکنون نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای 22 درصد است که قاعدتاً بعد از کاهش نرخ سود باید این نرخ به 20 درصد کاهش یابد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی همچنین تأکید کرد: در جلسه‌ای که قبل از تعطیلات نوروز بانک مرکزی با بانک‌ها داشت تقریباً تمام مدیران عامل بانک‌ها در کاهش نرخ سود اتفاق نظر داشتند.
وی ادامه داد: به همین خاطر مدیران عامل بانک‌ها قبل از عید نامه‌ای را به بانک مرکزی نوشتند که در آن پیش‌شرط‌هایی برای کاهش نرخ سود بانکی در نظر گرفته شده بود.
همتی با تأکید بر اینکه اگر شرایط بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی به‌درستی اعمال نشود امکان تخلف برای بانک‌ها فراهم خواهد شد، تصریح کرد: بانک‌ها برای اینکه دیگر امکان تخلف از نرخهای سود وجود نداشته باشد، شرایطی را به بانک مرکزی اعلام کرده‌اند.
مدیرعامل بانک ملی در تشریح شرایط بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی، گفت: کاهش نرخ اضافه برداشت، تدوین سازوکار برای تأمین منابع بین‌بانکی با شرایط بهتر، نظارت جدی و برخورد با مؤسسات غیرمجاز و متخلف و افزایش منابع بانک‌ها(از محل کاهش ذخیره قانونی و افزایش سرمایه) از جمله شرایط بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی در توضیح شرط افزایش منابع بانک‌ها ادامه داد: هم اکنون تقاضای نقدینگی در بازار بالاست ضمن آنکه 90 درصد تأمین مالی در اقتصاد توسط بانک‌ها انجام می‌شود، از همین رو در زمان افزایش تقاضای نقدینگی برخی بانک‌ها برای اینکه بتوانند به این نیازها پاسخ دهند اقدام به افزایش نرخ سود سپرده می‌کنند تا جذب منابع داشته باشند که همین موضوع زمینه تخلف از نرخ سود را فراهم می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی البته این را هم گفت که علت اصلی عدم کاهش نرخ سود بانکی با وجود کاهش نرخ تورم، همین شرایط بازار است و تا زمانی که این موضوع رفع نشود مشکل کماکان باقی است.
همتی در پایان خواستار تعیین تکلیف چهار شرط اعلامی بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی شد.

به گزارش تابناک گیلان،حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت نیمکت پرسپولیس بعد از استعفای حمید درخشان اظهار کرد: آقای نژاد فلاح شب گذشته (یکشنبه شب) و پیش از سفر به استانبول ترکیه با استعفای حمید درخشان موافقت کرد و درخشان قطعا در بازی با النصر روی نیمکت نمی نشیند.
وی افزود: نژادفلاح ساعت ۳ بامداد دوشنبه عازم استانبول شد تا با برانکو ایوانکوویچ مذاکرات را نهایی کند. رضا چلنگر (مترجم برانکو) هم به استانبول سفر کرده است. توافقات اولیه با برانکو صورت گرفته و بعید است مشکل خاصی برای حضور این مربی در پرسپولیس پیش بیاید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار