عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از تعلل شهرداری برای اجرای طرح پیاده‌راه گفت: ۷ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۵ شهرداری برای اجرای طرح پیاده‌راه خیابان‌های بوعلی و اکباتان پیش‎بینی شده است.
کد خبر: ۱۹۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 08 March 2016

عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از تعلل شهرداری برای اجرای طرح پیاده‌راه گفت: ۷ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۵ شهرداری برای اجرای طرح پیاده‌راه خیابان‌های بوعلی و اکباتان پیشبینی شده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا الیاسی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیاده‌‌راه شدن خیابان‌های بوعلی و اکباتان در شهر همدان اظهار داشت: توسعه خودرو محور ترافیکی یکی از معضلاتی است که شهرهای سبز را دچار چالش می‌کند بر این اساس افزایش ناوگان و اصلاح خطوط مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: به منظور جلوگیری از افزایش این چالش‌های ترافیکی، توسعه حمل و نقل عمومی در چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر همدان در اولویت قرار گرفت و به عابر پیاده بیشتر توجه شد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: طرح پیاده‌راه شدن 2 خیابان بوعلی و اکباتان در رینگ اصلی شهر همدان به منظور توجه به عابران پیاده در اولویت قرار گرفته است اما شهرداری در اجرای طرح پیاده‌راه تعلل می‌کند و عزم جدی ندارد.

وی گفت: در بودجه 95 شهرداری همدان 7 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پیاده‌راه در خیابان‌های اکباتان و بوعلی پیش‌بینی شده است که از این میزان اعتبار باید توسط شهرداری منطقه یک و 3 تأمین شود.

الیاسی با اشاره به ساماندهی خطوط اتوبو‌سرانی در شهر همدان عنوان کرد: خدمات کارت بلیت الکترونیکی در اتوبوس‌های شهری همدان برقرار شده است و بانک شهر به عنوان بانک عامل این طرح باید بر تبلیغات خدمات الکترونیکی ترافیکی تمرکز کند.

وی افزود: در حال حاضر 60 درصد مردم همدان از کارت بلیت الکترونیکی استفاده می‌کنند و به دنبال استقرار این خدمات ترافیکی در تاکسی‌ها نیز هستیم اما چون هزینه 2 میلیون تومانی برای تاکسی‌داران به همراه دارد باید ساز و کار ویژه‌ای تعریف شود تا استقبال تاکسیرانی را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان برای ایجاد سرعت‌کاه و دور برگردان در معابر شهری عنوان کرد: سرعت‌کاه و ایجاد بریدگی در معابر شهری حادثه‌آفرین هستند و هر چه تعداد این نوع مهندسی‌ها در خیابان‌ها کاهش یابد به تناسب آن نیز میزان ایمنی ترافیکی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کمربند سبز شهر همدان تاکنون اقدامی نشده است، گفت: ایجاد کمربند سبز در طرح تفصیلی شهر همدان دیده شده است اما چون اقدامی نشده شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهر و کاربری‌های فضای سبز هستیم.

الیاسی با اشاره به اینکه توسعه پارک‌های منطقه‌ای در شهر همدان مدنظر است، افزود: پارک 48 هکتاری در شهر همدان ایجاد می‌شود که باید زمین مورد نیاز توسط شهرداری تملک شود که تاکنون 13 هکتار از این مساحت پارک تملک شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار