رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: 131.5هکتار از اراضی ملی این شهرستان از تصرف زمین خواران خارج و به منابع طبیعی عودت داده شد.
کد خبر: ۱۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 08 March 2016

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: 131.5هکتار از اراضی ملی این شهرستان از تصرف زمین خواران خارج و به منابع طبیعی عودت داده شد.

به گزارش ایسنا،"علی مروت امیری" در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در این راستا 188 فقره اجرای حکم صادر شد، افزود: 137 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی با مساحتی افزون بر 162.5 هکتار تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده و درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون 254 فقره اجرای حکم و 83 فقره درخواست جلب توسط منابع طبیعی صادر شده و 57 میلیون تومان خسارت های تخریب و تصرف اراضی ملی أخذ کردیم.

امیری خاطرنشان کرد: امسال 8 مورد آتش سوزی در سطح مراتع این شهرستان رخ داده که یک پرونده مربوط به آتش سوزی بیش از 50 هکتار از مراتع این شهرستان بوده و در حال پیگیری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بروز آتش سوزی در مواقع خشکسالی را یکی از مشکلات منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: متأسفانه در زمان بروز آتش سوزی مراتع روستائیان همکاری خوبی را ما ندارند و اطلاع رسانی به موقع انجام نمی شود که این امر میزان خسارات وارده را افزایش می دهد.

امیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال در هفته منابع طبیعی 30 هزار اصله نهال رایگان توزیع می شود که در هیمن راستا تاکنون 15 هزار اصله نهال زبان گنجشک، سنجد، ارغوان، سرو نقره ای، خمره ای و صنوبر توزیع شده است.

وی اظهارکرد: امسال کل تولید نهالستان قدس ملایر به علت واگذاری 6 هکتار آن به مرکز تحقیقات انگور و عبور خط راه آهن از اراضی این نهالستان، 20 هزار اصله بود، در حالیکه نهالستان همچنان ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال را دارد.

وجود 5 هزار و 712 هکتار اراضی جنگلی و دست کاشت در ملایر

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 712 هکتار از اراضی ملی ملایر، اراضی جنگلی و دست کاشت است و 162 هکتار نیز ذخیره گاه های جنگلی در این شهرستان شناسایی شده است.

امیری افزود: از 321 هزار هکتار مساحت این شهرستان، 170 هزار هکتار آن اراضی ملی و دارای برگ تشخصی و 132 هزار هکتار آن به نام دولت أخذ سند شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: از این میزان 138 هزار هکتار مرتع است که در 3 سطح درجه بندی شده و در قالب 210 سامانه عرفی پروانه چرا صادر شده است که از این تعداد، 2 سامانه عرفی عشایری در منطقه علی آباد و قلعه آقابیگ و 208 سامانه مراتع روستایی است.

وی یادآور شد: دیدار با امام جمعه ملایر، نواختن زنگ سبز در مدارس، گردهمایی مرتع داران در بخش زند، جشن درختکاری در جاده سلامت، آموزش بهره برداران و ترویج حفاظت از منابع طبیعی در روستاها، تجلیل از برترین های منابع طبیعی و بازدید از پروژه های منابع طبیعی، از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی و درختکاری است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار