کاروان تدبیر و امید در یزد؛
مدیرکل راه وشهرسازی یزد گفت: این استان با توجه اینکه در چهار راه ارتباطی کشور واقع شده برای تکمیل راه ها و نگهداری آنها 6 هزار 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۹۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی در آستانه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان یزد گفت: برای تکمیل راهها حدود پنج هزار و 600 میلیارد ریال و برای نگهداری وایمن سازی راههای موجود سالانه 950 میلیارد ریال بودجه نیاز است تا این مسیرهای طولانی هرچه سریعتر بازسازی شود.
وی افزود: متاسفانه هنوز تا پایان تکمیل طرح راه زیادی در پیش داریم که در صورت رسیدن به موقع اعتبارات می توان زودتر از موعد مقرر کار را به سرانجام رسانید .
مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره طرحهای در دست اقدام اظهار کرد: تا پایان امسال طرحهایی همچون آغاز اجرای آزاد راه شمال - جنوب استان ، افتتاح دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق، شروع ساخت آزادراه نایین - انار و 25 طرح راه و روکش آسفالت روستایی را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اولویت داربودن طرح آزاد راه شمال -جنوب استان یزد خاطرنشان کرد: با افتتاح ورودی شهر مهریز و محور یزد - تفت- سورمق تا پایان سال ارتباط یزد در کریدور شرقی - غربی استان نیز برقرار می شود.
این مسئول از تکمیل طرحهای سال گذشته همچون بهره برداری از دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق نیز خبر دادکه با افتتاح آن ارتباط استان در کریدور شرقی - غربی از یزد به فارس و از شمال به استان اصفهان و از جنوب به کرمان و فارس متصل می شود.
نقصان محمدی گفت: ساخت آزادراه نایین- انار نیز که در دستور کار این اداره کل قرار دارد تراکم های جمعیتی استان شمال - جنوب یزد را به هم متصل می کند.
وی درباره خطوط ریلی استان یزد نیز اظهار کرد: استان یزد هم اکنون به لحاظ خدمات ریلی در یک مفصل قوی کشوری قرار دارد و تقریبا 5 راه ریلی استان در شهر بافق قرار گرفته که این ارتباطات را برقرار می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: هم اکنون ساخت 40درصد راه آهن یزد - اقلید تمام شده که با ساخت کامل آن ارتباط ریلی استان با فارس برقرار می شود.
وی تصریح کرد: در مجموعه استان بندر خشکی از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است که می تواند ارتباطات ریلی بنادر را با هم برقرار کند .
نقصان محمدی درباره دیگر طرحهای قابل افتتاح استان تا پایان امسال تاکید کرد: بهسازی 65 کیلومتر از راههای روستایی در قالب 19طرح با هزینه 100 میلیارد ریال و 61 کیلومتر روکش آسفالت روستایی در قالب 6 طرح با 62.5 میلیارد ریال به پایان رسیده که تا پایان اسفندماه به بهره برداری می رسد.
** نبودن توقفگاههای بین راهی در استان
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد نیز گفت: موقعیت استان یزد از نظر ارتباطی یک موقعیت استراتژیک است بنابراین با توجه به این مشخصه مهم استان یزد لازم است راههای استان از نظر اعتبارات بیشتر مورد توجه مسئولین کشور قرار گیرد و بودجه لازم برای بهسازی و مرمت آن اختصاص یابد.
جواد ذاکر در علت یابی خرابی راه های برون شهری استان اظهار کرد: دو عامل عبور ترانزیتی و آمار بالای تردد ماشین های سنگین با بارهای بیش از حد استاندارد همچنین وجود معادن و کارخانه های صنعتی و تولیدی در حاشیه راه ها که باعث تردد بیش از حد ماشین های سنگین شده ست.
وی گفت: با توجه به ویژگی های جاده ها و طبیعت استان حداکثر یک درصد تصادفات برون شهری استان مربوط به خستگی رانندگان است چراکه با توجه به نوع راه های حوزه استحفاظی راهداری استان یزد رانندگان زمانی به جاده های استان می رسند که مسیر زیادی را پشت سر گذاشته و به دلیل خستگی زیاد دچارخواب آلودگی هستند همچنین نبودن توقفگاه های بین راهی در استان آمار حوادث رانندگی برون شهری را افزایش داده است .
به گزارش ایرنا یزد، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای هیات دولت17 اسفند مهمان مردم دارالعباده یزد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار