مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: جنگل‌های کویری قم که نقش مؤثری در مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگردها دارند با تأمین حقابه‌های محیط زیستی احیا می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 06 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی اظهار کرد: امروزه متأسفانه عرصه‌های طبیعی در کشورمان از ابعاد گوناگون مورد آسیب‌های جدی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: جبران عقب ماندگی‌ها و تخریب‌های گذشته و انجام اقدامات موثر در مسیر بازسازی و بهسازی محیط زیست و منابع طبیعی، نیازمند ایجاد همدلی و هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی، فرهنگسازی و مشارکت مردم و تخصیص اعتبارات لازم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ضرورت توسعه فضای سبز منطقه‌ای و محله‌ای در شهر قم و ایجاد کمربند سبز پیرامون شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: جنگل‌های کویری قم که نقش موثری در مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگردها دارند، با تامین حقابه‌های محیط زیستی و اندک اعتبارات احیا می‌شوند.

وی با اشاره به تخریب گسترده باغات داخل شهر قم در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: حفظ باغات و فضای سبز داخل محدوده شهرها، راهکار بسیار مهمی برای برخورداری از هوای پاک، تصفیه آلاینده‌های زیست محیطی و تلطیف هوای شهرهاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دانیالی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان قم تمام باغات باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم که حدود 72 هکتار است، به صورت لکه‌ای از محدوده شهر خارج شده و از این پس تغییر کاربری این اراضی از طریق کمیسیون ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با مجوز اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می‌پذیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار