مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد از آماده بهره‌برداري بودن هشت طرح در حوزه‌هاي سه‌گانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به يمن سفر رئيس جمهور به استان و همزمان با ورود به برنامه‌هاي سال خوشامد به يزد خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 05 March 2016
به گزارش تابناک یزد، "محمدمهدي شرافت" اظهار كرد: به مناسبت سفر رئيس جمهوري به استان يزد، طرح‌هاي شاخص حوزه‌هاي سه‌گانه اين اداره کل به بهره‌برداري رسيده و آغاز به کار خواهند کرد.

وي با بيان اين که پايه و اساس عملکرد اين اداره کل، حوزه ميراث فرهنگي است، عنوان کرد: ساختمان ماليه در سال ‎ 1313 در ميدان تاريخي سعادت يزد که مرکز تعاملات اقتصاد فرهنگي در دوره قاجار بوده ايجاد شده و تا اواخر دهه شصت مورد بهره‌برداري قرار مي‌گرفت.

به گفته‌ي شرافت، اين بنا اخيراً به دليل عدم توجه بهره‌برداران به ارزش فرهنگي و تاريخي آن، توسط اداره کل ميراث فرهنگي و با مشارکت اداره کل دارايي و با هدف مرکز سرمايه‌گذاري خارجي و موزه سرمايه‌گذاري با اعتباري بالغ بر 24 ميليارد ريال و در بازه زماني يازده ماهه مرمت و احيا شد.

وي همچنين طرح اميرچقماق را از ديگر طرح‌هاي شاخص اين اداره کل براي افتتاح دانست و افزود: طرح مذكور از سال ‎ 78 در کميسيون ماده پنج مصوب و به تأييد شوراي عالي شهرسازي رسيد كه در اين راستا پس از آن در سال 84 اقدام به آزادسازي مسير راستگرد و اجراي جداره‌هاي شمالي جنوبي شد که حدود 40 درصد از آن اجرا شد.

اين مسئول ادامه داد: در سال 93 به منظور ساماندهي و بازسازي محوطه ميدان اميرچقماق، مشارکتي مابين شهرداري و ميراث فرهنگي صورت گرفت و در ادامه‌، جداره‌سازي و محوطه‌سازي جلو خان مسجد اميرچقماق به عنوان طرح ساماندهي مطرح شد كه در اين راستا ميراث فرهنگي اعتباري بالغ بر ‎يك ميليارد و 200 ميليون ريال جهت ساماندهي و محوطه‌سازي تخصيص داد كه مرحله اول همينك آماده افتتاح است.

شرافت خاطرنشان كرد: باتوجه به افزايش ورود گردشگر به کشور و به خصوص به استان يزد، افزايش تعداد واحدهاي اقامتي، مسئله اي چشم‌گير و حائز اهميت است که در اين راستا در سال جاري 17 اقامتگاه بوم گردي در سطح استان آماده بهره‌برداري است.

وي افزود: در اين ميان چهار اقامتگاه در شهرستان يزد، چهار اقامتگاه در شهرستان ميبد، سه اقامتگاه در شهرستان مهريز، در هر کدام از شهرستان‌هاي ابرکوه و اردکان دو اقامتگاه و در هر کدام از شهرستان‌هاي تفت و اشکذر يک اقامتگاه آماده بهره‌برداري هستند که همزمان با حضور رئيس جمهور در استان، افتتاح و راه‌اندازي خواهند شد.

مدير كل ميراث فرهنگي استان تصريح کرد: همچنين فاز پذيرايي و رستوران مجموعه اقامتي ـ پذيرايي "خانه پدري" واقع در محله تاريخي لرد کيوان يزد در مساحتي به متراژ 400 مترمربع و توسط بخش خصوصي و سرمايه گذاري بالغ بر 15 ميليارد ريال راه‌اندازي مي‌شود.

وي عنوان كرد: همچنين در راستاي توسعه هتل‌هاي استان يزد نيز فاز جديد هتل داد با 30 اتاق و 60 تخت و فاز جديد هتل سنتي خوان دوحد با هفت اتاق و 20 تخت به مجموع اتاق‌ها و تخت‌هاي هتل‌هاي استان اضافه مي‌شود.

شرافت اظهار كرد: با راه‌اندازي و بهره‌برداري از هتل‌هاي مذکور مجموع کل واحدهاي اقامتي استان به ‎7‎2 واحد، مجموع اتاق‌ها به ‎1‎6‎0‎8 و مجموع تخت‌ها به ‎4‎0‎1‎9 خواهد رسيد که اميد است با افزايش اين واحدها و همچنين بهبود کيفيت خدمات‌رساني به مسافران و گردشگران، روز به روز شاهد افزايش حضور گردشگران در استان باشيم.

ایسنا یزد، مدير کل ميراث فرهنگي يزد در ادامه گفت: طرح مرمت و احياي بازارچه چهارسوق شاهي يزد واقع در انتهاي خيابان مسجدجامع جنب کتابخانه وزيري شامل 25 باب مغازه متعلق به آستان قدس رضوي و 10 باب مغازه متعلق به شهروندان با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال توسط شرکت توسعه گردشگري استان و همکاري اداره کل ميراث فرهنگي يزد انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار