استاندار اردبیل تاکید کرد:
خدابخش خواستار تلاش و انرژی بیشتر از سوی مدیران ذیربط برای تامین اعتبار مورد نیاز ساخت و طراحی این مجموعه شد و گفت: استانداری اردبیل نیز تلاش خواهد کرد تا از هر محلی که می شود برای این منظور اعتبار تخصیص یابد.
کد خبر: ۱۹۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 03 March 2016

استاندار اردبیل با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس یک مکان ماندگار ارزشی در تاریخ ایثارگری های مردم این مرز و بوم خواهد بود، خواستار دقت زیاد در ساخت و طراحی این مکان در اردبیل شد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش، شامگاه پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود : ساخت و طراحی این مکان باید با استفاده از ایده های ابتکاری اساتید فن و کارشناسان ذیربط و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اقلیمی منطقه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پارک موزه دفاع مقدس به عنوان گنجینه ارزشمندی که صحنه هایی از دفاع مقدس مردم ایران و ایثارگری ها را برای همیشه تاریخ به تماشا خواهد گذاشت، پیشنهاد کرد که برای ساخت و طراحی این مجموعه از افرادی بهره گرفته شود که علاوه بر تسلط به فنون و تخصص لازم از عشق ، ایمان، اخلاص و صداقت معنوی نیز برخوردار باشند.

استاندار اردبیل افزود : در طول تاریخ هر ساختمانی که ازسوی انسان های دارای این خصوصیات معنوی ساخته شده همواره از زیبایی، گیرایی معنوی و استحکام لازم برخوردار بوده و گنبد الله الله در مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نمونه آن است به گونه ای که با سپری شدن بیش از 700 سال یک کاشی آن نیز فرونریخته است.

خدابخش با اشاره به اینکه در کشورهای مهم دنیا نیز مکان هایی را برای عرضه آثار جنگ های تاریخی اختصاص داده اند، اظهار کرد : باتوجه به اینکه ایثارگری هشت سال دفاع مقدس در ایران دارای ریشه معنوی و مذهبی و در سطح دنیا بی نظیر است پارک موزه هایی که برای این منظور اختصاص می یابند باید با این ویژگی نیز تناسب داشته باشند.

وی یادآوری کرد: این پروژه در استان اردبیل باتوجه به اینکه سالانه بیش از پنج میلیون مسافر وارد این شهر می شوند به عنوان یک مکان فرهنگی دارای اهمیت فراوان در انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل کنونی محسوب می شود.

خدابخش خواستار تلاش و انرژی بیشتر از سوی مدیران ذیربط برای تامین اعتبار مورد نیاز ساخت و طراحی این مجموعه شد و گفت: استانداری اردبیل نیز تلاش خواهد کرد تا از هر محلی که می شود برای این منظور اعتبار تخصیص یابد.

وی افزود: هرچند در ارتباط با این پروژه مهم مقداری عقب مانده ایم ولی باید دست به دست هم دهیم و مجموعه ای ارزشمند و متناسب با فرهنگ غنی دفاع مقدس و نیز پیشینه مذهبی و تاریخی اردبیل ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار