مراسم گرامیداشت مرحوم فرج الله سلحشور، شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از علما، روحانیان، مسئولان و هنرمندان در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 03 March 2016
به گزارش تابناک قم، در این مراسم که شخصیت هایی همچون آیت الله مصباح یزدی، ابراهیم امینی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، شهردار قم، اعضای بیوت مراجع عظام تقلید و فرمانده و مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) حضور داشتند، پس از قرائت پیام های رهبر معظم انقلاب و آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت درگذشت این هنرمند ارزنده، رئیس قرارگاه عملیاتی عمار در سخنانی ضمن تمجید از فعالیت های مرحوم سلحشور در حوزه هنر معنوی و آیینی، تصریح کرد: فرج الله سلحشور ذاتا یک انسان هنرمند بود و بدون اینکه هنر را در مدرسه هنر بیاموزد، خداوند متعال هنر را به او داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب با بیان اینکه هنری که سلحشور ارائه می داد به هیچ وجه در هیچ کدام یک از مدارس هنر آموزش داده نمی شود، افزود: هنرمندانی که هنر را در دانشگاه یاد گرفته بودند، وقتی می آمدند زیر نظر او به بازیگری مشغول می شدند، از خلاقیت های هنری نهفته در درون این هنرمند شگفت زده می شدند.

وی با بیان اینکه مرحوم سلحشور از جمله هنرمندان متعهدی بود که هنر خویش را در اختیار معنویت و دین قرار داده بود، تصریح کرد: مرحوم سلحشور به واسطه اخلاصی که در کار هنری خویش داشت، به یک انسان آزاده تبدیل شده بود و حرف و سخن خود را به صراحت بیان می کرد.

وی با تاکید بر اینکه آن هنرمند متعهد و انقلابی هیچ گاه به خاطر مصلحت و کسب محبوبیت، از گفتن حقایق خودداری نمی کرد، تصریح کرد: مرحوم سلحشور در راستای احیاء و تبیین امر به معروف و نهی از منکر بدون اینکه از کسی واهمه ای داشت باشد، به عنوان یک وظیفه و تکلیف دینی به همه ناروایی ها می تاخت، و این امر جایگاه او را در بین هنرمندان ارتقاء بخشیده بود.

طائب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرحوم سلحشور بر روی دو قشر جامعه یعنی هنرمندان و حوزویان وظیفه و مسئولیت سنگینی را گذاشت، افزود: همه هنرمندان و همچنین طلبه ها و فضلای حوزه علمیه قم باید خلاء وجود داستان های قرآنی در حوزه هنر را بیش از پیش پر کنند.

فرج الله سلحشور متولد سال 1331 که در سال های اخیر با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می کرد، از 27 دی ماه امسال به دلیل از کار افتادن ریه هایش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بقیه الله(عج) بستری بود و بامداد روز شنبه هشتم اسفندماه در بیمارستان درگذشت. 

او بازیگر، چهره پرداز، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی بود که فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح (1361) آغاز کرد. 

مجموعه های تلویزیونی تاریخی - مذهبی ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر از جمله کارهای این هنرمند است. 

پیکر مرحوم سلحشور صبح روز نهم اسفندماه تشییع و طبق وصیت نامه وی در امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون واقع در باغ فیض تهران به خاک سپرده شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار