بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن کریم با عنوان طرح تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور در حال اجراست و مازندران از ماه‌های گذشته سهمیه خود را تکمیل کرده است.
کد خبر: ۱۹۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 03 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از ویژه‌برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌شمار می‌رود که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در استان مازندران اجرا می‌شود.

طرح تربیت حافظان قرآن کریم بزرگ‌ترین رویداد قرآنی در عرصه حفظ قرآن در سطح کشور به شمار می‌رود و آزمون کتبی آن امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کلان سازمان اوقاف و امور خیریه بحث قطب فرهنگی کردن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به اینکه برای قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه چشم‌انداز توسعه تدوین و این چشم‌انداز در راستای برنامه 1404 نوشته شده است، افزود: رسالت، راهبردها، ویژگی‌ها در چشم‌انداز توسعه بقاع متبرکه نوشته شده که همه این برنامه در راستای آنها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف مناسبتی در طول سال در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های ویژه و شاخصی مانند طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، بزرگداشت امامزادگان و ... هستند که به‌صورت سالانه در زمان مشخصی در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی و روزمره مانند نماز جماعت، مناسبت‌های جشن و شهادت و... در امامزادگان برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی از سرفصل‌های بقاع متبرکه نیروی انسانی و بخش نرم‌افزاری به‌شمار می‌رود که ضرورت دارد برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار