کد خبر: ۱۹۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان البرز سیر تاریخی انتخابات 92 تا 7 اسفندماه را با تحلیلی سیاسی از وقایع آن ایام در جمع وکلا تشریح کرد.

به گزارش گره دریافت خبر خبرزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سیدحمیدطهائی شامگاه سه شنبه در"جشن شصت و سومین سالگرد استقلال کانون وکلا و بزرگداشت روز وکیل مدافع" که در سالن همایش‌های نژاد فلاح برگزار شد، در جمع وکلا و قضات دادگستری با رفیع دانستن جایگاه وکالت، وکلا را مدافعان و خادمان مظلومان و ستم دیدگان و افرادی دانست که در سخت ترین شرایط با شجاعت و صلابت از حق و عدالت دفاع می کنند.

طهائی در این مراسم، با ارائه تحلیلی از انتخابات سال92 تا 7 اسفند، رمز پیروزی ملت را ایستادگی و مقاومت در برابر سختی ها قلمداد کرد و گفت: مردم در تمامی برهه‌ها، با وجود فضای سنگین خارج از کشور و مشکلاتی که دشمنان انقلاب اسلامی بر ما تحمیل کرده بودند، بی‌توجه به تمامی مصائب، راه انقلاب را تداوم بخش بوده و هر بار با انتخاب‌های خود سبب ساز تداوم حماسه سیاسی سال 92 شده‌اند.

استاندار البرز با بیان اینکه پیام انتخابات هفتم اسفند به خارج از کشور نیز مخابره شد، افزود: پیام این انتخاب برای همه آنهایی که با دقت حرکات مردم را زیر نظر داشته و دارند این بود که مردم ایران با صلابت از انقلاب اسلامی شان دفاع می‌کنند.

طهائی وظیفه مسئولان و نمایندگانی که بدست مردم انتخاب شده‌اند را بعد از برجام خطیرتر اعلام کرد و افزود: در هر انتخابات، کاندیداهایی که شعار دادند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند همه تلاش شان حرکت مستمر و مداوم پیش به سوی استقلال و آزادی و تلاش در جهت استقرار عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی کشور بوده است؛ چه بسا دولت تدبیر و امید نیز با همین نگاه حرکت خود را از سال 92 آغاز کرد و تا کنون نیز پیگیر تحقق تمامی شعارهای خود بوده است.

وی برجام را اتفاق بزرگی دانست و با روایتی از اظهارات دکتر روحانی رئیس جمهوری پیرامون نخستین سفر خود بعد از اجرای طرح مشترک به فرانسه خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع بکار دولت، پیشنهاد بر این بود که پرونده هسته‌ای از شورای امنیت به وزارت خارجه منتقل شود، با این پیام که موضوع هسته‌ای از بُعد امنیتی خارج و به فضای دیپلماسی سیاسی و گفتگو راه یابد با تلاش تیم مذاکره کننده محقق شد.

طهائی پیش شرط این مذاکرات را تحقق مطالبات جمهوری اسلامی دانست و اظهارکرد: هر چند لغو شش قطعنامه علیه ایران و داشتن حق هسته‌ای از بزرگترین دستاوردهای این گفتمان سیاسی بشمار می‌رفت، فراتر از این دو مهم، لغو قطعنامه‌ای بود که در سال 2014 توسط سران کشورها تصویب شده بود و در صورت اجرای آن امنیت منطقه تحت شعاع قرار می‌گرفت؛آن هم گزینه نبود جز تهدید نظامی.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان با بیان اینکه جامعه جهانی برای تحقق حقوق جمهوری اسلامی همکاری کردند،گفت: خوشبختانه تیم مذاکره کننده با تبحری که داشت کلیه تحریم های تحمیلی و ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی را لغو کرد و انرژی صلح آمیز هسته‌ای بعنوان یک دانش و فناوری جدید، در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت.

طهائی تصریح کرد: لغو این قطعنامه ها، به همت دلیرمردان و دانشمندان و تلاشگران شجاع، مومن و انقلابی در راس آن دکتر ظریف، رئیس جمهوری و با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری محقق شد.

استاندار البرز گفت: کارآسانی نبود تلاش‌هایی که انجام شد تا رهاورد مذاکرات سیاسی به جای سایه جنگ تحمیلی، انعقاد قراردادهای اقتصادی باشد.

وی افزود: تحت این شرایط باید قدردان و شکر گذار جایگاه فعلی و فضایی باشیم که فرزندان این مرز و بوم در دنیا بوجود آوردند.

طهائی در پایان گفت: همه خدمتگزاران در دولت باید قدردان اعتمادی باشند که مردم در جمعه هفتم اسفندماه به منتخبان خود داشتند و با روحیه همدلی و وحدت در جهت توسعه و رشد کشور، ارتقا حقوق شهروندی، بسط عدالت و رعایت حقوق شهروندی تلاش کنند؛ رسالتی خطیرکه بخش عمده‌ای از اجرای آن نیز بر عهده وکلای مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار