کد خبر: ۱۹۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بستر عرضه آثار هنرمندان در سراسر کشور فراهم شود، گفت: درصدد هستیم مساعدت لازم به هنرمندان صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی مرادخانی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل فرهنگسرای ولایت شهرستان فردیس برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز به سبب وجود هنرمندان فراوان همواره تنه به تنه پایتخت در این عرصه در حال فعالیت بوده است اظهار داشت: این استان از ظرفیت، توانمندی و منابع عظیمی در بخش هنر برخوردار است.

وی افزود: حوزه هنرهای تجسمی از جمله بخش‌های حائز اهمیت هنری محسوب می‌شود که هنرمندان البرزی فعال در این بخش تا کنون عملکرد خوبی از خود به منصه ظهور گذاشته‌اند از این رو در نظر داریم توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگ و هنر استان البرز صورت گیرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به بخش‌ هنرهای تجسمی به سبب وجود ظرفیت‌های فراوان می‌توان گام اساسی و مفیدی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور برداشت، خاطرنشان کرد: بالاترین رقم فروش آثار منطقه‌ای به مبلغ 2 میلیون و 800 هزار دلار به یکی از آثار تجسمی کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم مساعدت لازم به هنرمندان صورت گیرد، تصریح کرد: هنر مانند گذشته از هم مجزا نیست بلکه به هم متصل شده‌، اما در بسیاری از بخش‌ها مرجع، هنر تجسمی است.

مرادخانی با اشاره به اینکه سال گذشته در جشنواره و نیز یکی از آثار خوب هنرمندان تجسمی کشور ارائه شد، افزود: با کشورهای آلمان و ایتالیا در راستای انعقاد قرارداد به منظور به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان داخلی و خارجی به تفاهم رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس در نظر داریم 30 اثر هنری و مطرح هنرمندان جهان که در ایران نگهداری می‌شود و بیش از50 دهه گذشته و تا کنون در معرض نمایش قرار داده نشده در کشورهای آلمان و ایتالیا به نمایش گذاشته شود، افزود: در این بخش 30 اثر از آثار هنرمندان داخلی نیز نمایش داده می‌شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امید است بستر عرضه آثار هنرمندان در سراسر کشور فراهم شود، اظهار داشت: مساعدت و همکاری لازم در این حوزه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار