استاندار ایلام با اعلام اینکه 25 درصد سهم فرآیند تولید، صادرات، ارزش افزوده و اشتغال استان را مربوط به زیر بخش های حوزه کشاورزی است، گفت: میانگین سالانه ارزش ریالی تولید محصولات و فرآورده های کشاورزی استان ایلام بیش از یک هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۹۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 02 March 2016

استاندار ایلام با اعلام اینکه 25 درصد سهم فرآیند تولید، صادرات، ارزش افزوده و اشتغال استان را مربوط به زیر بخش های حوزه کشاورزی است، گفت: میانگین سالانه ارزش ریالی تولید محصولات و فرآورده های کشاورزی استان ایلام بیش از یک هزار میلیارد ریال است.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه ها برای توسعه بخش کشاورزی استان، افزایش اراضی آبی کشاورزی به میزان 200 هزار هکتار معادل 50 درصد اراضی موجود با استفاده از روش های نوین آبیاری است که موافقت وزارت نیرو برای تحقق این امر اخذ شده است.
وی افزود: تبدیل ایلام به یک استان صنعتی به واسطه وجود مرز مهران و استفاده از ظرفیت های این مرز به خصوص با ایجاد منطقه آزاد تجاری، برای صادرات انواع محصولات تولید داخل استان از این مرز از اهداف اصلی مسئولان است.
مروارید تاکید کرد: باید برای تحقق این موضوع مهم گام های بلند و برنامه ریزی شده ای برداریم بنابراین صادرات محصولات و فرآورده های کشاورزی و خدمات این حوزه برای تحقق این هدف نقش بسزایی دارند.
وی یادآور شد: برای ارتقای سطح کشاورزی استان استفاده درست و بهینه از اراضی شیب دار و توسعه باغات در این اراضی با موافقت منابع طبیعی، ترویج باغات پسته و استفاده از الگوهای کشت مناسب باید در دستور کار مسئولان کشاورزی قرار گیرد.
مروارید گفت: جهاد کشاورزی از مهمترین و محوری ترین دستگاه های استان محسوب می شود و برنامه ها و هزینه های مالی اهداف مدون این سازمان از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین با اشاره به برخی عملکردها و فعالیت های این سازمان در طول سال های اخیر افزود: استان ایلام تنها استانی است که از 2 طرح ملی سامانه گرمسیری و تامین آب اراضی دشت عباس و موسیان از سد کرخه بهره مند است.
عبدالرضا بازدار گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه ها و اولویت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب و منابع آبی سطحی و زیرزمینی است که تبدیل اراضی دیم به آبی از جمله شاکله های اصلی این سازمان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی استان است.
به گزارش ایرنا، 90 درصد شبکه های آبیاری فرعی در استان به شبکه آبیاری تحت فشار و بارانی مجهز شده اند که این موضوع نقش تعیین کننده ای در مصرف بهینه منابع آبی استان دارد و تولید و توسعه محصولات زراعی و باغی چون پسته، کلزا، زعفران، انگور و ... از موثرترین اقدام های سازمان جهاد کشاورزی در این سال ها بوده است.
این آیین که با حضور استاندار ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مشاور وزیر و مدیر کل استان های وزارت جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی استاندار، مدیران زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و جمع زیادی از کارکنان جهاد کشاورزی در محل سرسرای فرهنگیان برگزار شد.
در پایان این آیین با قدردانی از تلاش های محمدرضا بازدار، سید محمدتراب میری با حکم وزیر جهاد کشاورزی کشور به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام منصوب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار