رییس سابق اداره سیاسی سپاه در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- یدالله جوانی،رییس سابق اداره سیاسی سپاه می گوید:«با توجه به ترکیب مجلس دهم می توان گفت 50 درصد در اختیار اصولگرایان است اما این فاصله با سایر طیف های سیاسی، معنادار نیست، به طور کلی مجلس دهم مانند مجالس دیگر یک اقلیت و یا اکثریت معناداری ندارد.»
کد خبر: ۱۹۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 01 March 2016
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این گفت و گو به تابناک گفت: برجام سندی ست که در راستای صیانت از حقوق مردم بسته شد و از زمان اجرا تا کنون جمهوری اسلامی ایران در مرحله راستی آزمایی همواره به تعهدات خود پایبند بوده اما ظرف مقابل به خصوص آمریکایی ها به هر بهانه ای از جمله برنامه موشکی ایران درصدد وضع تحریم های جدید و اخلال در اجرای این سند بین المللی هستند.

جوانی بیان کرد: تجربه ثابت کرده که در طی سال های گذشته همواره آمریکایی ها در هر معاهده ای که به نفع آنها نباشد در مسیر اجرای ان اخلال ایجاد می کنند، از این جهت مجلس دهم وطیفه سنگینی در راستای صیانت از حقوق مردم در این داد و سند دارد.

وی افزود: به طور کلی برجام یک داد و ستد بین ایران و 5+1 بود و دغدغه ای که در این شرایط و در این برهه وجود دارد این است که با توجه به بد عهدی طرف مقابل مجلس وظیفه صیانت از حقوق مردم را دراین معامله دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری در نامه ای که برای تشکر از مردم و دست اندکاران برگزاری انتخابات داشتند،این شرایط را به خوبی تشریح کردند و در واقع این نامه یک نقشه راه برای مجلس و مسئولین دیگر بود.

با توجه به ترکیب مجلس دهم می توان گفت 50 درصد در اختیار اصولگرایان است اما یک فاصله معنادار نیست، به طور کلی مجلس دهم مانند مجالس دیگر یک اقلیت و یا اکثریت معناداری ندارد.
اواظهار داشت: این انتخابات در فضای خاصی برگزار شد و در بررسی انتخابات باید گفت که شرایط و فضا در شهرهای مختلف به دلایل مختلف متفاوت است که یکی از این دلایل فضای پسا برجام است.

جوانی گفت: پیام مهم این انتخابات این است که هیچ گروه سیاسی نباید بر این تصور باشد که موفقیت و حضورش دائمی ست چرا که انتخابات همواره گردش جریان قدرت و جابجایی نخبگان است.

منبع: تابناک
برچسب ها: برجام ، جوانی ، اصولگرایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار