رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: از سال ۹۲ تاکنون بازار مسکن شیراز در رکود کامل به سر می‌برد و دولت نیز برای خروج از این رکود هیچ اقدامی انجام نداده است.
کد خبر: ۱۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد قاسم تابنده ماه  با تاکید بر اینکه بازار مسکن شیراز هم‌چنان در رکود شدید به سر می‌برد اظهار داشت: از بعد از انتخابات سال ۹۲ بازار مسکن در سراسر کشور و به طبع آن استان فارس و شهر شیراز به سوی رکود و ورشکستگی پیش رفت.

وی با بیان اینکه در این دو سال دولت هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت مسکن نکرده است افزود: همین رکود در بازار مسکن سبب بالا رفتن نرخ رهن و اجاره املاک در شیراز شد زیرا صاحبخانه‌‌ها به دلیل رکود در بازار خرید و فروش ملک خود را با توجه به سود سپرده‌های بانکی اجاره می‌دادند.

تابنده‌ ماه با بیان اینکه با تصمیم شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی از اول اسفندماه ۲ درصد کاهش یافته و بانک مسکن نیز نرخ سود تسهیلات مسکن را کاهش داده است افزود: با این تغییر سیاست‌ها امید است در فصل تابستان سال آینده وضعیت خرید و فروش مسکن بهتر شود.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود هر چند قیمت‌شان ناچیز است اما به بازار خرید و فروش مسکن رونق می‌دهد خاطرنشان کرد: با رونق گرفتن بازار مسکن حدود ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری این بازار بر معیشت مردم است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه همه ساله در ماه‌های اسفند و فرودین بازار مسکن به خواب می‌رود و این یک امر طبیعی است عنوان کرد: با رونق گرفتن بازار مسکن بار اجاره‌های بالا نیز از دوش مستاجران برداشته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار