تیم فوتبال امید صبای قم که در آستانه انحلال قرار داشت با مدیریت و مربیگری صحیح و تلاش بازیکنان در آستانه بقا در لیگ برتر است.
کد خبر: ۱۸۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 29 February 2016
به گزارش تابناک قم، هیچکس فکرش را نمی‌کرد امیدهای صبا که بعد از گذشت 6 هفته از لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست جایگاه نهم جدول 12 تیمی را در اختیار داشته و با مشکلات مالی فراوانی مواجه بود در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌ها بقای خود را در این مسابقات تا حدود زیادی قطعی کنند.

پیش از هفتمین بازی فصل و وقتی صبا میزبان ملوان رده دومی بود، به بازیکنان امید گفته شد این آخرین حضورتان در لیگ است و در صورت عدم رفع مشکلات مالی قطعا کناره‌گیری این تیم اتفاق خواهد افتاد. با شکست 2 بر صفر قمی‌ها در این دیدار، امیدهای صبا با چشمانی گریان ورزشگاه شهید حیدریان را ترک کردند و قدیمی‌ها که سال گذشته به سختی این تیم را به لیگ برتر رسانده بودند، ناراحتی بیشتری از سایر نفرات داشتند.

عبدالرضا موسوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس که از او به عنوان حامی مالی تمام تیم‌های فوتبال صبا در فصل جاری نام برده می‌شد، بعد از چند هفته نشان داد تنها هدفش از حضور در فوتبال سرمایه‌گذاری در تیم بزرگسالان است و توجه چندانی به رده‌های پایه ندارد که گفتنی است او دلایلی برای این کار داشت.

امیدهای صبا که بین زمین و آسمان بودند با مدیریت صحیح محمدرضا کشوری‌فرد سرپرست این باشگاه به کارشان در لیگ ادامه دادند و کادر فنی و بازیکنان نیز جواب زحمات شبانه‌روزی او برای تامین منابع مالی را بدون جواب نگذاشتند و تیمشان که در آستانه سقوط بود را در دور برگشت احیا کرده و توانستند در حال حاضر که دو هفته به پایان بازی‌هاست در رده هفتم جدول جای دهند.

امیدهای صبا که بیشتر نفراتشان را بازیکنان قمی تشکیل می‌دهند در کنار مشکلات مالی، با بی‌توجهی علی دایی و کادر فنی بزرگسالان صبا که هیچ نگاهی به آنها ندارد نیز جنگیدند و توانستند در لیگ برتر بمانند. (البته حدود سه هفته قبل بازی دوستانه‌ای بین تیم بزرگسالان صبا برابر امید پیکان برگزار شد که هفت بازیکن امیدهای صبا برای بزرگسالان به میدان رفتند.)

بی‌توجهی کادر فنی تیم بزرگسالان صبا به امیدهایشان در حالی اتفاق می‌افتد که آنها در تمرینات و بازی‌های دوستانه روز بعد از مسابقات لیگ برتر با کمبود بازیکن مواجه هستند و بارها اتفاق افتاده بازیکن تستی را به امیدهای صبا ترجیح دادند.

گنجیان: روی فوتبالیست‌های قمی سرمایه‌گذاری شود

حسین گنجیان سرمربی تیم فوتبال امید صبای قم ضمن تمجید از عملکردشان در دور برگشت لیگ برتر به خبرنگار فارس در قم گفت: با توجه به اتفاقات نیم‌فصل اول، شرایط و امکاناتی که در اختیار داشتیم توانستیم نتایج خوبی در دور برگشت کسب کنیم.

وی در مورد تعداد بازیکنان بومی که در تیم امید صبا حضور دارند، عنوان کرد: تقریبا 70 درصد نفرات تیم قمی هستند و حدود 70 درصد آنها در بازی‌ها به میدان می‌روند. برای مثال دروازه‌بان، مدافعان و مهاجمان تیم بومی هستند و بارها حدود هشت بازیکن قمی در زمین بودند.

گنجیان ادامه داد: باید روی بازیکنان قمی سرمایه‌گذاری شود. ما ضررش را دیدیم اما به هر حال فکر می‌کنم لازم است به آنها توجه شود تا بتوانیم در آینده از حضورشان  بهره ببریم. بنده معتقدم ظرفیت بازیکن قمی و فرهنگ ورزشی آنها باید بالاتر برود و حرفه‌ای فکر کنند یعنی قرارداد، تمرین و شرایطشان در مسابقات حرفه‌ای باشد و به حدی برسد که بیشتر دیده شوند.

سرمربی تیم فوتبال امید صبای قم تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم وقتی بازیکن قمی به درجه خوبی در فوتبال می‌رسد، افت می‌کند و از سوی دیگر ظرفیت برخی از آنها کم است و تلاش بیش از حد ندارند. باید پشتکار بازیکنان قمی برای دیده شدن در کشور زیاد باشد.

وی با بیان اینکه تلاش کم بازیکنان قمی به ضرر آنها تمام می‌شود، ابراز کرد: استعداد برخی فوتبالیست‌های قمی فوق‌العاده است. برای مثال امیرحسین جدی با وجود قرار داشتن در رده سنی جوانان یکی از تاثیرگذارترین نفرات ما در این فصل بود و چند بازیکن دیگر قمی که استعداد بالایشان را نشان دادند. مطمئنا اگر آنها حواسشان باشد و حرفه‌ای عمل کنند می‌توانند در ترکیب اصلی تیم بزرگسالان صبا حضور یابند.

گنجیان درخصوص حمایت مالی از تیم فوتبال امید صبا گفت: از سوی موسوی اسپانسر تیم بزرگسالان هیچ توجه و نگاهی به ما نشد، ولی صبر و حوصله کشوری‌فرد و غلامی و همچنین کریم بهرامی رئیس هیئت فوتبال استان قم که با تمام وجود از تیم پشتیبانی کردند در کنار تلاش شبانه‌روزی کادر فنی و بازیکنان موجب شد این تیم در لیگ برتر امید بماند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر توانستیم با وجود مشکلاتی که در تیم امید وجود داشت نتایج خوبی در دور برگشت کسب کنیم، ولی اگر حمایت و توجه بیشتری به این تیم می‌شد مطمئنا عملکرد بهتری داشتیم.

کرمی: کادر فنی بزرگسالان صبا نگاه ویژه‌ای به امیدها داشته باشد

محسن کرمی کاپیتان تیم فوتبال امید صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حضورش در این تیم با وجود اینکه نیم‌فصل اول در جمع شاگردان علی دایی بود عنوان کرد: به دلیل انجام تمرینات تیم بزرگسالان در تهران و با توجه به اینکه بنده ساکن قم هستم، باید هر روز در رفت و آمد بودم که به دلیل این خستگی راه بعد از مدتی موجب شدم توان بدنی‌ام تحلیل رفته و با مصدومیت بدی مواجه شوم.

وی ادامه داد: تشخیص اشتباه پزشک تیم موجب شد زمان بازگشتم به میادین طولانی شود و از سوی دیگر پیش از آن نیز تلاش‌هایم برای دیده شدن در تیم بزرگسالان ثمر بخش نبود که این مسائل موجب شد هم اکنون در خدمت امیدهای صبا باشم.

کاپیتان تیم فوتبال امید صبای قم اظهار کرد: برای کمک به امیدهای صبا تمام توانم را به کار گرفتم و امیدوارم با تلاش دوباره‌ام بتوانم به جمع نفرات تیم بزرگسالان برگردم، البته باید از بازیکنان قمی حمایت شود و لازم است فوتبالیست قمی با استعداد مورد توجه قرار گیرد.

کرمی در مورد نتایج صبا در لیگ برتر امید گفت: بچه‌های قم سال گذشته با صعود به لیگ برتر و امسال با حفظ تیم در این مسابقات نشان دادند از توانایی بالایی برخوردار هستند و سعی کردند تیمی که با هزار زحمت آن را به موفقیت رساندند در لیگ حفظ کنند. مطمئنا امیدهای صبا که سپاهان و ملوان دو تیم پرمهره ایران را شکست دادند با استعداد هستند و امیدواریم کادر فنی بزرگسالان نگاه ویژه‌ای به این بازیکنان داشته باشد.

وی تصریح کرد: تیم امید صبا در ابتدای فصل با بی‌پولی مواجه بود و کسی به آن کمک نمی‌کرد، اما با مدیریت صحیح کشوری‌فرد و تلاش کادر فنی و بازیکنان توانست به کارش در لیگ امید ادامه دهد که این مسئله امتیازی بزرگ برای ما به حساب می‌آید.

نائینی: تیم بزرگسالان صبا به امیدها بی‌توجه است

همچنین وحید نائینی سرپرست تیم فوتبال امید صبا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عوامل موفقیت‌ در دور برگشت لیگ برتر اظهار کرد: از زمانی که کشوری‌فرد سرپرست باشگاه صبا از تیم حمایت کرد و قرار شد هزینه‌ها پرداخت شود امیدوار به بقا در لیگ شدیم و این دلگرمی که به ما و بازیکنان داده شد در کنار درایت کادر فنی و تلاش بازیکنان بقا در لیگ امید را به همراه داشت.

وی ادامه داد: بعد از نتایج نامطلوب هفت هفته ابتدایی لیگ برتر سعی کردیم بازیکنان را از نظر روحی به شرایط مطلوبی برگردانیم که خوشخبتانه این اتفاق افتاد و توانستیم امتیازاتی که از دست داده بودیم در نیم‌فصل دوم جبران کنیم.

نائینی در مورد عملکرد بازیکنان قمی در تیم امید صبا گفت: واقعا نفرات بومی توان بالای خود را همانند سال گذشته نشان دادند. نفراتی مثل مسعود افرادی مدافع میانی ما که دو بازی به دلیل عدم حضورش دو شکست سنگین داشتیم عملکرد فوق‌العاده‌ای در این فصل ارائه کرده است. همچنین صادق عظیمی در دفاع میانی، حسین محمدی‌منش در دفاع چپ، علی غلامرضایی در خط میانی، حسن صفرزاده در خط حمله و ... که تمام آنها بومی هستند بهترین عملکرد را برای ما داشتند.

سرپرست تیم فوتبال امید صبای قم ابراز کرد: در دیدار دوستانه‌ای که بزرگسالان صبا مقابل امیدهای پیکان تهران داشت، هشت بازیکن ما بازی کردند که صفرزاده و غلامرضایی دو گل زدند و مورد تحسین محمدرضا مهرانپور و بهزاد غلامپور از اعضای کادر فنی بزرگسالان صبا قرار گرفتند.

نائینی عنوان کرد: متاسفانه با وجود درخشش بازیکنان امید توجهی از سوی تیم بزرگسالان به آنها نمی‌شود، از علی دایی خواهش کردیم حتی یک بار هم شده خود یا اعضای کادر فنی‌اش یکی از بازی‌ها یا تمرین تیم ما را از نزدیک تماشا کند تا بازیکنان با انگیزه، روحیه و دلخوشی بیشتری به کارشان ادامه دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بازی دوستانه‌ای با تیم بزرگسالان صبا انجام ندادیم، گفت: علی دایی چندین بار خواهان دیدار تدارکاتی بوده، ولی متاسفانه برنامه مسابقات ما و آنها همواره تداخل داشته است، اما به احتمال فراوان دوشنبه هفته آینده این بازی برای نخستین‌بار انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، تیم فوتبال امید صبای قم در دو دیدار باقی مانده از لیگ برتر به ترتیب به مصاف نفت اهواز و کارون خوزستان خواهد رفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار