معاون استاندار زنجان گفت: از سال ۹۵ در کنار تجلیل از دستگاه‌های برتر نماز، دستگاه‌های برتر فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 29 February 2016
عادل علی‌پور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همه ساله دستگاه برتر در امر نماز تقدیر می‌شود که در سال 95 از دستگاه‌های برتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی در راستای ارتقای جایگاه ستاد احیا عنوان کرد: در تلاشیم با افزایش ارتباط‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها، احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان زنجان فرهنگ‌سازی شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد احیا استان زنجان متمرکز می‌شود گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا از سال 95 عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه‌ای جامع در راستای توسعه فعالیت‌های ستاد احیا عنوان کرد: در تلاشیم از سال 95 با انسجام هر چه بیشتر و پرهیز از پراکنده کاری بر اجرای سه برنامه متمرکز شویم.

علی‌پور با بیان برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای فرهنگ‌سازی امرو به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: دومین برنامه در این راستا ایجاد ارتباط و ارتقای جایگاه ستاد احیا است.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی جامع از دستگاه‌های اجرای کننده برنامه‌های ستاد احیا استان زنجان خاطرنشان کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و تعیین معیار موفقیت از اقداماتی است که برای این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 70 دستگاه اجرای برنامه‌های ستاد احیا را بر عهده دارند گفت: بر اساس دستورالعمل طرح طلایه‌داران، هسته‌های متمرکز ستاد احیا تشکیل می‌شود. 

وی با بیان تهیه لیست ائمه جماعات و نخبگان و رابطان فعال هریک از شهرستان‌ها در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: برگزاری همایش مدیران اجرایی و نشست هم‌اندیشی با رویکرد تبیین فریضه الهی با حضور نخبگان و ائمه جماعات استان زنجان است که می‌تواند در موفقیت اجرای طرح‌ها مؤثر واقع شود.

علی‌پور با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی هر یک از دستگاه‌ها به منظور توسعه فعالیت‌های ستاد احیا در استان زنجان عنوان کرد: در این راستا از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های فعال در این زمینه بهره‌گیری می‌شود.

وی به لزوم تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای برنامه‌های تعبیه شده به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تبیین می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت مردم محور شدن اجرای برنامه‌های ستاد احیا استان زنجان تصریح کرد: موضوع وقف باید در برنامه‌های این ستاد پررنگ شده و جدی گرفته شود.

وی با اشاره به مهم بودن امر وقف در استان زنجان و به ویژه شهرستان خدابنده عنوان کرد: باید بهره‌برداری از موقوفات در عرصه اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در این راستا به‌کار گرفته شود.

علی‌پور به برنامه‌ریزی برای استفاده از زمین‌های وقف بلااستفاده اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی احیای امر به معروف و نهی از منکر با تهیه راهکارها و اطلاع‌رسانی و ارائه تبلیغات می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نظامند کردن ارتباط دستگاه‌ها و تأکید بر فناوری و اطلاعات در راستای توسعه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی ستاد احیا است گفت: شورای هماهنگی با حضور دبیران دستگاه‌های مختلف برای  ارائه مستندات و فعالیت‌های دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار