اخبار از جلسه شورا
جلسه شورای شهر تبریز در این هفته نیز برگزار شد و مباحث شهری پیگیری و تصویب شد.
کد خبر: ۱۸۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 28 February 2016
توسعه اقتصادی و فرهنگی، نیازمند توجه به ظرفیت‌های پایدار شهری است
رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر تنها با در نظر داشتن ظرفیت‌های پایدار شهر ممکن خواهد بود.

به گزارش  تابناک تبریز از شورای شهر تبریز، احتشام حاجی‌پور در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر افزود: به عنوان مثال امروز تیم تراکتورسازی به عنوان سمبل مهم شهر، در موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهر تاثیرگذار است؛ بنابراین باید با تعریف جذابیت‌های گردشگری این تیم در شهر، از جنبه‌های مختلف آن به خوبی بهره‌ بگیریم.
وی با بیان این‌که فرش دستباف، از دیگر امتیازات مهمی است که باید در شهر جایگاه واقعی خود را باز یابد، اضافه کرد: این امر نیازمند ایجاد موزه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ فرش و طراحی المان‌های زیبا از این عنصر، در سطح شهر است.
حاجی‌پور بر لزوم توجه به جایگاه نخبگان، مشاهیر، علامه‌ها و سرداران شهر تاکید کرد: جای که نابغه‌ای بزرگی مثل پروین اعتصامی هست، چهره‌ای مثل اصلی و کرم، در مناسبات فرهنگی شهر اولویتی ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری تلاش‌های گسترده‌ای در موضوع آسفالت داشته است، با این همه ایجاد یک نهضت دست‌انداز زدایی در سطح شهر ضروری است.
وی با اشاره به این‌که برنامه‌های 2018 باید از نوروز وارد نقطه عملیاتی شود، اظهار داشت: در این راستا تعریف منشوری از موضوعات گردشگری شهر از حوزه خدمات گرفته تا بخش حمل‌و‌نقل، ضروری است.

سخنگوی شورای شهر تبریز از تصویب طرح سرمایه گذاری در پارک بزرگ تبریز خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز از شورای شهر تبریز، دکتر حبیب شیری آذر در پایان جلسه امرز شورای شهر با اشاره به حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای گفت: به واقع این روز را باید به مردم تبریک گفت و جا دارد که از تک تک هموطنان علل خصوص شهروندان محترم تبریزی که در خلق این حماسه ملی حضور داشتند تشکر و قدردانی کنیم.
وی با بیان جزئیات جلسه امروز شورای شهر گفت: در جلسه امروز لایحه شهرداری در خصوص جبران بخشی از هزینه های صعود کوهنورد نامدار شهر تبریز، عظیم قیچی ساز به چهاردهمین قله ای که به آن صعود خواهد کرد و نامش در بین بزرگان این رشته ثبت خواهد شد مطرح شد و پس از تبادل نظر به اتفاق آرا این لایحهتصویب شد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه طرح لزوم ایمن سازی کارگاه ها برای محافظت از جان کارگران شهرداری مطرح و تصویب شد، البته شهرداری در این خصوص اقداماتی را صورت داده است ولی با این طرح بر آن تاکید شد.
شیری آذر با بیان جزئیات طرح سرمایه گذاری در جنوب غرب تبریز در محل پارک بزرگ که در جلسه امروز به تصویب رسید تصریح کرد: این طرح در مساحتی به میزان 145 هکتار و توسط بخش خصوصی با مشارکت شهرداری انجام خواهد گرفت.
سخنگوی شورای شهر ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این پوژه هزار میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و 400 میلیاد تومان آن توسط شهرداری تامین خواهد شد همچنین شهرداری حدود 80 میلیارد تومان از املاک خود را در اختیار پروزه قرار خواهد داد.
شایان ذکر است در جلسه امروز شورای شهر سجاد هاشمی با حضور در صحن شورای شهر مدال خود را که در مسابقات داخ سالن آسیا کسب کرده بود را تقدیم شورا و شهرداری تبریز کرد.


سجاد هاشمی مدال نائب قهرمانی آسیا را به شورای و شهردار تبریز اهدا کرد

نائب قهرمان مسابقات آسیایی دو میدانی مدال خود را به شورای شهر و شهردار تبریز تقدیم کرد.
سجاد هاشمی دونده تبریزی که با حضور در مسابقات آسیایی توانسته بود با کسب مقام دوم مدال نقره این مسابقات دو و میدانی داخل سالن را کسب کند صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر مدال خود را به شورا و شهردار تبریز تقدیم کرد.
سجاد هاشمی دونده تبریزی یکی از اصلی ترین گزینه های کسب سهمیه المپیک می باشد که با حمایت شورا و شهرداری تبریز در مسابقات آسیایی شرکت کرد و مدال نقره را بدست آورد.
شهرداری تبریز در طول چند سال گذشته با حمایت از ورزشکاران در رشته های مختلف گام مهمی در راستای ارج نهادن به این سرمایه های انسانی شهر برداشته است.
گفتنی است مدال نقره سجاد هاشمی در موزه شهرداری تبریز به نمایش عموم گذارده خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار