مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در صدور ویزای عمره، تاکنون 2 هزار خراسانی از تشرف به عمره بازماندند.
کد خبر: ۱۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 05 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس،مسعود مجردی با بیان اینکه تاکنون با توجه به مشکلات پیش آمده از طرف سعودی در زمینه صدور ویزای حج عمره گفت: پروازهای عمره از دوم تا 10 فروردین ماه به دلیل تعطیلات و عدم حضور پرسنل کنسولگری عربستان باطل شد و از هفتم فروردین ماه روزانه 2 هزار و 500 جلد ویزا در مشهد صادر می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی افزود: نیاز ما روزانه 7 هزار جلد بوده و پیش از این مشکلات، روزانه 3 هزار و 500 جلد ویزا صادر می‌شده است به همین دلیل با وجود صدور ویزا، تعداد اندکی از پروازها پس از این باطل می‌شود.

مجردی با بیان اینکه دو پرواز شب گذشته عمره نیز باطل شد که در تلاش هستیم با نخستین پرواز حجاج را راهی عربستان کنیم، اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در صدور ویزای عمره، تاکنون 2 هزار خراسانی از تشرف به عمره بازماندند.

حادثه انفجار اتوبوس حامل زائران خراسان رضوی

وی در ادامه با اشاره به حادثه انفجار اتوبوس حامل زائران خراسان رضوی که راهی عتبات عالیات بوده‌اند، اظهار کرد: این حادثه در روز سه‌شنبه 11 فروردین رخ داد که 10 مجروح و یک شهید برجای گذاشت.

وی افزود: بنا بر پیگیری‌های انجام شده، این اتوبوس حامل زائران خراسانی به سمت عتبات عالیات، انفرادی و غیر مجاز بوده که منجر به شهادت روحانی کاروان شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی از درگذشت یکی دیگر از مجروحان این حادثه در شب گذشته خبر داد و یادآور شد: فرزند 9 ساله روحانی کاروان، «محمدجواد طبسی» که تاکنون در کمای عمیق به سر می‌برد، شب گذشته به پدر شهیدش پیوست.

مجردی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مجروحان این حادثه، در بیمارستان بغداد بستری هستند که پس از طی مراحل کنسولی به مشهد منتقل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار