عضو شوراي گسترش حوزه علميه از برپايي اردوي 181 نفر از برگزيدگان سومين مرحله کشوري المپياد علمي طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه تا پايان فروردين خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 05 April 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون آموزش و امور حوزه هاي علميه با اعلام اين خبر اظهار داشت: حوزه از دو سال گذشته موفق به برگزاري المپياد علمي طلاب و فضلا در مدارس علميه سراسر کشور شده است.
وي با بيان اينکه سبک و سياق برگزاري مرحله نخست اين المپياد با اين دوره متفاوت بود، افزود: در دومين دوره المپيادعلمي طلاب که با برنامه اي مدّون و دقيق تر از دوره نخست و به صورت مدرسه اي، استاني و کشوري برگزار شد، تعداد 6847 نفر از سراسر کشور در مرحله مدرسه اي مورد ارزيابي علمي قرار گرفتند که از اين تعداد 129 نفر به عنوان برگزيده استاني در يک نشست علمي و مطالعاتي در قم با يکديگر به رقابت پرداختند که تعداد 12 نفر حائز رتبه برتر و اين تعداد 6 نفر شايسته تقدير شدند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم فرحاني ادامه داد: مراسم اختتاميه دومين المپياد علمي طلاب با حضور آيت الله العظمي سبحاني و مدير حوزه هاي علميه کشور و تقدير و تجليل از برگزيدگان برگزار شد.
وي به تشريح برپايي سومين دوره المپياد علمي طلاب سراسر کشور پرداخت و افزود: در سال گذشته بيش از6900 نفر در مرحله مدرسه اي مورد ارزيابي علمي قرار گرفتند که تعداد 905 نفر برگزيده و موفق به راه يابي به مرحله استاني شدند، از اين تعداد 131 نفر به عنوان برگزيدگان مرحله استاني براي حضور در مرحله کشوري معرفي شدند.
معاون آموزش و امور حوزه هاي علميه با اشاره به مرحله کشوري المپياد علمي طلاب و فضلاي مدارس و حوزه هاي علميه اظهار داشت: در اين مرحله علاوه بر 131 برگزيده استاني تعداد 50 نفر از برگزيدگان سفيران هدايت و مراکز تخصصي حوزه، جمعاً 181 نفر موفق به راه يابي در مرحله کشوري المپياد علمي طلاب شده اند که در اواخر تابستان 94 به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش موج، حجت الاسلام والمسلمين فرحاني گفت: المپياد علمي طلاب ويژه 4 مقطع تحصيلي مي باشد که هر مقطع در يک يا چند رشته مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار