رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعداد 20 هزار اصله درخت بین مردم توزیع شده است و در روز درختکاری در 15 اسفند کاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 26 February 2016

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعداد 20 هزار اصله درخت بین مردم توزیع شده است و در روز درختکاری در 15 اسفند کاشته می‌شود.

به گزارش فارس، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان که با حضور مدیرکل محیط زیست استان و تعدادی از نمایندگان انجمن حمایت از حیوانات برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص شهر «سبز پایدار همدان» اقداماتی انجام شده و شهر سبز همدان به عنوان یک پایلوت درآمده است.

وی با اشاره به اینکه خرید اتوبوس‎های برقی و بدون آلایندگی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: خرید اتوبوس‎های برقی و بدون آلایندگی هزینه زیادی را به دنبال دارد اما برای انجام این مهم باید اتوبوس‌ها استانداردهای لازم یورو 3 و 4 را داشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: اجرای طرح پیاده‎راه کردن خیابان اکباتان و خیابان بوعلی گامی مهم و اساسی در راستای اقدامات محیط زیستی است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی دکل‌های بی تی اس باید مد نظر قرار گیرد، گفت: تشعشعات این دکل‎ها معضلاتی را به دنبال خواهند داشت و برای این مهم با مصوبه شورا و اعلام به استانداری باید دکل‌ها تجمیع شوند.

گردان با اشاره به اینکه باید گونه پایدار درخت در سطح شهر کاشته شود، خاطرنشان کرد: 20 هزار اصله درخت بین مردم توزیع شده است و در روز درختکاری در 15 اسفند کاشته می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی باید نوسازی شود، خاطرنشان کرد: کمک 82 درصدی برای خرید و نوسازی اتوبوس هنوز به انجام نرسیده است.

گردان با بیان اینکه تعداد 45 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی همدان می‌شود، با نوسازی و اتوبوس‎های جدید عموم شهروندان برای استفاده ترغیب می‎شوند، با وجود مشکلات مالی شهرداری در حوزه محیط زیست کارهای مناسبی انجام شده است.

وی با اشاره به پخش برخی از کلیپ‎های حیوان آزاری گفت: باید از تلف شدن سگ‎های ولگرد جلوگیری شود و در همین راستا برخی از افراد توان حمایت و نگهداری از این سگ‎ها را دارند، برای نگهداری از سگ‎ها باید اقدامی اساسی صورت گیرد، چراکه یک راهکار مناسب و اصولی می‎تواند جلوی برخی از مشکلات را بگیرد.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری هزینه نگهداری از سگ‎ها را برآورد کند، گفت: با یک مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر می‎توان سرپناهی برای نگهداری سگ‎ها ایجاد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار