سومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات به همت اتحادیه مشاوران املاک استان تهران امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۱۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 23 February 2016
سومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات روز سه شنبه با حضور حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، حسن محتشم رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران و جمعی از فعالان عرصه ساخت و ساز مسکن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

رییس اتحادیه املاک استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: یکی از اصلی ترین رویکردهای برگزاری نمایشگاه ها ارائه دستاوردهای نوین در صنعت ساختمان است.
حسام عقبایی به اهداف تشکیل نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به دنبال این است که در حوزه صنعت ساختمان چه تحولات جدیدی در عرصه داخل و خارج کشور رخ داده است.

وی با اشاره به حضور مشاوران املاک در این نمایشگاه افزود: مشاهده تحولاتی مانند نمایش یک اپلیکیشن که توانایی این را دارد که با استفاده از یک عکس نمای داخل خانه را به صورت سه بعدی نشان دهد برای مشاوران املاک این جذابیت را ایجاد می کند که برای بهره برداری از این تکنولوژی در دفتر کار خود از آن استفاده کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران افزود: این تحولات می تواند سیستم کارایی دفاتر املاک را ارتقا داده و از تکنولوژی های نوین و روزآمد برای حل برخی از مشکلات مردم استفاده بهینه شود.

عقبایی به مشکلات فعلی در خرید خانه اشاره کرد و گفت: متقاضی خرید خانه باید با صرف وقت زیاد و هزینه جابجایی به یکی از دفاتر مشاوران املاک و یا محل خرید مراجعه کند در حالیکه با استفاده از یک برنامه کامپیوتری و تکنولوژی مدرن می تواند نمای واحد مسکونی مورد نظر خود را مشاهده و آن را انتخاب کند.

وی افزود: عرضه دستاوردهای به روز مانند فروش ویژه در این نوع نمایشگاه ها می تواند روش مناسبی برای برون رفت بسیاری از مشکلات انبوه سازان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت ساختمان شود.

عقبایی با اشاره به فروش ویژه و تسهیلاتی غرفه داران این نمایشگاه به متقاضیان، گفت: حدود 70 درصد غرفه ها نزدیک به 40 درصد قیمت مسکن پروژه های خود را کاهش دادند و حتی برای جلب رضایت مشتریان فروش نقد واحدهای مسکونی خود را به صورت اقساط شش ماهه عرضه کرده اند.
وی با اظهار اینکه این نمایشگاه بتواند یخ بازار مسکن را آب کند گفت: فاز اول خروج بازار مسکن از رکود بدون افزایش قیمت مسکن در تابستان سال 95 کلید خواهد خورد.

عقبایی به دلایل افزایش نیافتن قیمت مسکن در این مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش مسکن زمان بر است زیرساختی برای افزایش قیمت مسکن در این مدت پیش بینی نمی شود ولی در نیمه دوم سال آینده با افزایش گردش پول در این بخش رونق ایجاد خواهد شد.

وی با افزایش خرید خانه های کلنگی(بافت فرسوده) در طول سال اشاره کرد و گفت: در سال های 93 و 94 بین 50 تا 60 درصد کاهش صدور پروانه های ساختمانی را شاهد بودیم.

عقبایی با اشاره به اینکه انبوه سازان در سال جاری اقدام به خرید خانه های کلنگی کرده اند، گفت: تولید کنندگان با ساخت واحدهای کوچک در ابعاد 50 تا 60 متری به این امید هستند که از اواخر سال 95 این واحدهای مسکونی را بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه خروج از رکود اقتصادی است سرمایه گذاری در بخش مسکن است، گفت: با افزایش حجم معاملات و گردش پولی بالا و همچنین کاهش سود بانکی رونق اقتصادی دوباره شکل می گیرد.

عقبایی به نتایج این برنامه در تعیین نرخ اجاره بها اشاره کرد و افزود: در صورت بروز این رونق دیگر مالکان نرخ اجاره بهای خودشان را با نرخ سود بانکی مقایسه نخواهند کرد که موجب افزایش اجاره بهای منازل شود.

وی در مورد پساتحریم و اثر آن بر بازار مسکن گفت: پساتحریم اثر کوتاه مدتی بر روی بازار مسکن نخواهد داشت.

وی با اشاره به حضور هیات هایی از بزرگترین شرکت های سازنده در صنعت ساختمان در این نمایشگاه، گفت: هیات های دو نفره از کشورهای تونس، عراق، ایرلند، آذربایجان، ایتالیا، یونان، انگلیس؛ هیات های سه نفره از کشورهای روسیه، لبنان، آفریقای جنوبی؛ چهار نفره از آلمان؛ پنج نفره از هند و هفت نفره از ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه حضور این شرکت های بزرگ در حوزه صنعت ساختمان در شرایط پساتحریم فرصت های سرمایه گذاری در بخش مسکن را افزایش داده و موجب رونق بازار مسکن خواهد شد گفت: دولت برای خروج از رکود با افزایش ظرفیت ها از جمله بالابردن تسهیلات بانکی و تعدیل سود بانکی موجب افزایش قدرت خرید شده و شرایط برای رونق اقتصادی را تقویت می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با تاکید بر مدیریت زمین توسط دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه 80 تا 90 درصد قیمت تمام شده خرید واحد مسکونی مشمول قیمت زمین است با اعمال مدیریت در این بخش حدود 40 تا 50 درصد قیمت خرید واحدهای مسکونی کاهش می یابد.

این نمایشگاه با حضور شرکت های ساختمانی سرمایه گذار و انبوه ساز داخل و خارج کشور، مشاوران املاک و فعالان عرصه مسکن از چهارم تا هفتم اسفند ماه در سالن 6 و 7 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار