رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب موافقت‎های اولیه برای راه‎اندازی دانشکده طب سنتی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 05 April 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب موافقتهای اولیه برای راهاندازی دانشکده طب سنتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش تسنیم ، سید حبیب‌الله موسویبهار به مناسبت آغاز سال نو در جمع مسئولان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: پیروزی غرورآفرین ملت و به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران و نشاط بالای مردمی نشان‌دهنده نیکو بودن سال جدید است و امیدواریم این نشاط، پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر در کشور استمرار یابد.

وی افزود: رفتار شایسته ایران در عرصه بین‌الملل، نشان‌دهنده برخورداری کشور از تمدنی غنی است و همه از بهبود شرایط مردم و کشور خوشحال هستند چرا که با تدبیر و بدون دشمنی با ملتهای دنیا، می‌توان از کوره راههای سخت عبور کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد توجه است به طوری که در سال گذشته هشت رشته تحصیلات تکمیلی جدید در دانشگاه راهاندازی شد.

وی گفت: دریافت مجوز راهاندازی رشتههای تخصصی نوزادان و آی. سی. یو بزرگسالان در روزهای پایانی سال گذشته زمینه‌ ورود دانشگاه علوم پزشکی همدان در باشگاه دانشگاههای تربیتکننده نیروی فوق تخصص را فراهم کرد.

موسویبهار با اشاره به انتخاب معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب آموزشی غرب کشور افزود: موافقتهای اولیه برای راهاندازی دانشکده طب سنتی در این واحد دانشگاهی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده است.

وی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده باید تمام گروههای آموزشی از تحصیلات تکمیلی برخوردار شوند و همچنین تجدیدنظر در سازمان گروه و رکود علمی از امسال عملی میشود با وجودی که هم اکنون نیز میزان رشد و ارتقای علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از استمرار اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، سهم پرداختی مردم در بخش بستری به ۷.۵ درصد رسیده است و این در حالی است که این رقم در قانون توسعه پنجم، حدود ۳۰ درصد پیشبینی شده بود.

وی با تأکید بر اهمیت نوسازی و تجهیز بیمارستانها بیان کرد: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد فضای مناسب به منظور استراحت پرستاران در بخش‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده است.

موسویبهار راهاندازی سامانه جامع برنامهریزی عملیاتی و گزارش پیشرفت کار، توسعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه، تکمیل ساختمان ستاد دانشگاه و بهرهبرداری از آن در سال ۱۳۹۵، ساخت اورژانس، کلینیک ویژه، بلوک زایمان و خریداری دستگاه ام. آر. آی و بهرهبرداری از مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان را از جمله اولویتهای کاری سال جدید برای دانشگاه علوم پزشکی همدان برشمرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار