عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و پیشرفت هرمزگان در گرو توجه به سرمایه‌های انسانی آن و زمینه‌سازی برای رشد و بالندگی آنان است تا نگاه‌های ملی نسبت به هرمزگان تغییر کند.
کد خبر: ۱۸۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 23 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری دیروز در جمع مردم بندرخمیر با بیان این که امام خمینی(ره) به ما آموخت که با خودباوری، همدلی، همزبانی و وحدت می‌توان سرنوشت خویش را تغییر داد، اظهار داشت: تعیین سرنوشت حقی ارزشمند است که در قانون اساسی کشورمان نیز بر آن تاکید شده و ما بارها آن را در طول 37 سال اخیر تجربه کرده‌ایم.
 
وی گفت: آرمان‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و ... بدست فرزندان همین سرزمین و با حمایت شکوهمند مردم در مقاطع مختلف دست‌یافتنی گشته است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس عنوان کرد: ایجاد ثبات سیاسی در جامعه یک هدف اساسی بود که با وقوع انقلاب اسلامی شکل گرفت و با حمایت مردم قوام یافت به طوری که جمهوری اسلامی توانست بر نظام دوقطبی جهان غلبه کرده و شرایط جدیدی را خلق کند.
 
آشوری گفت: حاصل حماسه‌های متعددی که ملت ایران در سال‌های بعد از انقلاب خلق کرده اند، سبب شده تا ایران به عنوان جزیره ثبات در منطقه و جهان مطرح باشد و در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در آتش جنگ و آشوب می‌سوزند، ایران در اوج اقتدار منطقه‌ای قرار دارد و موفق شد تا پرونده هسته‌ای خود را به نتیجه مطلوب برساند.
 
مردم عامل اصلی موفقیت‌های اخیر و امنیت پایدارند
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که حمایت مردم از مسئولین به‌خصوص در موضوع هسته‌ای موجب موفقیت‌های اخیر شده است، اظهار داشت: حمایت مردم سبب استحکام پایداری در ساختار نظام جمهوری اسلامی شده که قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی را به پای میز مذاکره با ایران نشانده است.
 
وی با اشاره سفر اخیر خود به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور عراق، گفت: در این کشور نیمی از درآمد دولت صرف ایجاد امنیت می شود. امنیت کالای سرمایه‌ای است که در نبود آن اهمیت می‌یابد و مردم در عراق برای تامین امنیت حداقلی در عبور و مرورهای روزانه در سطح شهرها هزینه‌های سنگینی را می‌پردازند.
 
آشوری، نعمت امنیت کنونی در کشور را بواسطه حضور آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف دانست و بیان داشت: اکنون که به لحاظ فناوری‌های نو و قدرت دفاعی و امنیتی در جایگاه مطلوبی قرار داریم، ضروری است تا ظرفیت‌های ملی خود را به سوی ساماندهی اقتصاد و بهبود معیشت مردم نیز هدایت کنیم.
 
دولت و مجلس تمرکز خود را بر مسائل اقتصادی قرار داده اند  
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت با اشاره به تمرکز دولت و مجلس در طول ماه‌های اخیر بر برنامه‌ریزی اقتصادی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برجام، اظهار کرد: مهار رکود تورمی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور به عنوان دو اصل برای مسئولین در بهره‌مندی از شرایط پساتحریم تعیین شده که باید به طور جدی پیگیری شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی و فرهنگی راه طولانی در پیش داریم. باید در حوزه اقتصادی، رکود تورمی را مهار و در بعد فرهنگی نیز اخلاق را در جامعه‌مان تقویت کنیم.
 
آشوری گفت: دلسوختگان نظام با درک از شرایط منطقه‌ای و جهانی و وضعیت داخلی به این نتیجه رسیدند که باید راه حلی اساسی برای مناقشه‌ای که از سوی برخی کشورهای غربی در قالب پرونده هسته‌ای بوجود آمده را حل و فصل کرد. بنابراین پیگیری حل پرونده هسته‌ای در دستور کار دولت قرار گرفت.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: 3 راهبرد در مقابل ما در مسئله هسته‌ای قرار داشت. یک راهبرد این بود که با دشمنان‌مان سازش کنیم که حاصل سازش در سراسر جهان چیزی جز ذلت نبوده و نیست. راهبرد دوم مقابله شجاعانه با دشمنان بود که هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد.
 
وی افزود: در راهبرد سومی که جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین راهبرد حرکت خود را پیگیری کرد، عقلانیت و تدبیر در مواجهه با دشمنان در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم از شرایط جدید برای بهبود وضعیت مردم و کاهش مشکلات ناشی از بندهای خصمانه‌ای به پای ملت ایران بسته شده بود، استفاده کنیم.
 
باید با عزم ملی به مقابله با بیکاری، رکود و تورم برویم
 
نماینده بندرعباس گفت: بیکاری و معضلات اقتصادی، رکود و تورم، دشمنان جدیدی هستند که باید تمام توان خودمان را برای مبارزه با آنها بکار بگیریم.
 
وی بیان کرد: امروز در هر خانه‌ای از هر شهری و استانی در این کشور بخصوص در استان هرمزگان یک یا چند جوان بیکار وجود دارد و ما شرمنده‌ایم از این که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان اقدامی سریع برای حل مشکل بیکاری مردم انجام دهیم.
 
آشوری اولین گام برای حرکت به سوی رفع ریشه‌ای مشکلات کشور را همدلی داخلی برای حل پرونده هسته‌ای برای مهار تحریم‌ها و حرکت توامان برای اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: رفع تحریم‌ها نباید موجب فراموشی موضوع اقتصاد مقاومتی شود بلکه باید ریشه حل مشکلات جامعه‌مان و ابزار آن را در داخل جستجو کنیم.
 
دستاوردهای مجلس نهم برای مردم
 
   عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع‌بندی دستاوردهای مجلس نهم برای مردم در طول 3.5 سال اخیر، اظهار داشت: تصویب اختصاص 2 درصد از درآمدهای نفتی مناطق نفت خیز به خودشان، اختصاص بخشی از درآمدهای گمرکی و مالیاتی به استان های مرزی، اختصاص 50 درصد مازاد درآمدهای مالیاتی هر استان به خودش، تصویب قانون جامع مالیاتی، قانون رفع موانع تولید، قانون حمایت از خانواده، قانون بیمه شخص ثالث از جمله قوانین موثری بوده که تاثیر آن در هرمزگان نیز مشهود است.
 
وی گفت: در طول 3.5 سال اخیر در مجلس نهم بیش از 200 طرح و لایحه به قانون تبدیل شده که توانسته تسهیل کننده بخشی از مشکلات مردم باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار