قائم مقام معاونت فنی سازمان صدا و سیما گفت: ۸۵ درصد جمعيت کشور از شبکه های ديجيتال این سازمان استفاده می کنند .
کد خبر: ۱۸۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 22 February 2016
محمد فهمی شامگاه در مراسم افتتاح طرح های فنی، عمرانی و رونمایی از تولیدات تلویزیونی و پژوهشی مرکز زنجان با اشاره به موارد قید شده در حکم انتصاب دکتر سرافراز توسط رهبر معظم انقلاب، فراگیرشدن پخش دیجیتال و گذر از فرمت اس دی به اچ دی را از اصلی ترین محورهای مدنظر معظم له اعلام کرد و افزود: هفت هزار و ۵۰۰ ایستگاه تلویزیونی در سراسر کشور وجود دارد و بيش از ۸۵ درصد جمعيت کشور از فرستنده هايديجيتال استفاده مي کنند .

وی دیگر هدف رسانه ملی را انتقال نامحدود محتوا در فضای مجازی بیان کرد و ادامه داد: دسترسی کاربران اینترنت و تلفن های همراه به فن آوری آی پی تی وی بدون محدودیت زمانی، مکانی و امکان مشاهده منابع تصویری قبلا پخش شده، از مزیت های مدرن این تکنولوژی است که تلاش می شود در برهه زمانی دوساله به اتمام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز صداو سیما را عرصه هنر، آموزش و فرهنگ دانست و تصریح کرد: اجر اخروی کار برای شهداء قابل توصیف نیست و این عمل خیر در خصوص غواصان دلیری که در نهایت مظلومیت و گمنامی در پهنه آب های خروشان جنوب به شهادت رسیدند نمود بیشتری دارد.

حجت الاسلام علی خاتمی با اشاره به ایام شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص)، فاطمه زهرا را الگوی جهانی عصمت، ایمان و فداکاری نامید و افزود: این بانوی بزرگ در برابر شدائد بعد از رحلت پدر بزرگوارشان صرفا بمنظور حفظ اسلام سکوت اختیار کرد و با تمام توان و نیرو تا آخرین روز عمر پربرکتش از حریم ولایت دفاع کرد تا در ابدیت تاریخ جاودانه و الگو جهانیان شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان هم در آئین بهره برداری از این طرح ها ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: یکی از محوریترین خواسته های مردم استان بهره مندی از شبکه های دیجیتال صداوسیما است و امروز با گذر از پخش آنالوگ و گسترش پخش دیجیتال و با بهره برداری از بسته سوم فرستنده بایندر با توان ۴۰۰ وات، ۳۳درصد جمعیت استان شامل ساکنان شهر زنجان و مناطق مسکونی اطراف به چهار شبکه اچ دی دسترسی پیدا می کنند.

مرتضی صفری با اعلام این مطلب که برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال هزینه شده است افزود: بینندگان مرکز استان و مناطق همجوار زنجان می توانند شبکه های اچ دی، پرس تی وی اچ دی، آی فیلم اچ دی والکوثررا با کیفیت بالا تماشا کنند.

وی با اعلام اینکه برای اجرای مجموعه این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال هزینه شده اضافه کرد:با افتتاح فرستنده دیجیتال مناطق گویجه ییلاق و فرستنده های دیجیتال مناطق تهم و قره بوته پوشش دیجیتال شبکه های صداوسیما به ۹۰درصد می رسد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ایجاد خط دوم فیبر نوری بین مرکز تا مخابرات استان را در راستاي پايداري سيگنال رساني دانسته و در خصوص رونمايي از تجهيزات جديد فنی و توليدی مرکز عنوان کرد: هلی کم پیشرفته تصویربرداری  و تجهیزات دیجیتال تولید و پخش سیما مطابق آخرین استانداردهای فنی تهیه و از امروز در اختیار برنامه سازان قرار می گیرد.

وی از انجام ۱۲پروژه تحقیقاتی توسط پژوهش مرکز در موضوعاتی مانند نقش غواصان زنجانی در عملیات های کربلا چهار وکربلای هشت، شناسایی کارآفرینان برتر، روستاهای هدف گردشگری، زنجان شهر چهل مجتهد و شیوه های پژوهش در برنامه سازی رادیویی، به عنوان پشتوانه و عقبه فکری توليد برنامه هاي فاخر نام برد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار