رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح توسعه سوادآموزی ویژه زنان و دختران عشایر استان در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 22 February 2016
اسماعیل رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از اجرای طرح سوادآموزی ویژه زنان و دختران عشایر کهگیلویه و بویراحمد در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه امکانات مناطق عشایری به دلیل شرایط خاص و صعب‌العبور بودن بسیار پایین‌تر از شهر است، افزود: یکی از مسائل مهم و نگران‌کننده در این مناطق موضوع تحصیل و سوادآموزی است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد به تعداد مدارس عشایری استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 159 باب مدرسه با 133 کلاس درس در دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مناطق عشایری استان دایر است.

رضایی با عنوان اینکه حدود 10 مدرسه عشایری در استان تنها با یک، دو یا سه دانش‌آموز دایر هستند، یادآور شد: متاسفانه تعداد زنان باسواد عشایر بسیار کمتر از مردان است.

وی به اجرای طرح توسعه سوادآموزی ویژه زنان و دختران بی‌سواد عشایر در استان اشاره و اذعان کرد: جامعه هدف این طرح افراد بین 10 تا 49 سال عشایری محروم از سواد هستند.

این مسئول، سوادآموزی را برای عشایر امری ضروری و مهم خواند و بیان داشت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته تاکنون موفق به شناسایی 600 زن و دختر بی‌سواد جهت شرکت در دوره‌های سوادآموزی شده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری دوره‌های آموزش مربی این طرح اشاره کرد و افزود: تعداد 120 آموزش‌دهنده در بهمن ماه سال جاری در این دوره‌ها شرکت کرده و جهت آموزش به بی‌سوادان عشایری دوره دیدند.

رضایی با بیان اینکه تلاش جهت شناسایی همه زنان و دختران بی‌سواد عشایری همچنان ادامه دارد، گفت: هدف این طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی با محوریت سامانه سوادآموزی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار