مدتی است جولان متکدیان غیربومی در سطح شهر عباس‌آباد دیده می شود و متکدیان چهره شهر را نازیبا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۸۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 21 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، تکدی‌گری معضلی اجتماعی و تهدیدی فرهنگی است که به‌نوعی متکدیان با دست درازی از دسترنج دیگران امرارمعاش می‌کنند، متأسفانه این کمک‌های مالی متکدیان را به سودجویی و طمع‌ورزی وا‌داشته است. 

برخی سودجویان در پوشش افراد نیازمند به‌راحتی از طریق تکدی‌گری به کسب درآمد می‌پردازند که بعضاً‌ این درآمدها کلان و نجومی است. 

شهرستان‌ عباس‌آباد به‌دلیل توریستی بودن محل امنی برای جولان متکدیان سودجو، بعضاً از استان‌های دیگر و حتی اتباع بیگانه شده است، متکدیان بیشتر کودکان و زنانی هستند که در معابر اصلی شهر با سماجت و نگاهی معصومانه و با تحت تاثیر قرار دادن احساسات شهروندان و مسافران مبلغی از آنها دریافت کنند، می‌توان گفت تاکنون اقدام ثمر بخشی از سوی متولیان امر شهرستان برای جمع‌آوری متکدیان صورت نگرفته‌ است. 

در این‌باره خبرنگار دریاسر به گفت‌وگو با رئیس بهزیستی شهرستان عباس‌آباد پرداخته‌ که او اظهار کرد: حضور متکدیان تبعات منفی در جامعه به همراه خواهد داشت و برای جلوگیری از این تبعات باید اقدامات جدی انجام شود. 

صادق‌علی درویش، افزود: باید با کمک مسئولان امر و مردم و با برنامه ریزی راهکار مناسبی برای حل این معضل اجتماعی که چهره شهر را نازیبا می کند به کار گرفته شود. 

وی پیشنهاد کرد: فرمانداری به همه ادارات و صنوف با نامه‌ای اعلام کند که از پذیرش متکدیان در محل کار جلوگیری شود و افراد را به اداره بهزیستی و کمیته امداد هدایت کنند و کمیته امداد و بهزیستی موظف است فایلی را جهت ثبت اسامی این افراد ایجاد کند و از این محل تحت حمایت قرارگیرند و همه دستگاه‌ها، ادارات و شهروندان صدقه‌ها و هدایای خود را به این دو نهاد تحویل دهند. 

رئیس اداره بهزیستی عباس‌آباد ادامه داد: دو دستگاه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در شهرستان وجودارد و فرمانداری و استانداری می توانند اعتباراتی را در خدمت این دو نهاد قرار داده که افراد بومی تحت پوشش این دو نهاد قرار گیرند. 

درویش خاطرنشان کرد: متکدیان معمولا بومی نیستند و گاهی از خارج از کشور می آیند، در ایام شلوغ سال، تعطیلات عید و مناسبت‌ها متکدیان به صورت سازمان یافته به شهرستان‌های توریستی آمده و این متکدیان توسط بنگاه‌هایی مورد سوء استفاده قرار گرفته به‌طوری‌که پول‌های جمع آوری شده توسط این افراد به خودشان نمی رسد بلکه به بنگاه‌هایی که آنها را ساماندهی می کنند تحویل می دهند. 

وی گفت: برای اینکه جلوی این کار گرفته شود باید اطلاع رسانی انجام گیرد که شهروندان و مسافران بدانند، پول دادن به این افراد کار مناسبی نیست، ما می توانیم با نصب چند بنر و توزیع تراکت‌ها و با تذکر، مسافران را توجیه کنیم که از دادن پول به این افراد خود داری کنند، متکدیان بخاطر پول به شهرهای توریستی می آیند و وقتی ببینند درآمدی به دست نیاوردند و در این‌صورت امنیت شغلی‌ نداشته و دیگر به این منطقه مراجعه نخواهند کرد. 

در گفت‌وگویی دیگر در این باره مدیر کمیته امداد شهرستان عباس‌آباد، بیان کرد: تکدی‌گری نوعی بیماری است، متکدیان که در سطح شهر عباس‌آباد دیده می شوند مهاجرند و از شهرهای دور می آیند، افراد بومی دست به این کار نمی زنند. 

علی‌اکبر سیدی خاطرنشان کرد: شهروندان از روی دلرحمی و احساسی نباید با متکدیان برخورد کنند، در جمهوری اسلامی سازمان‌های حمایتی وجود دارد که می تواند در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی رفع مشکل کنند. 

وی با بیان اینکه افراد نیازمند به این مراکز مراجعه کنند، گفت: کار ذاتی کمیته امداد این است که خانواده‌ها را در دراز مدت توانمند کند تا که همیشه از رفاه اجتماعی بهره ببرند.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار