هاشم سعیدی شکوه، از اخذ مجوز ۲۰ خانه قرآنی تا پایان سال جاری در استان همدان خبرداد.
کد خبر: ۱۸۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 23 February 2016

هاشم سعیدی شکوه، از اخذ مجوز ۲۰ خانه قرآنی تا پایان سال جاری در استان همدان خبرداد.

به گزارش برنا، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان همدان گفت: اتحادیه قرآنی استان همدان تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان اقدام به فعالیت می کند.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه قرآنی استان همدان دارای 48 موسسه قرآنی ، 130 خانه قرآنی روستائی و شهری است که تا پایان سال جاری مجوز 20 خانه قرآنی صادر می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت موسسات قرآنی در شهرها می باشد، تصریح کرد: خانه های قرآنی شهری پس از اخذ صدور مجوز به موسسات قرآنی ارتقا می یابند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان همدان اظهار داشت: خانه های قرآنی روستائی پس از طی مراحل اخذ مجوز مکان و ثبت دارایی در سازمان دارالقرآن کشور مجوز را دریافت و تبدیل به موسسه قرآنی می شوند.

سعیدی شکوه خاطرنشان کرد: در واقع هریک از این خانه‌ها محلی به‌منظور ترویج و توسعه آموزشها و تعامالت قرآنی بوده و شهروندان با حضور در این خانه‌ها می‌توانند میزان انس و الفت خود را با قرآن افزایش دهند.

وی گفت: ترویج و گسترش معارف و فعالیت‌های قرآنی، قرآن‌پژوهی، حفظ، قرائت، تفسیر، تعمیق و گسترش مفاهیم قرآنی در میان آحاد جامعه به‌ویژه آموزه‌های نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه از اهم اهداف فعالیت خانه های قرآنی است.

وی تصریح کرد: توجه و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی آن هم در شرایط امروزی جامعه که حمله فرهنگ غربی مشهود است می‌تواند مهمترین کارکرد خانه‌های قرآنی باشد.

وی بر افزایش و بهبود فعالیت های قرآنی در استان همدان تاکید کرد و افزود: ترویج و تبیین صحیح آموزه های قرآنی در جامعه بدون شک بخش اعظمی از مشکلات جامعه را رفع خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار