فرماندار نکا گفت: با توجه به حفر دو حلقه چاه جدید و انتقال آب آنها ، مشکل کمبود آب این شهر برای 10 سال آینده حل شده است و کمبودی در این زمینه دستکم برای 10 سال آینده ایجاد نخواهدشد.
کد خبر: ۱۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 20 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی  در جلسه شورای اداری شهرستان افزود : کمبود آب در روستاهای بخش هزارجریب نیز از جمله مشکلاتی بود که در حال برطرف شدن است.


وی ادامه داد : برای رفع مشکل آب شهر نکا و حومه دو حلقه چاه در روستای زرندین حفر شد و برای منطقه هزارجریب نیز مجتمع های آبرسانی در حال ساخت است.


جعفری گفت : تاکنون با تامین اعتبار مناسب ، آبرسانی به روستای ' شیت ' در بخش هزارجریب که با کمبود آب مواجه بود با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.


مشکل کمبود آب در شهرستان نکا از اردیبهشت ماه امسال وارد مرحله جدی و مشکل از برای مردم شده بود و شهروندان همزمان با ماه مبارک رمضان با قطعی چند ساعته در بعضی مناطق از جمله روستاهای واقع در مسیر خط انتقال 600 میلی متری مواجه بودند .


امور آب و فاضلاب نکا علت قطعی مکرر آب در آن زمان از سال را کاهش 15 درصدی تولید آب در سال جاری نسبت به سال گذشته اعلام و برای رفع این کمبود یک حلقه چاه جدید را در جاده سیمان نکا حفر و در نیمه دوم ماه رمضان وارد مدار کرده بود.


بر اساس گزارش امور آب و فاضلاب نکا میزان آب مصرفی هر نفر در این شهرستان در سال گذشته 230 لیتر در هر شبانه روز در نظر گرفته شده بود که امسال با توجه به خشکسالی و عدم ریزش کافی نزولات آسمانی به 170 لیتر کاهش داده شد.


فرماندار نکا همچنین در این جلسه دستگاههای اداری این شهرستان را به همگرایی در انجام وظایف دعوت کد و تاکید کرد : جزیره ای فکر و عمل کردن موجب جدایی و اختلاف می شود و مدیران دستگاههای اجرایی باید مراقب باشند تا در چنین مسیری قرار نگیرند.


وی همچنین بر ضرورت زیباسازی شهر نکا در آستانه سال جدید برای جذب گردشگر تاکید کرد و اظهار داشت : زیباسازی ورودی و خروجی شهر نکا در دست اجراست و برای این کار و همچنین بهسازی ورودی شهر از جمله ساخت پل سه میلیارد تومان اوراق قرضه منتشر شده است.


او افزود: با تزریق اعتبارات ، عرشه 24 متری پل ورودی نکا نصب شد و عرشه 44 متری نیز در دست اقدام است و در زمان تکمیل این پل و زیرساخت های لازم ، مشکل ترافیک شهر نکا حل شود.


محمدعلی باقری، رئیس شورای شهرستان نکا نیز در این جلسه برای ساخت کشتارگاه نیمه تمام شهرستان با بودجه سال آینده شهرداری اعلام آمادگی کرد.


وی گفت : زیرگذر شهدای غواص، آسفالت جاده ها، آب رسانی به روستاهایی که با کمبودآب مواجه بودند، ارتقای شهرداری نکا از رتبه 7 به 8 از جمله اقدامات شهرداری و شورای شهر در سال جاری بود.


در این نشست حسن پور بریجانی به عنوان رئیس جدید اداره مخابرات نکا معرفی و از زحمات عباسی در این سمت قددرانی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار