رئیس اداره هواشناسی مهران با اشاره به وزش باد شدید در این شهرستان مرزی گفت: دید افقی در شهر مهران با ورود گرد و غبار به 2 هزار متر کاهش یافت.
کد خبر: ۱۸۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 20 February 2016

رئیس اداره هواشناسی مهران با اشاره به وزش باد شدید در این شهرستان مرزی گفت: دید افقی در شهر مهران با ورود گرد و غبار به 2 هزار متر کاهش یافت.

به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدیان اظهار کرد: آلودگی هوای این شهرستان مرزی هم اینک از شرایط هوای پاک و استاندارد ( 10 هزار متر) هشت هزار متر کمتر است که این نشانه غلظت آلاینده ها در این منطقه است.
وی با اشاره به وزش باد شدید از سمت شرق به غرب این شهرستان و بروز پدیده گرد و غبار افزود: تندبادی با سرعت 55 کیلومتر در ساعت از ساعتی پیش شهرستان مرزی مهران در جنوب غربی استان ایلام را در نوردید و مشکلاتی برای مردم این منطقه ایجاد کرد.
محمدیان با بیان اینکه این شرایط جوی براساس پیش بینی های انجام شده تا عصر امروز ادامه دارد و پس از آن پدیده گرد و خاک وارد منطقه می شود، تاکید کرد: تندباد امروز موجب شکستن شاخه های برخی درختان در خیابان ها و معابر عمومی شد.
به گزارش ایرنا، وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و غبار رفت و آمد شهروندان را در گذرگاه ها و معابر عمومی با مشکل مواجه کرد و موجب شد بسیاری از مردم این شهرستان مرزی به منازل خود پناه ببرند و از منزل خارج نشوند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام قرار دارد و بدلیل همجواری با کشور عراق از اولین مناطق کشورمان است که با معضل ورود گرد و غبار و پدیده ریزگردها درگیر می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار