طلا: قرار نیست لیستی دیگری ارائه شود
تابناک تهران- هجدهم بهمن ماه وقتی لیست مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان تهران بعد از ماه ها رایزنی منتشر شد و چند روز بعد از آن هم اسامی کاندیداهای مورد حمایت این ائتلاف در 108 شهر کشور ارائه شد، با واکنش های زیادی همراه بود.
کد خبر: ۱۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 20 February 2016
همین امر سبب شد تا خبرنپیوستن لاریجانی به ائتلاف مانند شوک دیگری اردوگاه را بلرزاند، هرچند بسیاری در داخل این جناح بود و نبود او را زیاد مهم نمی دانستند اما مساله این بود که خروج لاریجانی هزینه ای بود که اصولگراها از اختصاص 50 ردصدی لیست به پایداری ها پرداختند.

هرچند میثاقی با امضای ۱۸۰ نفر از نامزدهای اصولگرای مجلس در حوزه انتخابیه تهران برای انصراف از حضور در انتخابات مجلس دهم، در صورت عدم حضور در لیست ائتلاف اصولگرایان، تعداد زیادی از کاندیداهای شاخص جا مانده از قطار ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان انتقادهایی را بر روند انتخاب افراد ابراز کرده و به دنبال حضور در انتخابات تحت عناوین دیگری نظیر لیست‌های موازی یا به طور مستقلند.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در اینباره گفت: احتمال اینکه اصولگرایان لیست دومی ارائه کنند، وجود دارد. به گفته او اين احتمال وجود دارد که اصولگرايان بررسي کنند و به اين جمع بندي برسند که مي توان با ارائه ليست ديگر کمک کرد تا سلايق بيشتري در عرصه رقابت وارد شوند و موجب جذب حداکثري شوند.

در این میان حسن غفوری فرد عضو شاخص موتلفه نامی بود که از لیست خط خورده بود و او در گفت گویی اعلام کرد که «حقم را خوردند».

هرچند این روند بر اساس همان میثاق 180 نفری مورد قبول همه بود اما گویا چهره هایی چون غفوری تصور خط خوردن از لیست ار نداشتند.

در واکنش به این اظهارات بود که حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: «بعید است لیست دیگری به اسم "اصول‌گرایان" منتشر شود» اما یک روز بعد از این سخنان حداد، اخباری مبنی بر دعوت از بازماندگان لیست ائتلاف اصولگراین به یک لیست جدید منتشر شد.

حسین طلا یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که نام او هم در لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم نیامده، گفت که برای حضور در لیست‌های دیگر از او دعوت شده است اما طلا در گفت و گو با تابناک ارائه هر لیست دیگری را در موازی با لیست ائتلاف تکذیب کرد.

 او گفته بود:«افراد مختلفی از جمله سید شهاب الدین صدر از من برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دعوت کردند اما من قصد ندارم در هیچ لیست سیاسی حضور پیدا کنم؛ بنده یا به صورت مستقل یا در لیست‌های صنفی در انتخابات مجلس دهم حاضر می‌شوم.»

شیخ جعفر شجونی هم به تابناک گفت« من اطلاعی از این مساله ندارم اما هنوز این اتفاق نیفتاده باید ببینیم این لیست ارائه می شود سپس در خصوص آن موضع گیری کنیم.»

آنچه قابل توجه است این که هیچ کس نمی خواهد از لیست احتمالی موازی اصولگرایی که از خط خوردگان لیست ائتلاف امکان تشکیل ان وجود دارد سخن بگوید اما نکته اساسی این است که کسانی که نتوانستند در لیست 30 نفره که اکثریت ان را پایداری ها تشکیل می دهند قرار بگیرند چنانچه چنین لیستی را ارائه ندهند قرار است چگونه وارد کارزار رقابت شوند؟

برچسب ها: پایداری ، لیست ، اصولگرایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار