مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به پروژه شهری مسیر خط ویژه اتوبوس شهید بهشتی و شهید مطهری پایتخت گفت: تا پایان سال جاری این خط راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 16 February 2016
پیمان سنندجی روز سه شنبه به مجوزهای قانونی لازم از دستگاه های مربوطه برای اجرای مسیر ویژه اتوبوس در خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: خط کشی، نصب شبرنگ و گل میخ جداکننده، ایجاد مسیر ویژه تردد اتوبوس و جاگذاری برخی از ایستگاه ها در طول مسیر خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از نصب 24 دوربین در این مسیر خبر داد و گفت: جانمایی برخی از ایستگاه و نصب دستگاه های کارت خوان در داخل ایستگاه از موارد باقی مانده به جهت تکمیل خط ویژه اتوبوس شهید مطهری و شهید بهشتی است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه اتوبوس ها در این مسیر برعکس برای تردد خودروها حرکت خواهند کرد افزود: به محض پایان یافتن کارهای اجرایی و ایجاد محدودیت برای تردد خودروها اجازه برای اتوبوس های بی آر تی در مسیر برای مسافرگیری صادر خواهد شد.

سنندجی در پاسخ به این سوال که نمایشگاه های ماشین در این مسیر خودروهای فروشی خود را در خط تردد اتوبوس پارک می کنند تاکید کرد: این افراد اجازه پارک خودرو را در خیابان ندارند و به محض بهره برداری از خط نیز در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

پیش از این سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از صدور مجوز لازم شورای ترافیک شهر تهران برای ایجاد این مسیر ویژه را خبر داده بود و برهمین اساس، عملیات اجرایی طرح ایجاد خط ویژه اتوبوس تندرو در خیابان های شهید مطهری و بهشتی را آغاز شد. 

شهرداری تهران چندی پیش لایحه پیشنهادی ایجاد خط اتوبوس تندرو(بی آرتی) از ابتدای خیابان شهید مطهری در مسیر رفت و خیابان شهید بهشتی در مسیر برگشت را به شورای شهر ارائه و کلیات طرح در شورا به تصویب رسیده است. 

قرار است در راستای اجرای این طرح، یک خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان های شهید مطهری و شهید بهشتی برای حرکت این اتوبوس های تندرو ایجاد شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار