شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای ٢٠٠٥ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان خود است که این تعداد باید از چرخه کار خارج شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با شانا، با اشاره به برنامههای این سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: با توجه به برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و لزوم دستیابی به ٩٠٠٠ هزار دستگاه اتوبوس در پایان برنامه سال ١٣٩٧، تعداد ٧٠٠٠ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی تهران در برنامه مورد نظر پیش بینی شده است.
پیمان سنندجی، با بیان اینکه اعتبار مالی مورد نیاز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید توسط شهرداری تهران و دولت تامین شود، افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت در سال ١٣٩٠ و کاهش سن فرسودگی اتوبوس از ١٠ سال به ٨ سال، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای ٢٠٠٥ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان خود است که این تعداد باید از چرخه خدمت رسانی خارج شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست کلی برنامه ششم توسعه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرحله بررسی است، از این رو طی مکاتبههای متعدد با مراجع ذیربط، نیازمندیهای حوزه حمل و نقل عمومی و سیاستهای حمایتی مورد نیاز در این بخش (در راستای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران) به منظور تدوین در برنامه ششم توسعه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: این شرکت با توجه به عدم تحویل اتوبوس از سوی دولت در چهار سال گذشته و به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری و ارائه خدمت رسانی مطلوب گامهای اساسی برداشته است که میتوان به مواردی از جمله، بکارگیری اتوبوسهای دارای استاندارد روز اروپا با کمترین آلایندگی، راه اندازی خطوط تندرو، راه اندازی خطوط شبانه روزی اتوبوس و غیره اشاره کرد.