مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آقای رئیس جمهور با منطق خود شما در زمانی که با سه وزیر اروپایی در مسئله پروتکل الحاقی چانه‌زنی می‌کردید، کسانی که برجام را نقد کردند بزرگترین خدمت را به دیپلمات‌ها داشتند؛‌ آیا این اقدام ناقدان خیانت بود یا خدمت؟!
کد خبر: ۱۸۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 15 February 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی‌ ذوالنور در نشست بصیرتی که یکشنبه شب در مسجد 14 معصوم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته مرتب برای اینکه مذاکره را به مردم بقبولانند می‌گفتند 180 میلیارد دلار پول بلوکه شده در خارج داریم و کم‌کم که برجام به تحقق نزدیک شد آن را کم کردند و آقای نهاوندیان اعلام کرد که 100 میلیارد دلاری که در خارج داریم فقط 6 میلیارد دلار آن آزاد شده است؛ چرا بقیه پول‌ها نمی‌آید؟ اگر باقی این پول آمد باید به صندوق ذخیره‌ ارزی و توسعه ملی می‌رفت و می‌خواهند این پول را در خارج نگه دارند و هرگونه که خواستند هزینه کنند.

وی بیان کرد: این پول باید به صندوق ذخیره ارزی منتقل شود که قابل کنترل بوده و منطبق با اولویت‌ها در مجلس تصویب شده و مشخص شود که پول در کجا هزینه می‌شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به انعقاد قراردادهای «بای‌بک» گفت: چرا اجازه ورود مجلس به این قراردادها را نمی‌دهند؟ قراردادی محرمانه است که دشمن قرار نباشد از آن مطلع شود، وقتی که یک طرف این قراردادها با دشمن است آیا مردم نامحرم هستند؟

وی بیان کرد: اگر بخش خصوصی وارد این قرارداد شده است باید این فرصت برای همه باشد و چه کسانی هستند که آماده در آستین بودند تا این قرارداد منعقد شود.

ذوالنور با اشاره به خصوصی‌سازی مخابرات گفت: در همه کشورها دستگاه امنیتی برای حفظ امنیت کشور بر مخابرات تسلط دارد و دولت می‌خواست آن را به بخش خصوصی واگذار کند. باید ممنون سپاه باشیم که کشته و شهید می‌دهد تا نقش توتال، شل و دیگر شرکت‌های فرانسوی و انگلیسی که ما را تحریم کردند پر می‌کند در حالی که باید دولت این سرویس را در اختیارش قرار دهد ولی سپاه حفظ نظام اسلامی را مد نظر قرار داده و در مخابرات هزینه می‌کند.

وی بیان کرد: سپاه در کنار قرارگاه سازندگی قرارگاه محرومیت‌زدایی ایجاد کرده است و گاهی اوقات دولت با سپاه در خدمت‌رسانی به مردم حسودی و چشم و هم‌چشمی دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: دولت را زیر سئوال نبرده‌ایم، معضلاتی که در کشور وجود دارد باید حل شود؛ چون معامله‌گری صورت می‌گیرد و مشکلات کشور حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: فردی در گیلان سه نارنج از یک کبابی دزدیده است به 13 ماه حبس و جریمه محکوم می‌شود ولی یک آقازاده پنج میلیون دلار در موضوع کرسنت رشوه می‌خورد و 57 میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند و الان در هتل اوین دوران محکومیت را می‌گذراند. اگر به معیار دزدی نارنج او را محاکمه کنند آیا عمر نوح هم داشته باشد کفاف مجازات این جرم را می‌دهد؟

ذوالنور خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند اقتصاد بدون نفت، ‌فقر و فساد تبعیض؛ رئیس جمهور چندی پیش طرح اقتصاد مقاومتی را ارائه کرد که آقا گلایه کردند که بعد از دو سال تازه طرح آمده است.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به اروپا است، گفت: وزیر ما می‌گوید اگر مدیر ورزشی بتوانیم وارد کنیم مدیر اقتصادی نیز می‌توانیم وارد کنیم؛ مگر جوان‌های ما چه کم دارند مگر همین جوان‌ها نیستند که چرخه‌های علم و اقتصاد را در آمریکا می‌چرخاند؟

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: هزینه ایرباس باید در شرکت‌های دانش بنیان هزینه شده و علم به اقتصاد و صنعت تبدیل شده و نان را به سفره مردم بیاورد.

وی گفت: آقای رئیس جمهور ناقدین برجام را کوبید که 35 مورد از آنها را ثبت و ضبط کرده‌ام؛ آن وقت با آقای رئیس جمهور در خارج با لبخند، ادب و احترام سخن می‌گوید.

ذوالنور بیان کرد: آقای رئیس جمهور دبیر شورای عالی امنیت کشور بوده است و در دولت خاتمی می‌گفت سر پروتکل الحاقی با سه وزیر اروپایی چانه‌زنی می‌کردیم و می‌گفتیم مردم ما نمی‌پذیرند و راهپیمایی‌ها را ببینید و امتیازی بدهید که مردم را قانع کنیم؛ آقای رئیس جمهور نقل می‌کرد که سه وزیر اروپایی به ما خندیدند و گفتند مردم یعنی مجلس و مجلس طرح سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی آورد. کار مجلس اصلاحات این بود که آب در آسیاب دشمن بریزد و قدرت چانه‌زنی را از دیپلمات‌های ما را بگیرد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور با همین منطق شما کسانی که برجام را نقد کردند بزرگترین خدمت را به دیپلمات‌ها داشتند؛‌ آیا این اقدام ناقدان خیانت بود یا خدمت؟
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار