رئیس نظام پرستاری نوشهر و چالوس
رئیس نظام پرستاری شهرستان‌های نوشهر و چالوس گفت: جشن روز پرستار امسال برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۱۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 13 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،محمد تیر   از برگزار نشدن جشن روز پرستار خبر داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان نظام پرستاری کشور مراسم جشن روز پرستار اصلا برگزار نخواهد شد و بر این اساس نظام پرستاری شهرستانهای نوشهر و چالوسنیزاز برگزاری چنین جشنی خودداری کرده است.

محمد تیر به نقش و جایگاه پرستاران پرداخت و اظهار کرد: پرستاران فرشتگان سلامت جامعه هستند و نقش آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس و اکنون در حوزه درمانی در سطح جامعه، مؤثر و کارآمد است.

وی مهم‌ترین و بارزترین مطالبه به حق پرستاران را اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات دانست و تصریح کرد: این طرح پس از گذشت هشت سال، هنوز اجرایی نشده است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید بیش از پیش پیگیر مطالبات به حق جامعه پرستاران باشند.

رئیس نظام پرستاری شهرستان‌های نوشهر و چالوس سیاست طرح عملکردی پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت و درمان را یک طرح کاملا علیه پرستاری و شکست خورده‌ای برشمرد و اظهار کرد: از همان آغاز اجرای طرح با واکنش‌ها و اعتراض‌های پرستاران سراسر کشور و در شهرهای سراسر مازندران روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، خدمات پرستاری به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است و سبب دغدغه بیشتر پرستاران شرکتی درباره تمدید قرارداد و وصول به موقع مطالبات حقوق و مزایا شده است که مسئولان ذیربط باید پیگیر و پاسخ‌گوی شرایط این گروه از پرستاران هم باشند.

تیر با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت سهم دریافتی پرستاران در مقایسه با سهم دریافتی پزشکان بسیار کم و ناچیز دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع سبب ایجاد موجی از نارضایتی در بین زحمت‌کشان این قشر شد چرا که با وجود افزایش بار کاری پرستاران، هیچ نگاه جدی به تامین اعتبار جهت جبران این خدمات اضافی نشده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار