شرایط مشکلی برای کسب سهمی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشوری غیر از ایران یعنی هنگ کنگ برگزار می شود لذا این مساله شرایط را برای کسب سهمیه سخت تر نموده است.
کد خبر: ۱۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 13 February 2016
 رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشوری غیر از ایران یعنی هنگ کنگ برگزار می شود لذا این مساله شرایط را برای کسب سهمیه سخت تر نموده است.

به گزارش ایرنا ،مهرداد علی قارداشی که برای بازدید از هیات تنیس روی میز مدارس نهاوند به این شهرستان سفر کرده بود در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در سالهای گذشته مسابقات کسب سهمیه المپیک در ایران برگزار می شد اما امسال این مسابقه برای اولین بار به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این مساله می تواند کسب سهمیه را برای ما مشکل نماید اما تمامی برنامه ریزیهای خود را در این زمینه انجام داده ایم تا به سهمیه خود در المپیک برسیم.

وی افزود: علاوه بر این رقبای کشور ما همانند قزاقستان در رنکینگ به ما نزدیکتر شده اند و این از عوامل دیگری است که خیلی راحت نمی توانیم کسب سهمیه در المپیک داشته باشیم.

قارداشی درباره برنامه های تدارکاتی تیم ملی تنیس روی میز گفت: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته بازیکنان تیم ملی در تورنمنت کشورهای آلمان و مجارستان شرکت نموده و در اسفندماه نیز در مسابقات جهانی که در کشور مالزی برگزار می شود با 9 بازیکن شامل پنج بازیکن مرد و چهار بازیکن زن شرکت می کنند.

وی در مورد برنامه های فدراسیون برای ارتقای سطح فنی مربیان داخلی نیز اظهار کرد: فدراسیون برای ارتقاء دانش فنی مربیان داخلی برنامه هایی را در نظر گرفته که از جمله آنها اعزام چند مربی به کشور مجارستان و همچنین فدراسیون جهانی نیز کلاسهایی را برگزار می کند که مربیان ما هم در این کلاسها شرکت می نمایند.

وی حضور مربیان و بازیکنان کره شمالی در کنار تیم ملی را از برنامه های دیگر این فدراسیون برای ارتقاء آمادگی تیم ملی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر از شش نفر مربی و بازیکن کره شمالی که سه نفر آنها زن می باشند دعوت شده و آنها در اردوی تیم ملی حضور دارند که این کار باعث بالا رفتن آمادگی بازیکنان می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استعدادهای خوبی در سطح استانها و شهرستانها وجود دارد در نظر داریم که پس از اردوی تیم ملی ، مربیان و بازیکنان کره ای را به استانهای مستعد از جمله استان همدان اعزام نمائیم تا کلاسهای آموزشی برای بازیکنان و مربیان برگزار نمایند .

قرداشی گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر در سراسر کشور به صورت حرفه ای در ورزش تنیس روی میز مشغول باشند که بیشتر آنان را نونهالان و نوجوانان تشکیل می دهند و این بزرگترین سرمایه برای انجام فعالیت پایه ای در این رشته ورزشی می باشد .

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند دارای ورزشکاران با استعدادی در تنیس روی میز می باشد گفت: به منظور تقویت ورزشکاران نوجوان و نونهال مستعد این شهرستان ما قول حمایتهای همه جانبه از این ورزشکاران را می دهیم و امیدواریم با گشایشهایی که در زمینه اقتصادی بوجود آمده بتوانیم به شکلهای مختلف از آنان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فدراسیون دارای بدهی می باشد گفت: متاسفانه فدراسیون به دلیل بدهی از لحاظ اعتباری با وضعیت خوبی مواجه نمی باشد که البته امیدواریم با گشایشهایی که در بحث برجام بوجود آمده بتوان شاهد رفع این مشکلات بوده و بتوانیم برنامه ریزیهای پایه ای برای این ورزش باشیم.

در حال حاضر بیش از 100 نفر ورزشکار نهاوندی به صورت سازماندهی شده در رشته تنیس روی میز فعالیت دارند.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری شهر همدان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار