ورزشکاران ملی‌پوش و حرفه‌ای مدال‌آور قم کماکان مهم‌ترین دغدغه خود را داشتن شغل و تأمین آینده مالی خود می‌دانند.
کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 10 February 2016
به گزارش تابناک قم، چندی قبل بود که مراسم تجلیل از نخبگان استان قم برگزار شد که تجلیل از مدال‌آوران ورزشی نیز بخشی از این برنامه بود. در حاشیه این مراسم امیر مهدی‌زاده ستاره بین‌المللی کاراته قم مجال صحبت‌کردن پیدا کرد و در اظهارات خود وضعیت مالی و معیشتی ورزشکاران مدال‌آور را مورد توجه قرار داد.

شغل و حمایت از آتیه ورزشکاران مدال‌آور، موضوعی که سال‌هاست مورد بحث است و اخیراً تعدادی از ورزشکاران قمی در این زمینه از مسئولان استان انتقاد کرده‌اند. سجاد قربانی قهرمان کونگ فوی جهان از جمله قهرمانانی بود که پس از کسب طلای مسابقات جهانی آلمان اعلام کرد که شغلی ندارد و در صورت ادامه این روند فعالیتش  در عرصه قهرمانی نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد. 

اسماعیل شاه زید دارنده مدال طلای مسابقات المپیاد ناشنوایان جهان و قهرمان فوتسال آسیا نیز از دیگر ورزشکارانی است که اعلام کرده دیگر در تیم ملی بازی نخواهد کرد زیرا مجبور است به دنبال شغلی برای گذراندن زندگی‌اش باشد.

برخی قهرمانان ورزشی که همزمان با فعالیت ورزشی خود تحصیل کرده‌اند مشکلات کمتری دارند اما ورزشکارانی که دارای مشاغل بی ثبات هستند زمانی که به دوران قهرمانی و فعالیت حرفه‌ای می‌رسند باید زمان زیادی را برای ورزش صرف کنند و همین مسأله آینده شغلی آنها را به خطر می‌اندازد. 

بدون تردید به خطر افتادن آینده شغلی و مالی، عاملی برای تضعیف موقعیت ورزشی هر ورزشکار است و مسئولان استان باید در این زمینه ساز و کاری تدوین کنند تا ورزش حرفه‌ای و مدال‌آوری عامل محرکی برای جذب جوانان به ورزش باشد و نه ابزار دفع جوانان.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار