از انتخابات چه خبر؟
تابناک: به نظر می‌رسد صلاحیت بسیاری از افرادی که در لیست نخستین جریان اصلاحات استان قرار داشته‌اند از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است.
کد خبر: ۱۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 07 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، با گذشت حدود دو هفته از اعلام نتایج بررس صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرصت ردصلاحیت شده ها برای اعتراض و بررسی مجدد در نهایت از حوزه انتخابیه استان اصفهان 64 نفر به مجموع کاندیداهای استان اضافه شد.

با اضافه شدن این 64 نفر، نامزدهای انتخابات مجلس از حوزه های انتخابیه استان اصفهان به 185 نفر افزایش یافت.

لیست پنج نفره مورد حمایت جامعتین در اصفهان

همچنین دیروز؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان مسئول ستاد انتخاباتی جامعتین استان اصفهان در نشست خبری به میزبانی خبرگزاری فارس اصفهان اعضای لیست مورد حمایت جامعتین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان را اعلام کرد.

بر این اساس آیت الله یوسف طباطبایی‌نژاد، آیت الله مرتضی مقتدایی، آیت الله عبدالنبی نمازی، آیت الله عبدالمحمود عبدالهی و آیت الله ابوالحسن مهدوی، 5 نامزد مورد حمایت جامعتین استان اصفهان هستند.

احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با نیروهای طرفدار دولت

سید علی نکویی، با بیان اینکه بر اساس اطلاعات اولیه رسیده به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تأیید صلاحیت‌ها راضی کننده نبوده است، اظهار کرد: باید زمان بگذرد با این وجود تا این لحظه به نظر می‌رسد صلاحیت بسیاری از افرادی که در لیست نخستین جریان اصلاحات استان قرار داشته‌اند از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه برنامه ما حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است، افزود: جریان اصلاحات افراد تأیید صلاحیت شده را بررسی می‌کند و پس از انجام برخی رایزنی ها نسبت به اعلام لیست پیشنهادی خود اقدام خواهد کرد در این راستا احتمال ائتلاف با نیروهای طرفدار دولت و معتدل نیز وجود دارد اما بدون شک هیچ ائتلافی با جریان یا گروه دیگری صورت نخواهد گرفت.

اعتدال و توسعه به بدنبال نامزدهای همراه با دولت

علی اکبر ابرقویی نژاد، رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در اصفهان ادامه داد: با توجه به مشخص شدن کاندیداهای تایید صلاحیت شده و بر اساس مصوبه شورای استانی حزب، مقرر شد طی چند روز آینده به صورت فشرده با بررسی سوابق آنان نسبت به تعیین نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت حزب در استان اصفهان از چهره های موجه، تاثیرگذار، دارای پشتوانه رای و همراه با سیاست‌های دولت تدبیر و امید اقدام شود.

کانال تلگرامی "خبرگان ما" راه اندازی شد

صالحیان، مسئول ستاد انتخاباتی جامعتین استان اصفهان، نحوه تبلیغات و ارتباط‌‌گیری مردم با پنج نامزد پیشنهادی جامعتین را از طریق حضور در مساجد و حسینیه‌ها عنوان کرد و افزود: از طریق کانال تلگرامی «خبرگان ما» که از امروز رسماً کار خود را آغاز می‌کند؛ ارتباط با مردم حفظ می‌شود.

وی، مجلس خبرگان را یک مجلس سیاسی توصیف کرد و چنین توضیح داد: مجلس خبرگان و بالاتر از آن رهبری، کلید هدایت جهان اسلام و در مقیاس وسیع‌تر هدایت امت‌های آزاده جهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار