نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلات و آسیب های اجتماعی منطقه 12 منحصر به فرد هستند، گفت: تا زمانی که روند نوسازی بافت فرسوده این منطقه رونق نیابد و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان های مختلف همپوشانی نیابند، نباید منتظر تحول صددرصدی در منطقه 12 باشیم.
کد خبر: ۱۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 07 February 2016
مرتضی طلایی، با تاکید بر اینکه جنس معضلات منطقه 12 و به ویژه محله هرندی در هیچ یک از مناطق پایتخت قابل مشاهده نیست، تصریح کرد: مشکلات این منطقه از شورای سوم طرح موضوع شد و تا امروز نیز ادامه دارد. چراکه منطقه 12 پکیجی از مشکلات و آسیب هایی است که در نوع خود منحصر به فردند و در نتیجه اقدامات خاص خودشان را می طلبند.

وی با انتقاد از اینکه با وجود مداخلات اجتماعی شهرداری تهران همچنان شاهد هستیم که معضلات منطقه 12 به قوت خود باقی هستند، افزود: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی نگین تهران را با سایر مناطق مقایسه کنیم مشخص است که حیات اجتماعی در این بخش از تهران وجود ندارد، در حالیکه این مشکل  در سایر مناطق مصداق ندارد.

نایب رییس شورای شهر تهران اقدامات شهرداری در منطقه 12 را در گروه های عمرانی، خدماتی، حمل و نقلی و توسعه کسب و کار و بازسازی ها و نوسازی بافت تاریخی و فرسوده تفکیک کرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص و اثرگذار شهرداری در این منطقه، رفع موانع ساخت و سازی بوده است که توانسته منجر به کاهش بیتوته معتادان در بخش هایی از منطقه شود.

طلایی ادامه داد: مجموعه این اقدامات منجر به آن می شود تا امکان رشد، توسعه و پیشرفت در منطقه شکل بگیرد و همین رونق بخشی ها منجر به حذف آرام معضلات می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر کندی اجرای اقدامات کالبدی منطقه 12 را خلط مباحث و مشکلات منطقه با یکدیگر دانست و افزود: درست است که آسیب هایی که در محله هرندی وجود دارد، با سایر مناطق قابل مقایسه نیست، اما این آسیب ها با اقدامات نقطه ای نیز قابل رفع نیستند. از همین رو نه تنها شهرداری بلکه سایر سازمان ها نیز نمی توانند یک شبه این مشکلات را حل کنند. گرچه در حال حاضر با هم پوشانی اقدامات نتایج خوبی به دست آمده اما نمی توان گفت با چند ماه یا حتی یک سال از اجرای طرح انضباط شهری باید شاهد رفع صددرصدی همه مشکلات این منطقه باشیم.

طلایی تاکید کرد: اینکه برخی تصور می کنند به طور مثال جمع آوری معتادان منطقه می تواند مشکلات را حل کند، نشان دهنده شناخت کم از مشکلات است چرا که معضلات کنونی نگین تهران به ویژه محله هرندی چنان پیوستگی دارد که با اجرای تک بعدی اقدامات قابل حل نیست.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: نوسازی بافت فرسوده و تخریب خانه های نیمه تخریب در منطقه 12 به ویژه محله هرندی منجر به بازگشت حیات اجتماعی می شود. بنابراین لازم است تا دولت شرایط مساعدتری برای نوسازی بافت فرسوده نگین تاریخی پایتخت درنظر بگیرد تا به تشویق و ترغیب بیشتر مردم منجر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار