کد خبر: ۱۷۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 06 February 2016


رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد، ورزش و هنر اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی سازمان‌های جهانی گردشگری، ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری در رتبه 15 دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد اصغری ظهر امروز در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: با توجه به وجود مراکز گردشگری و وجود مناطق بکر گردشگری در کشور باید تلاش کنیم تا با معرفی این جاذبه‌ها در رتبه‌های برتر قرار گیریم و این مناطق و مراکز را بیش از پیش به مردم در جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری در دنیا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است گفت: کشور ما از لحاظ ورودی گردشگران و درآمد ارزی در صنعت گردشگری به ترتیب رتبه‌های 46 و 35 جهان را دارا است.

اصغری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای رونق صنعت گردشگری باید سرمایه گذاری کرد، گفت: کارآفرینان البرز برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در این مسیر آمادگی دارند.

وی در ادامه سخنان خود به جاذبه‌های گردشگری در این استان اشاره کرد و بیان داشت: وجود طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان فرهنگی، هنری، تاریخی، مذهبی، زیارتی و ورزشی از ویژگی‌های مهم گردشگری دراین استان محسوب می‌شود.

اصغری یکی از مهمترین مشکلات موجود بر سر راه عدم توسعه و رونق گردشگری در استان البرز را عدم توجه به زیرساختهای گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: تا کنون اقدام مثبتی در این جهت انجام نشده است و لازم برای تأثیرگذاری بیشتر و جذب گردشگران گامهای خود را به سمت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار