مسئول نمایندگی ولی‌‌فقیه در گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: پروژه 600 کیلومتری خط 6 سراسری انتقال لوله گاز ایران به ترکیه از پیشرفت 83 درصدی برخوردار است.
کد خبر: ۱۷۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 03 February 2016
مسئول نمایندگی ولی‌‌فقیه در گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: پروژه 600 کیلومتری خط 6 سراسری انتقال لوله گاز ایران به ترکیه از پیشرفت 83 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی مقصودی پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌ مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: خط لوله انتقال گاز ایران به اروپا از مسیر عسلویه به اهواز، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و ترکیه عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه این پروژه با رسیدن به دهگلان وارد فاز جدیدی شده است، افزود: پروژه عظیم خط 6 سراسری انتقال لوله گاز 56 اینچی به ترکیه 600 کیلومتر است و در حال حاضر از پیشرفت 83 درصدی برخوردار بوده و تا پیش از این پروژه لوله‌گذاری از عسلویه تا اهواز انجام گرفته و به بهره‌برداری رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به بهره‌مندی استان‌های قرار گرفته در مسیر این خط لوله صادراتی گاز تصریح کرد: لوله انتقال گاز در این پروژه 56 اینچ است که امکان انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز را دارد و هدف نهایی از اجرای این طرح کلان، صادرات گاز ایران به کشورهای اروپایی از طریق ترکیه است.

مقصودی با اشاره به اینکه مسیر عبور خط لوله انتقال گاز مذکور از مناطق کوهستانی می‌گذرد و دارای پیچیدگی‌های خاص است، اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با توان بالای نیروی انسانی و ماشین‌آلات، کار را با جدیت و سرعت خوبی پیش برده است.

وی این پروژه را بزرگ‌ترین پروژه انتقال گاز در کشور دانست و ادامه داد: این طرح جوابگوی نیازهای 50 سال آینده برای صادرات گاز به کشورهای اروپایی بوده و موفقیت‌های حاصل شده در این پروژه در شرایط تحریم محقق شده است؛ این در حالی است که این امکان فقط برای کشورهای پیشرفته وجود داشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خودباوری جوانان ایرانی و تکیه بر توان داخلی را موجب بهره‌مندی از استعدادها و ظرفیت‌های بومی برشمرد و گفت: موفقیت در اجرای این پروژه موضوعی مهم و ارزشمند است که از جمله آثار و برکات هدایت‌ها و فرمایشات هوشمندانه مقام معظم رهبری مبنی بر درون‌زایی و نگاه به داخل محسوب می‌شود.

مقصودی با اشاره به اینکه پروژه عظیم خط 6 سراسری انتقال لوله گاز 56 اینچی به ترکیه از ابتدا پنج هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است، خاطرنشان کرد: گروه تخصصی نیروگستر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پروژه انتقال گاز ایران به هندوستان و پاکستان را نیز به‌ طول یک‌هزار و 300 کیلومتر با لوله 56 اینچی انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار