رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از تامین و تولید 500 هزار اصله انواع نهال های پهن برگ و سوزنی برگ خبر داد.
کد خبر: ۱۷۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 February 2016
اکبر نجاری گفت: این نهال ها با اعتباری معادل 7 میلیارد وسیصد وهفتاد میلیون ریال و با هدف جنگل کاری و توسعه فضای سبز در استان تهران تامین شده است.

وی افزود : انواع نهال های تامین شده وتولیدی شامل نهال های سوزنی برگ همچون سرو خمره ای ، سرو نقره ای، سرو شیراز، کاج بروسیا و کاج تهران و نهال های پهن برگ شامل آیلان، زبان گنجشک، افرا، توت، ارغوان، اقاقیا، زیتون تلخ، سنجد و ... است. 

نجاری گفت : با توجه به در پیش بودن هفته منابع طبیعی 155 هزار اصله نهال از گونه های مختلف به منظور کاشت نهال در مراسم مختلف این هفته و همچنین توزیع در بین آحاد مردم، ارگان ها، نهادها، دستگاه های دولتی و نظامی تامین شده است. 

نجاری اظهار داشت: برای تامین نهال مورد نیاز استان 200هزار اصله نهال در نهالستان دماوند تولید شده است که با توجه به شرایط گونه ها تعداد10هزار اصله از این نهال ها در ارتفاعات شمال تهران و دیگر مناطق مستعد استان کاشته خواهد شد و بقیه این نهال ها در سال 95 در عرصه های مناسب کاشته می شود. 

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تولید 145 هزار اصله نهال ازطریق ایجاد خزانه در نهالستان دماوند را از دیگر اقدامات اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار