رییس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: در ایام تعطیلات نوروزو آغازسال نو تا کنون بیش از 50 هزار نفر از مسافران و گردشگران از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان نهاوند بازدید کرده اند .
کد خبر: ۱۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 30 March 2015
رییس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: در ایام تعطیلات نوروزو آغازسال نو تا کنون بیش از 50 هزار نفر از مسافران و گردشگران از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان نهاوند بازدید کرده اند .

به گزارش ایرنا؛ محسن جانجان افزود: امسال بازدید از مراگز گردشگری طبیعی این شهرستان مانند سراب گیان ، گاماسیاب و فارسبان تحت تاثیر شرایط جوی قرار داشت که البته میزان استقبال گردشگران از این اماکن خیلی خوب بوده است .

وی افزود: به طور متوسط روزانه هفت هزار نفر از مراکز گردشگری و موزه های این شهرستان بازدید داشته اند که بیشترین میزان بازدید مربوط به سراب گیان با 30 هزار گردشگر بوده است .

وی گفت: خوشبختانه موزه های مردم شناسی و فرهنگ و تاریخ نهاوند نیز امسال شاهد استقبال گردشگران و بازدید کنندگان بود به طوری که در این مدت بیش از هفت هزار نفر از موزه های سه گانه این شهرستان بازدید داشته اند .

جانجان در ارتباط با اسکان مسافران نوروزی در شهرستان گفت: در طی مدت یاد شده نزدیک به هشت هزار نفر نیز در این شهرستان از طریق برپایی چادر، مدارس ، خانه معلم و دیگر مراکز در نظر گرفته شده اسکان یافته اند .

وی گفت: از دیگر مراکزی که در این ایام مورد استقبال مسافران قرار گرفته مراکز زیارتی این شهرستان مانند شاهزاده محمد و امام زاده ابراهیم می باشد.

وی با پیش بینی روند رو به افزایش مسافران و گردشگران گفت: با توجه به نزدیکی دور دوم سفرها در صورت مساعد بودن هوا میزان بازدید از مراکز گردشگری به ویژه سرابهای این شهرستان با افزایش روبرو خواهد شد.

شهرستان نهاوند در مسیر ارتباطی غرب کشور دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و سرابهای دل انگیزی مانند سراب گیان ، گاماسیاب ، فارسبان و ملوسان می باشد که در ایام تعطیلات پذیرای مسافران می باشد . همچنین از دیگر مراکز گردشگری این شهرستان می توان به حمام حاج آقا تراب ، موزه های مردم شناسی ، شهدا و تاریخ و فرهنگ و مراکز زیارتی مانند شاهزاده محمد و امام زاده ابراهیم نیز اشاره نمود .

قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور باعث تردد زیاد مسافران از آن می باشد .این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار