کد خبر: ۱۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیرکل جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه ۸ درصد نهال کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: در مجموع ۱۳ میلیون اصله نهال در استان البرز تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدمجید موسوی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نهال و نشاء و صنایع وابسته استان البرز که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان البرز حدود 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: 750میلیون متر مکعب آب استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه در استان البرز 48هزار هکتار از اراضی در زراعت و 27 هزار هکتار در بخش باغات است، افزود: استان البرز دارای یک میلیارد و 855 میلیون مترمکعب آب است که بیش از 750 میلیون متر مکعب به دلایل مختلف از استان خارج می‌شود و حدود 70 درصد آب استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 2.7میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی کشور در استان البرز تولید می‌شود، تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات کشور 2 میلیون و 500 هزار هکتار است که در مجموع 16 میلیون تن محصول باغی از سطح کل باغات کشور تولید می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد باغات استان البرز 25در هکتار و این امر در سطح کشور 10 تن در هکتار است، یادآور شد: 24 نهالستان در استان البرز وجود دارد که 8 درصد نهال کشور را تولید می‌کند.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه در مجموع 13 میلیون اصله نهال در استان البرز تولید می‌شود، گفت: تنظیم برنامه باغبانی در برنامه ششم توسعه کشور در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای افزایش عملکرد علاوه بر بهینه‌کردن مصرف آب و سایر ملزومات در مرحله نخست باید بهره‌گیری از نهال مناسب مورد توجه قرار گیرد چرا که افزایش عملکرد باغات با به کارگیری نهال مناسب در ارتقاء عملکرد بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار