معاون حمل ونقل شهرداری مشهد:
هوشنگ غلام زاده گفت:مطالعات هسته مرکزی شهر مشهد در مرحله پایانی است و برای باز شدن گره های ترافیکی در اختیار دستگاه های مربوطه قرار میگیرد.
کد خبر: ۱۷۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 01 February 2016
به گذارش تابناک خراسان رضوی ، در نشست خبری که در محل تالار شهدای شهر مشهد برگذار شد معاون حمل و نقل شهرداری مشهد توضیحاتی درباره حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد نقل کرد.


هوشنگ غلام‌زاده گفت: خط بی آر تی سه چند ماه گذشته به منظور شناسایی نقاط ضعف و قدرت این طرح به صورت میدانی آغاز شده است و تا العان به صورت خوب به کار خود ادامه داده است.

وی در خصوص پل های عابر پیاده داخل شهر گفت:در حال حاضر ۱۱۲ پل عابر پیاده در سطح شهر وجود دارد که در۸ پل ۱۶ دستگاه آسانسور برای جانبازان و سالمندان قرار گرفته است.

غلام زاده در مورد پارکینگ های داخل شهر گفت:در حال حاضر چهار هزارو۳۵۱ فضای پاک طبقاتی وجود دارد و سه هزار۷۴۷ فضای پارک در دست ساخت است که مشکل پارک خودرو ها را تا حدودی حل میکند .

وی در مورد ایستگاه های دوچرخه شهر گفت در حال حاضر ۱۳۲ ایستگاه دوچرخه وجود دارد که این ایستگاه ها باید به ۱۵۰ دستگاه برسد.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد گفت :تا کنون ۴۴ دوربین نظارتی و ۲۲ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر نصب شده است که این نظارت در کاهش تصادفات نسبت به سال اینده بوده است.

وی در مورد ناوگان حمل و نقل شهری گفت سالانه باید ۲۵ دستگاه اتوبوس نوسازی شود که به ناوگان حمل و نقل آسیبی نرسدو پنج هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است و به ناوگان حمل و نقل ملحق شده اند.

غلامزاده در مورد جابه جا شدن ۳۲ میلیون مسافر گفت:ظرف مدت ۱۰ ماه امسال حدود ۳۲/۵ میلیون نفر مسافر توسط قطار شهری جا به جا شده اند که طیامار سال قبل که ۲۹ میلیون نفر بوده اند پیشرفت چشمگیری داشته ایم .

وی در خصوص اعتبارات معاونت حمل و نقل شهرداری شهر در بودجه سال آینده اظهار کرد:حوزه حمل و نقل ۳۴ درصد از اعتبارات شهرداری را به خود اختصاص داده است که در سال آینده نیزبه بیش از ۳۴ درصد اعتبارات نیاز دارد.

سیدحسین هاشم زادگان مدیر عامل شرکت الیت نیز در این نشست حضور داشت و در خصوص در آمد این شرکت گفت توضیحات فعالیت الیت چیزی نیست که بتوان در یک نشست خبری مطرح کرد ولی در همین مقدار بسنده میکنم که نمایندگان شورا نسبت به تمام فعالیت این شرکت نظارت دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این جلسه نیز برای چندمین بار، موضع شهرداری مشهد را در خصوص الیت، رعایت عدالت در مدیریت پارک حاشیه معابر عنوان کرد و گفت: «خدا می‌داند که شهرداری دنبال درآمد از الیت نیست».

در پایان علی اصغر نیشابوری مدیر سازمان اتوبوس رانی شهر مشهد با بیان اینکه تا کنون چهار میلیارد یارانه از سوی دولت پرداخت شده است و همچنین دولت در قالب دو قرار داد نسبت به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس کمک کند که از این ۲۰۰ دستگاه تا الان ۱۰۰ دستگاه خریداری شده است  و الباقی ان در صورت پرداخت در اختیار شرکت خودرو ساز قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار