پس از استقرار بالگرد در بارگاه سوم ارتفاعات قله دماوند، نسبت به انتقال 4 مصدوم و جسد یک کوهنورد متوفی که شب گذشته جان باخته بود، به بیمارستان اقدام شد.
کد خبر: ۱۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 30 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، صعود به قله 5هزار و 700متری دماوند در فصل سرد سال یکی از رکوردها و علاقمندیهای کوهنوردان حرفه‎ای است اما این کار دشوار باوجود نیاز به تجهیزات حرفه‎ای و افراد زبده، باز هم خطرات زیادی را دربر دارد چنانکه شب گذشته یکی از این کوهنوردان به نام محسن برزگر جان خود را به دلیل شرایط بد آبوهوایی و کاهش شدید دمای بدن از دست داد و 4 نفر دیگر گرفتار مصدومیت و مشکلات متعدد شدند.

منابع خبری هلال‎احمراطلاع دادند ساعت ۲۳ دیشب کوهنوردی به نام مسلم حسینپور در فاصله ۴۰۰ متری از بارگاه سوم قله دماوند درگیر بوران و برف شدید شد و با اعلام اینمساله به جمعیت هلال‎احمر منطقه، سه ساعت بعد یعنی در ساعت ۲ بامداد يك تیم امدادی به سرپرستی داود لشگری نجاتگر پایگاه پلور به سمت منطقه گوسفندسراقله دماوند حرکت کردند.

این تیم با چند ساعت تلاش در نهایت با توجه به شرایط بد جوی در ساعت ۶ بامداد تیم به سمت قله حرکت كرد و در ساعت ۱۱ صبح به محل مورد نظر رسيد.

شنیده شده با توجه به شرايط نامناسب آب‎وهوایی درخواست اعزام بالگرد امدادی جمعيت هلالاحمر ارسال شد و پس از استقرار بالگرد در بارگاه سوم، نسبت به انتقال اين مصدوم و جسد یک کوهنورد متوفی که شب گذشته جان باخته بود، اقدام شد.

همچنین با حضور این بالگرد عملیات انتقال سه مصدوم دیگر نیز كه در ارتفاع ۵هزار و۴۰۰ متری به مشكل برخورده بودند، به داخل فدراسیون پلور انجام شد و مصدومین به بیمارستان میلاد انتقال یافتند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار