رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به نوسازی و بازسازی 57 هزار مترمربع فضای درمانی در استان همدان، گفت: اعتبار ساخت 10 هزار و 580 مترمربع کلینیک ویژه در استان همدان داده شده است.
کد خبر: ۱۷۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 30 January 2016

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به نوسازی و بازسازی 57 هزار مترمربع فضای درمانی در استان همدان، گفت: اعتبار ساخت 10 هزار و 580 مترمربع کلینیک ویژه در استان همدان داده شده است.

به گزارش فارس، حبیب‎الله موسوی‎بهار در شورای اداری شهرستان همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث افزایش رضایتمندی مردم شده است، اظهار کرد: در ابتدای زمانی که دولت یازدهم اداره کشور را به دست گرفت ایران در خصوص امید به زندگی رتبه دوازدهم را داشت.

وی با اشاره به اینکه شرایط خوبی در ابتدای کار دولت یازدهم حاکم نبود، بیان کرد: دولت با استقرار و شروع کار به بحث کمبود دارو و واکسن توجه ویژه‎ای کرد و سعی در رفع این مشکل داشت به طوری که اکنون مشکل کمبود دارو و واکسن حل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه با تلاش دولت یازدهم 2 هزار مرکز سلامت در حاشیه شهرها افتتاح می‎شود، افزود: برای دفترچه سلامت نیز تعداد 11 میلیون نفر ثبت نام کرده‎اند.

وی برنامه ماندگار پزشک در مناطق محروم را در راستای توسعه عدالت سلامت دانست و گفت: 57 هزار مترمربع فضای درمانی در استان همدان بازسازی و نوسازی شده است.

موسوی‎بهار با اشاره به ماندن 124 پزشک در شهرستان‎ها، اضافه کرد: 128 پزشک متخصص مقیم شدند و چهار کلینیک ویژه در استان راه‎اندازی شده استر، ایجاد دو کلینیک نیز در دست انجام است.

وی با اشاره به وجود چهار مورد مرگ در حین زایمان در سال گذشته گفت: بیش از 90 درصد مرگ و میر در حین زایمان در سزارین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 500 ست کامل تخت بیمار به استان تحویل داده شد، بیان کرد: 18 دستگاه آمبولانس، سه دستگاه سونوگرافی، پنج دستگاه دیالیز و چهار تخت اتاق عمل هم به استان همدان تحویل شد.

وی با بیان اینکه سه دستگاه MRI که متعلق به بخش خصوصی است در استان فعال بود، افزود: یک دستگاه MRI دولتی در بیمارستان بعثت نصب شده و از تابستان مشغول به ارائه خدمات می‎شود.

موسوی‎بهار با اشاره به اینکه رادیوتراپی در بخش دولتی در استان وجود ندارد، گفت: احداث ساختمانی به همین منظور برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی در استان در دست احداث است.

وی با بیان اینکه بیمارستان 220 تخت فرشچیان با اعتبار 60 میلیارد به بهره‎برداری رسید، اظهار کرد: اعتبار ساخت 10 هزار و 580 مترمربع کلینیک ویژه در استان همدان داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به احداث بلوک زایمان در همه بیمارستان‎هایی که زایمان انجام می‎شود، گفت: احداث بلوک زایمانی برای زایمان طبیعی به صورت خصوصی و با حضور محارم انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه 64 مأموریت امداد هوایی در استان انجام شده است، افزود: سکونتگاه‎های غیر رسمی در همدان با جمعیت 170 هزار نفر زیر پوشش خدمات سلامت و درمان قرار گرفتند.

موسوی‎بهار با تاکید بر حفظ حرمت و کرامت بیمار اظهار کرد: صد درصد نیاز به وجود ماما در استان تأمین شده و 99.8 درصد استان زیر پوشش خانه‎های بهداشت قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار