دبیرکل جشنواره‌های اشراق گفت: موضوع آثار مجید مجیدی به معنای متداول موضوع دینی نیست بلکه مضامین دینی در تاروپود، پی‌رنگ و شخصیت‌پردازی تمام فیلم‌های وی دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 29 January 2016
به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره فیلم اشراق، محمد حسنی در اختتامیه جشنواره فیلم اشراق،ضمن خیر مقدم و قدردانی از تولید فیلم محمد (ص) توسط مجید مجیدی، اظهار کرد: تکریم در نهاد دینی آقای مجیدی حتی قبل از ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) نیز شایسته است و مفاهیم دینی در فیلم‌های این کارگردان بزرگ احساس می‌شود که این همان هنر گفتمان دینی است.

وی تصریح کرد: رزق حلال موضوع مهمی است که در زندگی روزمره انسان بسیار تأثیرگذار است و این در فیلم اقای مجیدی نمود داشته است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به دین محور بودن فیلم‌های کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) ابراز کرد: اقای مجیدی نه به خاطر فیلم محمد رسول الله(ص) بلکه به دلیل دین محور بودن فیلم هایش شایسته تکریم است.

وی افزود: مجیدی در فیلم آواز گنجشک‌ها مرد فقیری را نشان می‌دهد که به مسافرکشی روی آورده است و نمی‌تواند پول اضافه مسافر را پس بدهد و با پول اضافه‌ای که از مسافر گرفته است برای خانواده میوه خرید می‌کند و در بین راه پلاستیک پاره می شود و مقدار اضافه میوه از پاکت بیرون می‌ریزد که مرد نان حرام به منزل نبرد.

حسنی خاطرنشان کرد: مفاهیم بلند دینی در سینما به سادگی بیان می‌شود که این از شاخصه‌های سینما محسوب می‌شود در کمترین زمان بیشترین مفاهیم را به مخاطب منتقل کند.

دبیرکل جشنواره‌های اشراق با اشاره به تولید فیلم محمد (ص)در سینمای ایران، گفت: فیلم محمد (ص) شریف‌ترین فیلم سینمای ایران است که می‌شود از مجیدی به عنوان فیلم‌ساز دین محور در تکریم و تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه در  جشنواره فیلم اشراق آثار تولید شده توسط طلاب و آثار با موضوع روحانیت باید توسط طلاب فیلم‌ساز و هنرمند مورد نقد و بازبینی قرار گیرد‌، عنوان کرد: جشنواره فیلم اشراق فرصتی است که آثار مرتبط با روحانیت جمع‌آوری شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار