معاون تحقيقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد
معاون فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تأسیس صندوقVC برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با تأسیس این صندوق تلاش می‌کنیم تا در جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداریم.
کد خبر: ۱۷۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 January 2016
به گزارش تابناک تبريز،  دكتر رضا ملک‌زاده در نشست یک روزه افتتاح clean room مرکز رشد فناوری و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز  گفت: اتاق‌های تمیز یکی از امکانات کلیدی در تولید محصولات دارویی است که امید است دانشگاه علوم پزشکی تبریز مثل همیشه در این زمینه پیش‌قدم باشد و با افتتاح این کلین روم گام‌های مؤثری در جهت ارتقای علمی کشور بردارد.
 
 وي با اشاره مختصری به آمار مربوط به افزایش سطح علمی در کشور گفت: در چهل سال گذشته میزان باسوادی با نرخ قابل توجهی در کشور افزایش یافته است و با پیشرفت هایی که در زیرساخت های بهداشت و درمان کشور انجام شد میزان نرخ مرگ و میر کودکان و زنان کاهش چشمگیری کرده و نابرابری‌های این نرخ در میان استان ها نیز کاهش داشته است.

 وی افزود: حدود80 درصد از علل مرگ و میر انسانی را بیماری‌های غیر واگیر تشکیل می‌دهد که امید داریم با تلاش بیشتر این نرخ را در سال های آتی کاهش دهیم.

 وی با اشاره به عوامل خطرزا در ایجاد بیماری‌های غیر واگیر در جامعه امروز تأکید کرد: رژیم غذایی نامطلوب، پرفشاری خون، چاقی،تحرک ناکافی، سیگار، دیابت، آلودگی هوا، چربی بالا و مخاطرات شغلی ازجمله عوامل مهم خطر آفرین در ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر است.

 ملک‌زاده بابیان اینکه باید برای درمان جمعیت مسن کشور خود را آماده کنیم، اظهار کرد: با عوامل ذکرشده باید خود را برای رویارویی با چالش‌های عمده‌ای در آینده آماده کنیم و راه و روش‌های مناسبی را با استفاده از مطالعه و پژوهش برای درمان بیماری‌ها بیابیم.
 
معاون فناوری وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها باید مبنای عمل قرار گیرد، گفت: در بخش پژوهش، رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم به‌طوری‌که 32 درصد از تولیدات علمی کشور سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است، این در حالی است که تنها 12 درصد از بودجه پژوهشی به بخش بهداشت و درمان اختصاص‌یافته است.

 وی بابیان اینکه سهم  تحقیق و پژوهش در تولید ناخالص ملی خیلی ناچیز است،  افزود: درحالی‌که در کشورهای پیشرفته دو درصد از تولید ناخالص ملی به تولید علم اختصاص‌یافته است ازاین‌رو باید سرمایه‌گذاری ملی را در این زمینه افزایش دهیم تا بتوانیم در دنیا به رقابت با کشورهای پیشرفته بپردازیم.

 ملک‌زاده ادامه داد: برای اولین در سال جاری دولت تدبیر و امید اختصاص یک درصد از تولید ناخالص ملی به تولید علم را تصویب کرده است که اگر تحقق یابد جهش بزرگ علمی را شاهد خواهیم بود.

معاون فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: حفظ نیروی انسانی متخصص، ایجاد محیط امن و باثبات اقتصادی، سپردن امور اجرایی به نیروهای جوان متخصص و تأمین بودجه و حمایت‌های مالی از پژوهش و توسعه علمی ازجمله راهکارهای تقویت توسعه علمی و فناوری کشور هست.

 وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا به بخش خصوصی تعلق دارند، اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور باید به سمت تولید ثروت و درآمدزایی حرکت کنند.

 

وی از ایجاد صندوق  vc برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با تأسیس این صندوق تلاش می‌کنیم تا با شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید محصولات فناورانه همکاری نماییم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار